Kalėdų magija – įkvėpimas ar pardavimas?

2025-01-09

Kalėdų Magija Įkvėpimas Ar Pardavimas 1

Kalėdinis laikotarpis daugeliui asocijuojasi ne tik su šventėmis artimųjų apsuptyje, bet ir su spūstimis mieste bei eilėmis prekybos centruose. Taip yra ne veltui – šventinis laikotarpis yra aktyviausias prekybos sezonas, tai atsispindi ir rinkodaros pasaulyje. Kiekvienais metais rinkodaristai pasiraitoja rankoves, siekdami sukurti gražiausias, įtakingiausias bei populiariausias kalėdines reklamas ir dažnu atveju šios reklamos būna didžiausios bei brangiausios metuose. Ar gerai reklamai užtenka tik didelio biudžeto? Žinoma, kad ne, todėl  kalėdines reklamas neretai papildo socialinės žinutės, jautrūs, sentimentus bei nostalgiją žadinantys naratyvai ar tiesiog įspūdingi, pasakas primenantys vaizdai.  

Šiandien apžvelgsime, kokios reklamos išleistos šiais metais, bet pirmiausia supažindinsime su keliais įdomiais faktais apie kalėdinių reklamų istoriją: 

  • Kalėdų Senelį sukūrė Coca-Cola”? 

Kalėdų Senelį visi įsivaizduojame vienodai – stambus vyras su raudonu kostiumu, balta barzda, kepure ir nuo šalčio paraudusiais skruostais. Toks įvaizdis mums įprastas, tačiau prieš 100 metų Kalėdų Senelis galėjo būti vaizduojamas visai kitaip – kaip aukštas, liesas vyras ar net šiurpiai atrodantis elfas. 1931 metais Coca-Cola“ pasamdė menininką Haddon Sundblom, kuris reklamai nupiešė tokį Kalėdų Senelį, kokį jį matome ir šiandien.  

 

  • Šventiniai biudžetai

Reklamos, skirtos kalėdiniam laikotarpiui, dažnai būna brangiausios metuose, tačiau skubame patikslinti faktus – brangiausia kalėdinė reklama buvo sukurta 2014 metais. TESCO“ parduotuvių tinklas į savo šventinę reklamą investavo net 22,2 milijono svarų (beveik 27 milijonai eurų), nedaug atsilieka ir kitas parduotuvių tinklas Sainsbury‘s“, kuris tais pačiais metais šventinei reklamai skyrė 20,5 milijono svarų (beveik 25 milijonai eurų). Tiesa, didelės investicijos kartais dosniai atsiperka – Sainsbury‘s“ uždirbo po 24 svarus už kiekvieną reklamai skirtą svarą, tad skaičiuojama, jog reklama padėjo parduoti prekių už 492 milijonus svarų (beveik 600 milijonai eurų).  

 

  • Visų laikų sėkmingiausia kalėdinė reklama  

Iki šių dienų sėkmingiausia kalėdine kampanija laikoma Coca-Cola“ reklama „Holidays are coming“. Pirmą kartą ji į eterį išleista 1995  metais ir nuo to karto tapo viena labiausiai atpažįstamų kampanijų – tikslūs duomenys, kiek kartų reklama peržiūrėta nėra pasiekiami, nes reklama startavo anksčiau nei socialiniai tinklai ir internetinių peržiūrų statistika, tačiau reklama tapo neįtikėtinai populiaria. Jos sukurtas kalėdinio Coca-Cola“ traukinio motyvas populiarus ir šiomis dienomis, o pagal jį sukurtas karavanas kasmet keliauja į vis kitas šalis. Laikais, kai interneto statistika tapo pasiekiama visiems, sėkmingiausia reklama yra laikoma Didžiosios Britanijos universalinių parduotuvių tinklo „John Lewis” reklama “The Bear and the Hare”, interneto duomenimis turinti beveik 49 milijonus peržiūrų  

2024 metų kalėdinės reklamos Lietuvoje ir pasaulyje atnešė visą spektrą emocijų – nuo ašarų iki juoko. Apžvelgiame kelias reklamas, kurios buvo išleistos šį šventinį laikotarpį: 

 

  • Telia: „Kalėdos – visokios. Ir visos jos Kalėdos.”

