Livestreaming – kas tai? Akivaizdu, kad į „digital“ pasaulio aukštumas išsiveržęs video turinys artimiausiu metu nesiruošia niekam užleisti savo vietos. Tarp įprastų video turinio formų pastebima, kad vis daugiau dėmesio sulaukia kūrėjai, socialiniuose tinkluose darantys gyvas transliacijas (angl. livestreaming). Livestreaming – tai video kūrimas tiesiogiai, realiu laiku. Šis žanras ypač populiarus tarp turinio kūrėjų, internete žaidžiančių vaizdo žaidimus, pristatančių savo muziką, besidalinančių naujienomis ar edukacinio pobūdžio informacija. Kas skatina tuo užsiimti prekės ženklus? Galimybė realiu laiku bendrauti su savo auditorija, t.y. transliacijos žiūrovais! Jie turinio kūrėjams gali užduoti klausimus ir čia pat sulaukti atsakymų. Pasibaigus transliacijai, kai kurie socialiniai tinklai leidžia išsaugoti video profilyje, kad auditorija galėtų peržiūrėti įrašą jiems patogiu laiku.
Taigi, kokias gyvas transliacijas gali išvysti socialiniuose tinkluose? Pirmoji kategorija – fizinės arba asmeninės transliacijos. Dažniausiai jos vyksta fizinėje erdvėje, pavyzdžiui scenoje, o ekrane matomas vedėjas, pranešėjas ar kitas asmuo kalba nematomai, virtualiai auditorijai. Antrasis gyvų transliacijų tipas – hibridinis. Nuo pirmojo, jis skiriasi toje pačioje erdvėje esančia auditorija. Dažniausiai šie renginiai vyksta gyvai, o transliacija tampa papildoma aktyvacija žiūrovams už ekrano.
Trečiojo tipo transliacijos vyksta visiškai virtualioje erdvėje. Jas stebėti ir bendrauti su autoriumi gali žiūrovai iš viso pasaulio. Priešingai nei anksčiau aptartiems tipams, virtualioms transliacijoms nereikia jokios renginiui pritaikytos erdvės – užtenka telefono su stabiliu interneto ryšiu. Jas ir aptarsime!
Pastebima, kad livestreaming vis labiau populiarėja tarp prekės ženklų, siekiančių tapti žinomesniais socialiniuose tinkluose. Prekės ženklams gyvos trasnsliacijos gali pasiteisinti pristatant naujus produktus, dalyvaujant renginiuose, organizuojant klausimų-atsakymų sesijas. Šis itin interaktyvus būdas bendrauti su auditorija didina jos įsitraukimą, prekės ženklo matomumą, sukuria erdvę realiu laiku bendrauti su transliacijos žiūrovais. Dalyviai tiesiogiaimato ir reaguoja į turinio kūrėjo žodžius ir net kūno kalbą: veido mimikas, nuotaiką, bendravimo toną. Nenuostabu, kad betarpiška komunikacija leidžia puoselėti artimesnį santykį su prekės ženklo auditorija, stiprinti jos lojalumą. Juk kiekvienas verslas siekia didinti savo žinomumą ir auditorijos įsitraukimą, o livestreaming gali padėti lengvai pralaužti ledus su potencialiu vartotoju.
Kad pirmosios gyvos transliacijos pavyktų sklandžiai, būtina apgalvoti kelis dalykus. Visų pirma, rekomenduojama atlikti interneto greičio testą ir sužinoti, ar jūsų interneto ryšys yra tinkamas transliacijai. Testą atlikite vietoje, kurioje planuojate daryti transliaciją. Rekomenduojamas įkėlimo greitis – 15-20 Mbps/s.
Ne mažiau svarbi dalis – scenarijus. Pasiruoškite planą, kurį seksite gyvos transliacijos metu. Tai padės nepasimesti apėmus jauduliui ar iškilus techininiams trikdžiams.
Planuodami rengti gyvą transliaciją, informuokite auditoriją iš anksto. Anonsas apie artėjantį livestreaming užtikrins didesnį jūsų auditorijos srautą. Transliacijos metu aktyviai sekite komentarų skiltį, stenkitės atsakyti į kuo daugiau žiūrovų klausimų, reaguoti į jų pasisakymus.
Kaip ir kiekvienas turinio formatas, livestreaming pasižymi savais privalumais ir trūkumais. Išbandyti gyvas transliacijas išties verta dėl artimesnio ryšio su auditorija kūrimo, didelės turinio sklaidos, galimybės iš pirmų lūpų sužinoti savo vartotojų poreikius.
Kita vertus, darant gyvas transliacijas visada išlieka tikimybė nesulaukti norimo auditorijos dėmesio, gauti negatyvių replikų, kurios gali kelti emocinį spaudimą. Livestreaming turinio kokybė visiškai priklauso nuo interneto greičio – tuo nepasirūpinus, transliacija gali būti nesklandi.
Jei jaučiate, kad gyvos transliacijos gali suartinti jūsų prekės ženklą su tiksline auditorija, pirmyn! Pasirūpinkite geru interneto ryšiu, pasiruoškite planą, nusiteikite vienam kitam nepageidaujamam komentarui ir išbandykite save gyvų transliacijų kūrėjo amplua.
Livestreaming – kas tai: https://www.businessnewsdaily.com/9442-how-to-livestream-advertise-for-business.html
Livestreaming – kas tai: https://www.ceopeducation.co.uk/parents/articles/what-is-live-streaming/
Livestreaming platformos ir skirtumai tarp jų: https://www.kalyzee.com/en/resources/analyzis-and-trends/the-rise-of-live-streaming-why-its-the-future-of-digital-content
Livestreaming nauda verslui: https://www.constantcontact.com/blog/use-livestreaming-video/
Kada verslai turėtų daryti livestreaming bei nauda verslui: https://store.magenest.com/blog/live-streaming-for-businesses/
Livestreaming platformos ir skirtumai tarp jų: https://www.business.com/articles/why-live-streaming-is-the-future-of-social-media/
Ką marketingo ir reklamos specialistai turėtų žinoti apie livestreaming:https://www.emarketer.com/insights/livestreaming-trends-stats/
Koks interneto ryšys yra tinkamas livestreaming: https://www.stmedia.co.uk/blog/best-internet-connection-livestream/
Livestreaming tipai: https://www.stmedia.co.uk/blog/different-types-of-live-streams/
Livestreaming privalumai ir trūkumai: https://www.occamagenciadigital.com/en/blog/advantages-and-disadvantages-of-live-video-or-live-streaming
Livestreaming platformos ir skirtumai tarp jų: https://show.gg/pros-and-cons-of-the-live-streaming-video-platforms/