UGC: įrankis jūsų rinkodaros strategijai

2024-07-11

ugc_įrankis_rinkodaros_strategijai

Vartotojų kuriamas turinys, trumpiau vadinamas UGC (user generated content), internete talpinamas beveik du dešimtmečius nuo 2005-ųjų metų, kuomet išpopuliarėjo socialiniai tinklai. Bėgant laikui, augo socialinių tinklų įtaka, atsirado nauji kanalai, turinio formatai, tad pasikeitė ir UGC suvokimas. Šiais laikais tai yra ne tik pramogai kuriamas turinys, UGC neatsiejama skaitmeninės rinkodaros dalis. Kokią naudą gali atnešti UGC, įgalintas veikti kaip įrankis jūsų prekinio ženklo rinkodaros strategijai?   

1. UGC turinys padeda formuoti ryšį su vartotojais ir stiprinti pasitikėjimą prekės ženklu

Žmonės tiki žmonėmis kompanijos „Noto“ atlikto tyrimo metu net 92 % apklaustųjų teigė, kad pažįstamų, šeimos ar draugų rekomendacijomis jie tiki labiau, nei bet kokia reklama, tačiau 79 % apklaustųjų pasidalino, jog jų pirkimų sprendimams didelę įtaką turi vartotojų kuriamas turinys. UGC padeda mažinti atskirtį tarp prekinio ženklo ir jų vartotojo, stiprina jų ryšį bei kuria bendruomenės jausmą. Vartotojai lengviau pasitiki autentišku turiniu, mieliau įsitraukia į diskusijas, o dalinimasis UGC turiniu parodo, kad prekiniam ženklui rūpi auditorijos nuomonė. 

2. UGC kaip pardavimų skatinimo priemonė

Internete gausu prekių ženklų sėkmės istorijų, kuriose svarbų vaidmenį atlieka UGC turinys tai ne tik įvaizdžio gerinimo priemonė, bet ir efektyvus pardavimų skatinimo būdas. 2021-aisiais metais TikTok turinio kūrėja, 54-erių metų Trinidad Sandoval pasidalino ryto rutinos vaizdo įrašu, kuriame pasidalino įspūdingu „Peter Thomas Roth“ kompanijos paakių kremo poveikiu. Vaizdo įrašas žaibiškai paplito internete (šiandien vaizdo įrašas kūrėjos paskyroje turi daugiau nei 43 mln. peržiūrų) ir vos per kelias dienas buvo išparduotos visos šio produkto atsargos. Prekinio ženklo atstovai teigė, kad per mažiau nei savaitę produkto buvo parduota tiek, kiek įprastai parduodama per šešis mėnesius. Taigi, kai kuriais atvejais UGC turi didesnę pardavimo galią nei tradicinės reklamos formos.  

3. Ekonomiškai efektyvus turinio kūrimo būdas

Profesionalaus turinio kūrimas reikalauja investicijų, o UGC turinys gali būti ženkliai pigesnis ar netgi nemokamas. UGC turiniui kurti dažnai naudojami mobilieji telefonai arba paprastesnė įranga, vartotojai turiniu dalinasi neatlygintinai, o autentiški atsiliepimai ir pasidalijimai nereikalauja didelių produkcijos kaštų, tokių kaip profesionalūs scenarijai, sudėtingas montažas ir kiti.  

4. SKATINTI UGC TURINIO KŪRIMĄ – GAUTI NERIBOTĄ TURINĮ?

UGC turinys ir jo kuriamas bendruomeniškumo jausmas gali atverti galimybes neribotam jūsų prekinio ženklo turinio kūrimui ir plitimui. Puikus ir visiems žinomas pavyzdys, kaip išnaudoti UGC turinio galimybes rinkodaros tikslaisCoca-Cola kampanija “Share a coke with”. Visame pasaulyje populiaraus gėrimo gamintojai pakeitė etiketes į vardinius užrašus ir  netrukus socialines medijas užplūdo buteliukų nuotraukų banga. Žinoma, šios kampanijos paruošimas reikalavo investicijų, tačiau jos atsipirko su kaupu: atliktų tyrimų duomenimis, Coca-Cola pardavimai konkurencingoje gėrimų rinkoje pakilo 2 %, parduota daugiau nei 1 mlrd. personalizuotų buteliukų, o apklausus vartotojus paaiškėjo, kad net 51 % apklaustųjų pajuto artimesnį emocinį ryšį su prekiniu ženklu. Net 2014-aisiais metais, kai UGC turinys dar nebuvo toks populiarus, kampanijos metu buvo pasidalinta daugiau nei puse milijono nuotraukų su kampanijos grotažyme vienų vartotojų dalinimasis buteliukais skatino įsitraukti ir kitus, ši turinio dalijimosi banga nuvilnijo per daugiau nei 80 šalių visame pasaulyje. Paprastas, tačiau patrauklus paskatinimas dalintis UGC turiniu gali atnešti didelį pasidalinimų srautą. 

IŠVADA:

UGC turinys – daugiau nei išpopuliarėjusi socialinių tinklų tendencija. Tai galingas įrankis, kurį tinkamai integravus į rinkodaros strategiją, galima pasiekti įspūdingų rezultatų. Autentiškai prekės ženklui sukurtas turinys kuria emocinį ryšį tarp produkto ir jo vartotojo, skatina pasitikėjimą ir gali atnešti sėkmingą pardavimų augimą be didelių investicijų, o pasidalinimas UGC turiniu skatina jį kurti ir kitus vartotojus. 

 
Naujienlaiskis

Sužinokite socialinių tinklų naujienas pirmi