„Telia” jautrioje reklamoje atkreipia dėmesį į tai, jog 1 100 žmonių pasaulyje turi autizmo spektro sutrikimą ir daugeliui iš jų itin svarbi rutina bei sensoriškai saugi aplinka. Dėl šios priežasties Kalėdos, kurios pilnos garsų, spalvų, kvapų ir žmonių, gali tapti tikru iššūkiu. Reklamos šūkis puikiai atspindi pagrindinę reklamos mintį, o jautri žinutė priverčia susimąstyti. 

 

  • TELE2: „Jūsų žodžiai kuria stebuklus!”

Šių metų TELE2“ reklamoje Kalėdų Senelis prabyla žemaitiškai, reklamų serijos „La Familia“ herojus sveikinimams įkvėpimo semiasi iš nuoširdumo tušinuko, o dainininkė Monika Linkytė trumpam tampa Linkėjimyte ir teigia, jog ten, kur linkėjimai, ten ir ji. Smagi ir nuotaikinga reklama primena, kad svarbiausia – nuoširdumas ir šilti žodžiai artimiesiems.  

 

  • MAXIMA: „Kalėdoms, kurias renkatės Jūs” 

MAXIMA” vaizdžiai apibūdina kalėdinį asortimentą, kuris yra toks platus, jog ant stalo atnešama ne tik visiems puikiai pažįstama silkė pataluose, bet ir silkė šilkiniuose pataluose, su pledu, be antklodės, ant čiužinio ir miegmaišyje. Šis motyvas bus artimams tiems, kurie nevengia pasijuokti iš tradicinio šventinio stalo gausos.  

 

  • Coca-Cola: „The Holiday Magic is coming.”

Šiais metais „Coca-Cola” vietoje įprastų liaupsių sulaukė itin daug kritikos, nes Kalėdų stebuklą primenančias reklamas pakeitė DI generuotu vaizdu. Nors reklamoje matomi tie patys įprasti motyvai, tokie kaip raudonasis traukinys ir baltieji lokiai, komentatoriai pasipiktinę – komentarų sekcijoje gausu nusivylimo, pareiškimų, kad reklama besielė ir nusivylimo, jog Coca-Cola“ neinvestavo į įprasto stiliaus reklamą.   

 

Šių metų John Lewis“ parduotuvių reklama sukėlė įvairių reakcijų – dalis interneto vartotojų dalinosi, jog reklama buvo itin jautri, juos pravirkdė, privertė susimąstyti apie artimuosius, o kiti teigė, jog reklamos nesuprato ir liko nusivylę. Reklama per dvi minutes parodo, koks stiprus ir išgyvenimų pilnas yra seserų gyvenimas ir pabaigoje atsako į klausimą „Kaip rasti tobulą dovaną? Žinoti, kur ieškoti“. 

 

Marks&Spencer“ kalėdinę reklamą komentatoriai karūnuoja kaip geriausią šių metų reklamą, o kai kurie teigia, kad tai apskritai geriausia jų matyta reklama. M&S pasitelkia humorą, šiek tiek magijos ir nuotaikingai parodo, kaip fėja padeda moteriai pasiruošti šventiniam vakarėliui – „Tai ne šiaip maistas, tai M&S Kalėdų maistas geriausiems vakarėliams“, šiais žodžiais užbaigiama reklama, kuri iš kitų išsiskiria nuotaikingumu ir linksmumu.  

Taigi, kas ta tikroji Kalėdų magija – įkvėpimas ar pardavimas? Kiekvienais metais kalėdinės reklamos sulaukia itin daug dėmesio, o kartais tiesiog pakeičia istoriją ir šventėms suteikia visiškai naują įvaizdį. Šis laikotarpis yra puiki proga ne tik paskatinti pardavimus, bet ir parodyti savo prekinio ženklo vertybes ir subtiliai paliesti jautrias temas, kurios gali įkvėpti.   

 
Naujienlaiskis

Sužinokite socialinių tinklų naujienas pirmi