fbpx

Y karta ir kaip ją pasiekti socialiniuose tinkluose?

2021 9 birželio

Tūkstantmečio vaikai, skaitmeniniai čiabuviai arba vadinamoji Y karta (gimusi 1980–1995 metų laikotarpiu) – tai karta, užaugusi kartu su vis populiarėjančiu internetu, socialinių tinklų ir išmaniojo telefono gimimu. Šios kartos atstovai į socialinių tinklų džiungles pasinėrė dar mokyklos suoluose, todėl dabar socialiniai tinklai vyrauja tiek jų asmeniniame, tiek profesiniame gyvenime. Dažniausiai jie renkasi interneto reklamą: banerius arba vaizdo intarpus, o kaip pirkėjams, jiems svarbiausia pirkimo patirtis. Tad kaip geriausiai pritaikyti savo socialinių tinklų strategiją, kad pasiektumėte kelią į šios kartos širdį?

Komunikacijos žinutė

Dažnai manoma, kad Y kartos atstovai – pamišę dėl technologijų, tikri selfių pionieriai, kuriems itin svarbi kitų žmonių nuomonė ir kurie turi labai aiškų supratimą, kokia turi būti darbo kultūra. Tačiau ekspertai teigia, kad dauguma šių teiginių – stereotipai, kadangi šiai kartai rūpi visiškai kitokie dalykai.

Linkfluence išanalizavo šios kartos elgesį socialiniuose tinkluose ir pateikė 7 svarbiausias jos vertybes:

1. gyvūnų teisės;
2. tvarumas;
3. aplinkosauga;
4. kova prieš rasizmą;
5. marginalių grupių atstovų integracija;
6. feminizmas;
7. LGBT bendruomenės teisės.

Tyrimo duomenys atskleidė, kad dauguma Y kartos atstovų prekių ženklus renkasi pagal jų atstovaujamas vertybes. Netgi 50% iš jų renkasi tuos prekių ženklus, iš kurių pirkdami, jie paremia gyvūnų prieglaudas, nepasiturinčius vaikus ar kitokius kilnius tikslus. Y kartos atstovams svarbu žinoti, kad jie keičia pasaulį, todėl vienas iš lengviausių kelių pasiekti jų širdis – pasiūlyti produktus, kuriuos pirkdami jie prisideda prie jo gerovės.

Proaktyvi komunikacija

Daugiau nei 75% Y kartos atstovų teigia, kad jiems svarbi prekių ženklų komunikacija socialiniuose tinkluose ir kad tai dažnai nulemia jų sprendimą įsigyti tam tikrą prekę.

Šiai kartai didelę įtaką daro ir tai, ką jie išvysta socialiniuose tinkluose. Netgi 72% drabužius ir grožio priemones renkasi pagal Instagram’o įrašus, o 84% teigia, kad jų sprendimą įsigyti prekę lėmė user generated content. Tai karta, kuri labiausiai iš visų kartų seka prekių ženklus – taip jie ieško informacijos arba įdomaus turinio. Kitaip nei ankstesnės kartos, tūkstantmečio vaikai socialinius tinklus pasitelkia ir susisiekti su prekės ženklu, iškilus įvairiems klausimams.

Siekiant pelnyti jų pasitikėjimą, čia prekių ženklai privalo būti proaktyvūs: reaguoti į komentarus, atsakyti į iškilusius klausimus ar nusiskundimus. Dažniausiai pakanka vos valandos, per kurią nesulaukę atsakymo, jie gali prarasti savo susidomėjimą. Taigi, Y kartos atstovams svarbi proaktyvi komunikacija, kuri lemia ne tik sprendimą įsigyti tam tikrą prekę, bet ir suteikia ilgalaikį pasitikėjimą prekės ženklu.

Pasitikėjimas influenceriais

Prekes Y kartos atstovai renkasi tik užtikrinti savo pasirinkimu. Kitaip nei ankstesnės kartos, jie daug mažiau pasitiki dideliais prekės ženklais ir tradicine reklama, todėl patarimo jie ieško socialiniuose tinkluose. Dažniausiai juos galima sutikti YouTube, Facebook’e ir Instagram’e. Nenuostabu, kad šiuose platformose marketingo specialistai turi begalę galimybių juos pasiekti.

