Marketingas ir Kalėdinės tradicijos, arba kodėl močiutė prie kisieliaus pastatė kolos?

2022-12-22

Marketingas Ir Kaledos

AŠ PAILSĖSIU TADA, KADA NIEKADA

Kalėdos – viena gražiausių metų švenčių. Šis jaukumo, magijos ir šilumos kupinas laikotarpis, be jokios abejonės, yra didžiausias pragaras, kokį gali iškęsti reklamos įmonė. Tačiau, nepaisant didelių darbo krūvių, nuotaiką gadinančių žmonių spūsčių ir su kiekviena diena didėjančio spaudimo nupirkti dovanas, kalėdinis laikotarpis atneša bene gražiausias bei ilgiausiai atmintyje išliekančias reklamines kampanijas. Kai kurios iš jų galvose (na, ir kadangi šventės – širdyse) išlieka taip ilgai, kad randa vietą tarp mums įprastų Kalėdinių tradicijų. Netikite? Tuomet pakilus nuo šventiniais sušiais papuošto Šv. Kūčių stalo, kviečiame paskaityti apie garsiausias pasaulines (ir vietines) kalėdines kampanijas, padariusias didžiausią įtaką šiandieninėms Kalėdų tradicijoms.

MODERNIŲJŲ LAIKŲ KARAVANAS

Turbūt kiekvienas sutiks, kad Kalėdos – šeimos šventė. Žiemos atostogos, darbus pamiršti leidžiančios šventinės dienos ir artėjanti metų pabaiga leidžia žmonėms bent akimirkai sustoti pailsėti ir praleisti laiką su mylimiausiais žmonėmis. Todėl natūralu, kad artėjant šventėms reklamos specialistai siekia šį jausmą sužadinti kuo anksčiau. Na, o kas gali tai padaryti geriau nei šeimos susitikimai, jaukiai žibančios kalėdinės lemputės, šventinės eglutės, ir krūva ryškiai raudonų viena paskui kitą iš paskos važiuojančių kolos pilnų fūrų?

1995 m. paleidusi pirmą kalėdinio karavano reklaminę kampaniją, Coca-Cola iš esmės susprogdino rinką savo nesavanaudiškumu ir tinkamai apgalvotais vizualiniais sprendimais. Atsitiktinai sutapęs Kalėdų Senelio ir prekės ženklo koloritas bei Haddon‘o Sundbloom‘o sukurtas pieštinis šio veikėjo atvaizdas, suformavo galutinį personažo vizualinį identitetą ir praktiškai nepaliko vilčių net ir originaliu Kalėdų Seneliu laikomam Šv. Mikalojui. Coca-Colos Kalėdų Senelis tapo tokiu ikonišku, kad kompanijai kartą jį pavaizdavus be vestuvinio žiedo, susirūpinę gerbėjai užpuolė įmonę laiškais teiraudamiesi, kas nutiko. Vis dėlto, nepaisant kruopščiai suformuoto įvaizdžio esmine kampanijos dalimi tapo pats karavanas, vežantis džiaugsmą ir gerą nuotaiką ligoninėse Kalėdas pasitinkantiems vaikams. Nuo kiekvieno nupirkto Coca-Colos butelio keli centai keliaudavo žaislų pirkimui, kuriuos karavanas prieš Kalėdas pristatydavo sergantiems vaikams. Tad žmonės neįdėdami daug pastangų prisidėdavo prie gero darbo, vaikai gaudavo dovanų, o Coca-Cola iš to uždirbdavo kalnus pinigų. Taip sakant, win – win – win.

Iš Amerikos kalėdiniai karavanai žaibišku greičiu apskriejo visą pasaulį ir jau po 4 metų šventiškai papuošti raudoni vilkikai džiaugsmą vežė ir į Lietuvoje esančias rajono mokyklas. Su Almos Adamkienės labdaros ir paramos fondu pečius surėmusi Coca-Cola per 18 metų Lietuvoje vaikams padovanojo visko – nuo futbolo kamuolių, iki sutvarkytų sporto salių. Sėkminga Kalėdų karavano akcija, tikėtina, pravėrė duris ir kitiems, lokaliems šventiniams labdaroms projektams, kaip pvz. 2003 m. pasirodžiusiai TV3 išsipildymo akcijai. Tad nenuostabu, kad tinkamai išnaudojusi švenčių metu užplūstantį jaukumą, šilumą ir ramybę, Coca-Cola išnaudojo kaip platformą skleisti daugiau šilumos ir gerumo bei taip smegenyse įrėžė šiuolaikinių Kalėdų šventės įsivaizdavimą. Ir nors Kalėdų karavanas Lietuvoje nekursuoja jau keleri metai, tačiau tai netrukdo dvilitriniams originalaus, becukrio, laimų skonio, ar šventinio edition‘o gėrio buteliams puikuotis šalia aguonpienio ar kisieliaus (o gal vietoj jų) ant kiekvieno iš mūsų šventinio stalo. Iš Amerikos kalėdiniai karavanai žaibišku greičiu apskriejo visą pasaulį ir jau po 4 metų šventiškai papuošti raudoni vilkikai džiaugsmą vežė ir į Lietuvoje esančias rajono mokyklas. Su Almos Adamkienės labdaros ir paramos fondu pečius surėmusi Coca-Cola per 18 metų Lietuvoje vaikams padovanojo visko – nuo futbolo kamuolių, iki sutvarkytų sporto salių. Sėkminga Kalėdų karavano akcija, tikėtina, pravėrė duris ir kitiems, lokaliems šventiniams labdaroms projektams, kaip pvz. 2003 m. pasirodžiusiai TV3 išsipildymo akcijai. Tad nenuostabu, kad tinkamai išnaudojusi švenčių metu užplūstantį jaukumą, šilumą ir ramybę, Coca-Cola išnaudojo kaip platformą skleisti daugiau šilumos ir gerumo bei taip smegenyse įrėžė šiuolaikinių Kalėdų šventės įsivaizdavimą. Ir nors Kalėdų karavanas Lietuvoje nekursuoja jau keleri metai, tačiau tai netrukdo dvilitriniams originalaus, becukrio, laimų skonio, ar šventinio edition‘o gėrio buteliams puikuotis šalia aguonpienio ar kisieliaus (o gal vietoj jų) ant kiekvieno iš mūsų šventinio stalo.

