Newsjacking’as: spėjai ar jau pavėlavai į tendenciją?

2025-07-21

socialdrum-blogas-cover-newsjacking-meska-briedis-tendencijos

Juokeliai apie bėgimą per Australiją dar juokingi ar jau norisi judėti prie kitos temos? O kaip visokie politiniai memai, Labubu karštligė arba Vilniuje pasiklydusi meška? Ar apie tai komunikuoti vis dar aktualu?

Kaip žinoti, kada spėji, o kada jau pavėlavai į „trendą“? Tai geras klausimas, deja, neišvengiantis subtilybių. Todėl „newsjacking‘as“ yra vienas įdomiausių komunikacijos įrankių šiandien. Prisiminkime Vilniuje pasiklydusius gyvūnus, pastebėtus neįprastose situacijose. Tai buvo puiki proga pasinaudoti aktualijomis reklaminiais tikslais.

🫎 Briedžių apsilankymai Vilniuje nėra itin retas reiškinys, tačiau miesto centre jų kasdien tikrai nepamatysi. Socialiniuose tinkluose plito įrašai, kaip pasiklydęs briedis blaškėsi po sostinę: braidžiojo po Nerį, risnojo gatvėmis, netgi sugalvojo apsilankyti „Swedbanke“. Gyventojai tą pačią dieną pradėjo dalintis memais, kad briedis „atidarė maudynių sezoną“ ar „eina paskolos pasiimti“.

Neeilinės situacijos, tokios kaip ši, yra tobulas momentas šokti į tendenciją arba ją pradėti. Vis dėlto šio įvykio prekės ženklai nesureikšmino ir visiškai nepritaikė jo savo komunikacijoje. Gaila, nes tai buvo puiki proga pasireikšti „Swedbankui“ ar, pavyzdžiui, vietiniam baidarių nuomos verslui.

🐻 Meška sostinėje – jau kitas reikalas. Pirmosios žinios apie atklydusį gyvūną žiniasklaidoje pasirodė birželio 14 dieną, šeštadienį. Visą savaitgalį socialiniai tinklai lūžo nuo vaizdo įrašų ir nuotraukų, kaip meška lakstė po įvairius Vilniaus mikrorajonus. Pirmieji prekės ženklai pradėjo naudotis šia aktualija po poros dienų ir susilaukė teigiamų reakcijų, o kiti pasekė iš paskos birželio 17–21 dienomis.

Tiesą sakant, žmonėms užteko savaitgalio, kad pavargtų nuo žinių apie meškutę. Kai daugelis prekės ženklų pradėjo sieti šį įvykį su savo verslu, auditorijai jau norėjosi kitokių naujienų. Dauguma įrašų nebesukėlė žavesio, kurį žmonės būtų galėję pajusti tą pačią ar kitą dieną po pirmojo meškos pasirodymo. 

SD_blogas_meška

 

Taigi – du gyvūnai, dvi skirtingos reakcijos. Komunikacijos apie briedį faktiškai nebuvo, o meškutės tendencija labai greitai tapo perkrauta ir monotoniška. Ką iš šito galima išmokti? „Newsjacking’as“ gali pasitarnauti kiekvienai įmonei, tačiau į jį reikia reaguoti greitai ir  skoningai. Jei informacija aktuali tavo verslui, pateik ją iš įtraukiančio, kūrybingo kampo. 

Apskritai, jei svarstai, ar šokti į „trendą“ – šok dabar. Traukinys vėluojančių nelaukia!

 
SocialDrum-Naujienlaiskis-socialiniu-tinklu-naujienos-iliustracija

Sužinokite socialinių tinklų naujienas pirmi