Tad kuo jie pasitiki ir kas gali padėti atkreipti jų dėmesį? Apsispręsti jiems padeda kitų vartotojų, jau įsigijusių prekę, atsiliepimai ir, žinoma, nuomonės formuotojai. Tūkstančius sekėjų turintys influenceriai – tai tiesiausias kelias sukurti ryšį su šia karta. McCarthy Group atliktas tyrimas parodė, kad 58% tūkstantmečio vaikų pozityviai reaguoja į tas reklamas, kuriuose pasirodo jų mėgstamiausi nuomonės formuotojai – tai įrodo, kad influenceriai gali būti tiek organinės, tiek mokamos socialinių tinklų strategijos dalimi.

Nuomonės formuotojai gali padėti kūrybiškai perteikti prekės ženklo asmenybę, interaktyviai pareklamuoti prekes bei paskatinti šios kartos kartos atstovus pasidalinti istorijomis ir patirtimis, susijusiomis su reklamuojamu prekės ženklu. Taigi, galima drąsiai teigti, kad nuomonės formuotojai – tai tarsi raktas, kuris efektyviai ir greitai atveria kelią į Y kartos atstovų širdis.

Įtraukiantis turinys

Socialiniai tinklai Y kartos atstovams suteikia galimybę lengvai pasiekti kitus, patogiai bendrauti bei atrasti įkvėpimą, todėl būtent čia juos ir lengviausia surasti. Tačiau norint atkreipti jų dėmesį, nepakanka tik žinoti, kur juos galima pasiekti. Kūrybiškas, interaktyvus ir įtraukiantis – toks turinys ne tik patraukia akį, bet ir kelioms sekundėms prikausto informacijos pertekliuje paskendusio Y kartos atstovo dėmesį. Tiesa, kiekvienas prekės ženklas turi tik 8 sekundes išlaikyti jį, per kurias jis turi papasakoti savo istoriją, įrodyti vertę bei paskatinti sureaguoti, kadangi retas tūkstantmečio vaikas išlaiko dėmesį ilgiau nei 8 sekundes.

Trumpos išankstinės reklamos prieš vaizdo klipus (reportažus, laidas, muzikinius klipus ar podcast’us), įtraukiančios vaizdo reklamos Facebook’e ir Instagram’e ar programėlės ir interaktyvūs puslapiai, kuriuose šios kartos atstovai gali pasinerti į išplėstąją realybę (AR), dirbtinį intelektą (AI) ir virtualiąją realybę (VR) – tai skaitmeninio marketingo būdai, kuriais prekių ženklai gali lengviausiai pasiekti šios kartos atstovus. Juk kitaip nei prieš tai buvusios kartos, viešą pripažinimą, pasisekimą ar brangius daiktus jie mielai iškeistų į išskirtines patirtis, net jei jos ir virtualios.

Na, ir žinoma, prie šio gana ilgo sąrašo galima priskirti visų pamėgtus ir garbinamus memus. Nors dauguma prekių ženklų to nepripažįsta ir per anksti nuvertina, tačiau memai yra viena iš pagrindinių šios kartos komunikacijos priemonių. Pasitelkus juos, prekių ženklai gali atrasti bendrą kalbą bei ryšį su šios kartos atstovais, pridėti savo kalbėjimo tonui lengvumo (ir, be abejo, humoro) bei taip sulaukti pozityvių rezultatų ir grįžtamojo ryšio. Taigi, norint pasiekti šią kartą, svarbu ją sudominti kūrybišku, interaktyviu ir įtraukiančiu turiniu, kuris pasiūlytų išskirtines ir nekasdienes patirtis.

Akivaizdu, jog pasiekti Y karta socialiniuose tinkluose – tikrai ne lengvas pasivaikščiojimas parke. Kiekvienas norintis sukurti su šia karta ryšį prekės ženklas privalo parengti stiprią marketingo strategiją su kūrybiška, interaktyvia bei įtraukiančia komunikacija, kuri būtų nukreipta į tūkstantmečio vaikų kartos vertybes.

Dalintis

Susisiekite