„ĮSIJUNK SAVO LANGĄ PER TELEVIZORIŲ – JAU ŠĮ VAKARĄ!“​

Kadangi iš už Atlanto grįžome į Lietuvą, verta prisiminti seną gerą, dar ir dabar kur nors atokiame provincijos namely ant lango stiklo savo pėdsaką palikusį projektą „Įžiebk Kalėdų žvaigždę“. Jei tarp skaitančių yra menkai girdėjusių apie šį projektą, patikėkite – tai buvo tuometinės Lietuvos televizijos kūrybiškumo viršūnė. Kalėdų laikotarpiu specialiai išrinktas ELeNKenis ir Elfė (abu – žinomi LNK televizijos veidai) keliaudavo po Lietuvą ieškodami ant langų užklijuotų LNK Kalėdų žvaigždžių ir jų savininkams įteikdavo įvairiausių dovanų. Prieš prasidedant žaidimui, gyventojams nemokamai būdavo išdalinama mažiausiai 500 000 klijuojamų žvaigždžių, iš kurių dauguma rasdavo savo vietą ant lango, tačiau nemažai nutūpdavo ant šaldytuvų, spintelių, stalčiuose ir kitose vietose, kuriose šiandien rasti daiktai būtų laikomi antikvaru. Ši kalėdinių žvaigždžių (tiesiogine ir perkeltine prasme) manija pagavo šalį kaip viesulas, kuris nuo 1999 m. iki pat 2006 m. neleido žmonėms pamiršti, kad prieš namus aplankant Kalėdų Seneliui, namuose dar turi apsilankyti operatorius ir dvi grimuotos bei didelį maišą dovanų tempiančios TV žvaigždės su šventiniais linkėjimais. Panašiai kaip Coca-Cola Kalėdų karavanas, sėkmės susilaukęs TV projektas „Įžiebk Kalėdų žvaigždę“ galėjo būti pirmas žingsnis į kitą kiek kitokio pobūdžio laidą, kurioje operatorius bei raudonai apsirengęs televizijos darbuotojas taip pat keliavo po mažesnius miestelius bei provincijas su tikslu suteikti žmonėms santarvės, džiaugsmo ir šilumos.

„O KAM KLIJUOT? TIESIOG PAKABINAI IR VISKAS“

Visi geri dalykai anksčiau ar vėliau sugrįžta. Ko gero tą patį pagalvojo ir IKEA, 2020 m. pakvietusi Baltijos šalių sostinių gyventojus savo namų langus puošti… šviečiančiomis žvaigždėmis ir girliandomis! Išskirtinio įdomumo susilaukęs projektas „Įžiebkime Kalėdas!“ (kažką primena, bet, užmušk, niekaip neprisimenam, ką) daugiabučių gyventojus kvietė savo languose visą parą (24/7) laikyti įžiebtas STRÅLA girliandas. Nemokamai pačios IKEA įrengiamos girliandos ir iššvaistytos elektros energijos kompensavimas (ech, seni geri laikai…) išpopuliarino šią akciją ne prasčiau nei Coca-ola išpopuliarino raudonskruosčio, barzdoto ir įmitusio senuko įvaizdį. Nors akcija nebuvo pratęsta, IKEA papuošimai ir dabar puošia kas antrą „live, laugh, love“ gyvenimo stilių propaguojančio šeimos ūkio langą. Tad nenustebkite, jei praėjus keliems metams sulauksime kito verslo ir kitos kalėdinės reklaminės kampanijos, kuri pakvies užžiebti kalėdinę žvaigždutę bei pasitikti šventes šiltomis ir pakiliomis nuotaikomis.

„NA, IR PABAIGAI…“

Kaip ir minėjome pradžioje, šventinis laikotarpis dažnai pareikalauja daug kūrybinių, fizinių ir psichologinių jėgų. Todėl svarbu, kad atėjus šventėms skirtume laiko pailsėti, pasidžiaugti mylimais žmonėmis ir pasidalinti džiaugsmu su kitais. Mūsų mylimi prekės ženklai rūpinasi, kad per šventes nebūtume nuskriausti, todėl siūlomais produktais, kampanijomis ir personažais papildo bei prisideda prie nuotaikos ir tradicijų kūrimo. Savo ruožtu, mes linkime šventes sutikti pakilios nuotaikos, pasimėgauti Kalėdiniu vyneliu, kola, aguonpieniu, kisieliumi ir visais kitais savo pamėgtais šventiniais džiaugsmais, o svarbiausia – nepamiršti pasidalinti gerumu ir su tais, kuriems jo labiausiai trūksta (kad Coca-Colos Kalėdų Senis galėtų jumis didžiuotis). Aukokit Ukrainai, skirkit lėšų vietiniams Lietuvos fondams ir smagiai pasitikite šventes! Iki susitikimo kitais metais!

 
Naujienlaiskis

Sužinokite socialinių tinklų naujienas pirmi