Ne paslaptis, kad Google ir Facebook šiuo metu dalinasi didžiąją dalį interneto vartotojų dėmesio. Ieškodami informacijos neretai kliaunamės Google paieška, YouTube filmukų turiniu ar lankomės svetainėse, kuriose (dažniausiai) yra įdiegtas Google Analytics įrankis. Tuo tarpu ne ką mažiau laiko skiriame bendraudami Facebook, Instagram, Messenger ar What’sApp platformose bei vartodami ten matomą turinį. Natūralu, kad kur esame mes, kaip vartotojai, yra ir verslai su savo siekiais paversti interneto lankytojus savo pirkėjais online aplinkoje. Šis Google ir Facebook dvipolis egzistuoja jau kuris laikas ir abi platformos sugeba savo lankytojus konvertuoti į pirkėjus. Tačiau centre tarp platformų ir pirkėjų esantis verslas, skaičiuojantis pardavimų rezultatus mėnesio pabaigoje, neretai lieka sumišęs, nes internetinės prekybos pardavimų duomenys, kuriuos generuoja viena platforma, pavyzdžiui Facebook, yra ne visada tiksliai atspindima kitos platformos – Google Analytics sistemos. Jei įdomu kodėl taip nutinka, skaityk toliau.
Tiesa pasakius, į šią temą teko pasigilinti dėl kliento užklausos. Klientas, nusisamdęs išorinį Google Analytics specialistą, kreipėsi į mus su klausimais ir priekaištais, kad Facebook imituoja pardavimų duomenis pirkimus priskirdamas sau, kai tuo tarpu Google Analytics sistema tokių duomenų nemato. Išklausę argumentus, pradėjome kapstytis, ieškodami tokių neatitikimų priežasčių. Nors neatitikimus esame pastebėję ir anksčiau skirtingų projektų kontekste, tačiau šis atvejis privertė pasidaryti giluminę tiek Facebook Pixel duomenų, tiek Google Analytics duomenų registro analizę. Tikiu, kad daugybei verslų šis klausimas kyla nuolatos, tad analizės išvadomis dalinuosi žemiau.
Pagrindinė priežastis – Facebook Pixel ir Google Analytics pardavimo duomenis skaičiuoja skirtingu principu dėl to, kad šios įmonės turi prieigą prie skirtingos duomenų gavimo infrastruktūros. Kitais žodžiais tariant, svetainės lankytojų pirkimo kelias (iš kur jie atėjo, ar matė Facebook reklamą ir to pasekoje įvykdė pirkimą) šių platformų yra matomas skirtingai. Todėl neretai atsitinka taip, kad Facebook reklama, kuri baigėsi pirkimu internetinėje svetainėje, bus registruota Facebook pardavimo registre, kai tuo tarpu Google Analytics registras gali šio pardavimo nepriskirti Facebook reklamai.
Google Analytics yra naršyklės cookies (slapukų) pagrindu veikianti sistema. Ji pradeda sekti apsilankymą svetainėje, kai vartotojas atsiduria svetainėje. Google Analytics apsilankymo (ir to pasekoje pirkimo) ištakas rodo pagal tai, iš kur lankytojas ateina, jei rodyta reklama ir apsilankymas svetainėje įvyksta per tą pačią internetinę naršyklę (pvz. Facebook reklamą vartotojas mato Google Chrome naršyklėje, paspaudžia ant reklamos ir persikėlęs į svetainę nusiperka produktą). Tokiu atveju Google Analytics registruos, jog pardavimas įvyko Facebook reklamos dėka. Tačiau tokį pirkimo kelio scenarijų mes išvysime ne visada.
Dažniausiai internetiniai pirkimai vyksta kiek kitokiu principu. Potencialus pirkėjas dažniausiai socialinių tinklų reklamą mato mobilios Facebook ar Instagram programėlės aplinkoje. Paspaudęs ant reklamos, šis asmuo yra nukreipiamas į mobiliąją svetainės versiją telefono naršyklės lange. Apsilankymo metu šis vartotojas susipažįsta su siūlomu produktu, tačiau neretai iškart jo neperka, o palieka svetainę. Jei pasiūlymas buvo aktualus ir lankytojas nusprendžia įsigyti produktą, jis į svetainę sugrįžta jau per kompiuterį ar telefoną tiesiogiai suvedęs pardavėjo svetainės adresą (juk reklamos taip lengvai nesurasi). Čia Google Analytics ir „pasimeta“. Apsilankius svetainėje per kitą naršyklę ar įrenginį Google Analytics galvoja, kad tai organinis arba tiesioginis srautas į svetainę, todėl įvykus pirkimui tokį faktą registruos ne Facebook, o būtent tokiam šaltiniui.
Tuo tarpu Facebook pirkėjo sekimo principas kiek kitoks. Jei vartotojas, nepriklausomai nuo naršyklės, yra prisiregistravęs prie Facebook/Instagram paskyros savo įrenginyje ar įrenginiuose, o lankomoje svetainėje yra įdiegtas Facebook Pixel sekimo kodas, ši platforma supranta, jog tai tas pats asmuo, kuris prieš kurį laiką paspaudė ant reklamos, lankėsi svetainėje, iš jos išėjo, ir štai po kiek laiko sugrįžęs (nors ir kitu prietaisu ar naršykle) nusipirko produktą. Tokiu atveju, Facebook reklamos pulte priskirs pirkimo faktą Facebook platformoje rodytai reklamai.
Taip atsiduriame situacijoje, kad Facebook rodo, jog šiame kanale rodyta reklama lankytoją konvertavo į pirkėją, o Google Analytics rodys, kad čia ne Facebook reklamos nuopelnas, o tiesioginio svetainės lankytojo pirkimo faktas. Dėl šios priežasties, Facebook visada rodys daugiau pirkimų nei Google Analytics priskirs Facebookui pirkimo registracijų, nes jos greičiausiai slepiasi po kitais pirkimo registravimo šaltiniais.
Kitas momentas, kuris sukelia tokių duomenų neatitikimą, yra pirkimo fakto priskyrimo laikotarpis. Facebook dažniausiai pardavimą registruoja, jei žmogus „pamatė, bet nepaspaudė“, ar „pamatė ir paspaudė” reklamą, o pirkimas svetainėje įvyko per 1 dieną nuo reklamos „pamatymo“ arba per 7 dienas nuo reklamos paspaudimo. Paprastais žodžiais tariant, jei reklamą jums buvo parodyta šiandien, bet ant jos nepaspaudėte, bet tą pačią dieną nuėję į svetainę nusipirkote produktą, Facebook priskirs šį faktą sau. O jei reklamą šiandien pamatėte ir ant jos paspaudėte, o per 7 dienas lankytoje svetainėje nusipirkote produktą, tai vėlgi pirkimą Facebook pažymės savo reklamos nuopelnu.
Google Analytics priskyrimo terminai yra labiau tiesioginiai. Paspaudėte ant reklamos, atėjote į svetainę, nusipirkote produktą – tokiu scenariju GA registruos pirkimą kaip Facebook reklamos nulemtą pirkimą. Facebook „reklamos pamatymo, nepaspaudimo ir pirkimo“ bei „pamatymo, paspaudimo ant reklamos ir nusipirkimo po kelių dienų“ rezultatų Google Analytics nepriskiria Facebookui.
Be šių momentų yra dar eilė skirtumų, kurie pardavimo rezultatus padaro „nevienodais“. Jei įdomu, kviečiu pasigilinti į Google Analytics ir Facebook vieno apsilankymo svetainėje trukmės vertinimo skirtumus, „ad blockerių“ programinės įrangos poveikį rezultatų šaltinio neatpažinimui, reklamos šaltinio ir lankomos svetainės pirkėjo kelio „nutrūkimą“, jei skiriasi http ir https domenų priesagos šaltinio ir lankomos svetainės adreso juostose, ir dar eile priežasčių, apie kurias galima pasidomėti tiesiog pasigooglinus.
Aišku yra viena, Facebook Pixel ir Google Analytics sistemos ne visada lygina obuolius su obuoliais. Google Analytics sistema yra linkusi nuvertinti socialinių tinklų reklamos rezultatus, tad tai žinodami galėsite savo sprendimus dėl reklamos paskirstymo vertinti objektyviau. O jei visgi pasimesite šitame sudėtingų frazių ir procesų miške, kviečiu pasikalbėti su SocialDrum komanda ir išsklaidyti visas dvejones. Socialinių tinklų tinklų reklama yra galingas įrankis, generuojant internetinius pardavimus, tad nedarykite klaidos, nuvertindami šios reklamos galimybes.