UGC 101:
kaip prekės ženklai naudoja vartotojų kuriamą turinį?
2024 05 03
DAR VIENAS TERMINAS?
Turbūt daugelis iš mūsų jau spėjo susidurti su terminu „UGC“. Jį dažnai matome savo mėgstamiausiose socialinėse platformose, tokiose kaip Instagram, YouTube, Twitter ir TikTok. Paskutiniu metu, vartotojų sugeneruotas turinys tiesiog užvaldė internetą. Kas gi slepiasi po šiuo nuolat girdimu terminu ir kodėl jis toks svarbus prekės ženklams?
UGC abėcėlė
UGC arba „user-generated content“ yra turinys, kurį kuria ir dalinasi patys vartotojai, o ne prekės ženklo arba organizacijos atstovai. Taigi, jei kada nors susimąstėte, kodėl kai kurie prekių ženklai turi armiją gerbėjų, reklamuojančių jų gaminius socialinėje erdvėje, matote vartotojų kuriamo turinio (UGC) galią.
Iš pirmo žvilgsnio toks turinys gali pasirodyti nereikšmingas, tačiau iš tikrųjų jis daro didelę įtaką ne tik prekės ženklams, bet ir mums, vartotojams. Jis skirstomas į dvi pagrindines kategorijas: organinį ir mokamą.
Organinį UGC kuria tikri prekės ženklo klientai. Tai apima atsiliepimus, nuotraukas, vaizdo įrašus, paminėjimus socialinėse platformose ir tinklaraščių tekstus. Tuo tarpu, mokamas UGC apima turinio kūrėjų sugeneruotą reklaminę medžiagą, už kurią jie gauna atlygį. Nors tai nėra taip spontaniška kaip organinis UGC, reklama vis tiek gali būti nuoširdi.
Kodėl pasitikime UGC?
Dabar, kai žinome kas yra UGC ir galime atskirti jo tipus, labai svarbu suvokti šio įrankio reikšmę. Tyrimai rodo, kad nemaža dalis žmonių remiasi UGC, prieš priimdami sprendimą pirkti. Toks turinys yra autentiškas ir paremtas patirtimi, be išgalvotų ar pagražintų faktų, todėl primena nuoširdžią rekomendaciją iš lūpų į lūpas. Matant, kad į mus panašūs žmonės renkasi produktą ar paslaugą, didėja pasitikėjimas prekės ženklu ir noras tai išbandyti. Juk draugui rekomendavus filmą, esame linkę pasikliauti jo rekomendacija, o ne kino teatro afiša. Be to, pardavimų tiesiogiai negeneruojantis turinys kviečia vartotojus tapti prekės ženklo bendruomenės dalimi. UGC naudojimas formuoja įspūdį, kad prekės ženklas yra atviras artimesniam bendravimui su klientais, o tai skatina pirkėjų lojalumą.
Kaip įvesti UGC į savo reklamos strategiją?
Svarstai, kaip prekės ženklams pavyksta efektyviai įtraukti vartotojų kuriamą turinį į savo reklamos strategiją? Svarbiausia laikytis tam tikrų taisyklių. Pavyzdžiui, prieš dalinantis turiniu, būtina gauti vartotojų patvirtinimą. Tai ne tik padeda išvengti autorių teisių pažeidimų, bet ir parodo klientams, kad jų indėlis yra vertinamas. Labai svarbu nurodyti įrašų autorius, todėl nepamiršk pažymėti jų profilių.
BAIGIAMASIS ŽODIS
UGC naudojimas leidžia prekės ženklams užsitarnauti didesnį vartotojų pasitikėjimą, skatinti pardavimus ir burti savo bendruomenę. Atsakingai integruotas vartotojų kuriamas turinys gali tapti efektyvia reklamos strategijos dalimi.
ŠALTINIAI
Kas yra UGC: https://blog.hootsuite.com/user-generated-content-ugc/
UGC turinio kūrėjai: https://streamyard.com/blog/live-streaming-tips/ugc-creator
UGC pradmenys: https://www.semrush.com/blog/user-generated-content/
UGC turinys ir jo reikšmė verslui: https://www.linkedin.com/pulse/user-generated-content-its-implications-business-a-g-danish/
Forbes UGC turinio vertinimas: https://www.forbes.com/sites/forbesbusinesscouncil/2023/03/13/why-user-generated-content-is-winning/