fbpx

Trendas 2017: alternatyvi „GOING“ reikšmė Facebook renginiuose

2017 17 kovo

Seniai seniai, gal prieš 10 metų, suburti draugus ar giminaičius baliukui ar spontaniškam šachmatų klubo susitikimui (autoriaus komentaras: don’t ask) prireikdavo ko ne viso organizacinio komiteto. Vienas – atsakingas už šventinę programą ir kvietimus, antras – už vietą, o trečias – už buterbrodų tepimą ir baltos mišrainės maišymą. Atmintis nemeluoja, tekdavo išsiųsti milijoną Ežio SMSų, kad draugai sužinotų apie galimybę susitikti. Tačiau milijonas išsiųstų SMS žinučių dar nieko nežadėjo, nes iki pat paskutinės minutės nebūdavai tikras, kiek žmonių iš tikrųjų (ne)pasirodys tavo renginyje.   (Autoriaus pastaba: laimėjimas 3 dalyvių šachmatų čempionate yra tiek pat džiugus kiek yra vertingas šokoladinis medalis). Pripažinkim, niekam tai nepatiko. 

Bet štai, vos keletą metų vėliau, mus nuo šokoladinių medalio skonio pradėjo gelbėti Facebook renginiai, liaudyje dar vadinami eventais. Tad pakalbėkime, ką jie ištiktųjų reiškia šiandienos internautui ir verslams. 

Pirmiausia, ką norisi pabrėžti raudonu markeriu yra faktas, kad Facebook renginiai pakeitė mūsų socialinį gyvenimą drastiškai. Kartu su Facebook renginių atsiradimu musų socialinis gyvenimas iš Lietuvos kultūrnamių koncertų salių persikėlė į kone visas Einšteino aprašytas 11 dimensijų. