Socialiniai tinklai ir darbas su jais neretai gali nuskambėti nerimtai. Dažnas mąsto, jog socialinių tinklų komunikacija yra ne daugiau nei „like“ rinkimas ar atsitiktinio turinio dalinimasis su savo fanais. Ne veltui Lietuvos socialinių tinklų padangėje vis matome skatinimus „pasidalink ir laimėk“, nepamiršk „palaikinti“ ar dar kitokios rūšies maldavimą. Tam, kad maldauti nereikėtų, kviečiame susipažinti su pirmaisiais žingsniais, kuriuos Jums reikėtų žengti prieš pradedant dirbti su socialinių tinklų platformomis.
Socialiniai tinklai iš asmeninės pusės
Prieš lendant į socialinių tinklų komunikaciją iš verslo perspektyvos, siūlome Jums pasižiūrėti į save arba, jei tiksliau, savo kaip vartotojo elgesį socialiniuose tinkluose. Tam, kad būtų lengviau perprasti Jūsų fanus, pagalvokite kas jums asmeniškai yra svarbu. Ar Jus domina maži konkursai, ar domina dalyvauti diskusijose apie gaminamą maistą, ar dviračių lenktynes? Tik atradus asmeninę komunikacijos naudą virtualioje bendruomenėje vartotojas į ją įsilies.
Pasiruošimas darbui socialiniuose tinkluose
Pirmasis ir galbūt kai kam savaime suprantamas žingsnis, kurį Jūs turėtumėte žengti – tai tinkamas Jūsų verslo ar veiklos apibūdinimas. Netinkamai apibūdintas verslas yra sunkiai atrandamas socialinių tinklų paieškoje. Negana to, per stebuklą Jus atradę galimi fanai nežinia ar sektų įmonės profilį, kurio veiklos ir vertės jie nesupranta.
Žengiant toliau socialinių tinklų keliu, patariame nusistatyti komunikacijos siekius. Apsibrėžus tikslus, ką norite pasiekti, bus daug lengviau rasti savo kalbėjimo toną bei poziciją. Taip pat, tikslai Jums pagelbės apibūdinti savo kalbėjimo temas, kurių rekomenduotume pasirinkti iki 5. Nuosekli ir įvairi komunikacija atidarys duris į Jūsų vartotojų širdis.
Beje, nepamirškite pagalvoti kam Jūs kalbate, arba kitais žodžiais tariant, kas yra Jūsų klientas. Įdomus faktas, jog nebūtinai esami klientai yra norimi klientai, tad čia galvas dėl klientų skirstymo teks pasukti porą laipsnių daugiau. Apibrėžtas tikslinis vartotojas turėtų atispindėti visoje įmonės veikloje neapsiribojant socialiniais tinklais.
Komunikacija socialiniuose tinkluose
Dedant pėdą už pėdos atkeliavome iki įgyvendimo stadijos. Šioje stotelėje saulės link kviečiame pasižiūrėti, kaip vykdysite savo komunikaciją. Pradėkite pamažu viename ar dviejuose socialiniuose kanaluose. Ne paslaptis, kad Lietuvoje į ONE.lt lizdą seniai įsisukęs Facebook. Jei tu ne Facebook, nei tavęs nei tavo prekės ženklo irgi nėra. Kitas žingsnis eilėje visiškai priklauso nuo Jūsų auditorijos. Bandant pritraukti moteris – žiūrėkite į Pinterest, norite pasiekti profesionalus – LinkedIn, užsienio lietuvius – Twitter, o paauglius rasite Spotify ir Instagram.
Apibrėžus smėlio dėžės platumą, galime pulti žaisti. Tam, kad žaidimas būtų lengvas, apsvarstykite komunikacijos kalendoriaus galimybę. Suskirstytas pagal dienas ir valandas turinys Jums sutaupys laiko ir atneš komunikacijai stabilumą. Idealų komunikacijos laiką siūlome apibūdinti žvelgiant į savo auditoriją, nes socialiniuose tinkluose paaugliai daugiausia būna po mokyklos valandų, kai dirbantieji vos grįžę iš darbų ar po vakarienės.
Rezultatų sekimas ir monitoringas
Sėkmė socialniuose tinkluose nėra atsitiktinė – ją reikia atrasti stebint komunikaciją ir fanų reakciją į ją. Kiekvienas iš socialinių tinklų turi stebėjimo įrankius nuo kurių vertėtų pradėti. Stebėkite išeinačios kumunikacijos rėptį ir apibendrinamuosius rodiklius tokius kaip „like“, pasidalinimų ar komentarų skaičių. Čia daugiau yra visada geriau. Tuo pat metu pasižiūrėjus į kokybinius rodiklius, savo komunikaciją įvertinkite įsitraukimo rodikliu. Kuo didesnis žmonių įsitraukimas, tuo kokybiškesnė Jūsų komunikacija. Remiantis šiais rodikliais, tikime, nuspręsite, kokią komunikaciją tęsti, o kokią nutraukti.
Žengiant pirmuosius žingsnius, tikėkimės, kojas apšilote, tad laikas ruoštis bėgimui.
Social Media Drummer,
Petras Ramanauskas