Iššūkis
Sukčiavimo schemos tampa vis sudėtingesnės, o jų aukomis gali tapti kiekvienas – nepriklausomai nuo amžiaus, išsilavinimo ar gyvenamosios vietos. Romantinis, investicinis ir telefoninis sukčiavimas kasmet sukelia didžiulius finansinius ir emocinius nuostolius, todėl svarbu ne tik informuoti visuomenę apie grėsmes, bet ir suteikti praktinių žinių, kaip jų išvengti. Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centras kreipėsi į mus, siekdamas sukurti edukacinę kampaniją, kuri padėtų žmonėms atpažinti sukčių metodus ir apsaugoti savo finansus bei asmens duomenis.
Veiksmai
Kuriant kampaniją, siekėme pasitelkti tikras gyvenimo istorijas, kurios leistų žiūrovui atpažinti sukčių metodus ir suprasti, kad tokios situacijos gali nutikti kiekvienam. Parengėme trijų video klipų seriją, kuriuose buvo atskleidžiamos dažniausios sukčiavimo schemos: romantinis, investicinis ir telefoninis sukčiavimas. Scenarijai buvo kuriami remiantis realiais žmonių pasakojimais, siekiant perteikti ne tik informacinį, bet ir emocinį aspektą.
Vizualinei kampanijos daliai pasirinkome įtaigią koncepciją – kiekviename filmuke matomas tamsiame fone sėdintis žmogus, kurio veidas pradžioje lieka paslaptyje. Jis dalijasi savo istorija, o pasakojimą papildo teksto žinučių iliustracijos, vizualiai sustiprinančios sukčių naudojamų schemų veikimo principus. Pasakojimui vystantis, apšvietimas pamažu keičiasi, išryškindamas pasakotojo veidą. Galiausiai paaiškėja, kad – ne vienintelis tokios situacijos dalyvis: prie jo sėdi daugiau žmonių, išgyvenusių panašias patirtis. Tokiu būdu kampanija siunčia aiškią žinutę – jei ši istorija tau pažįstama, sustok ir imkis veiksmų, nes sukčiai gali apgauti bet ką.
Rezultatai
Kampanija pasiekė plačią auditoriją, nes sukurti vaizdo klipai buvo transliuojami LRT kanale, užtikrinant jų matomumą ir sklaidą. Tikslinės komunikacijos dėka informacija apie sukčiavimo grėsmes tapo prieinama plačiam visuomenės ratui.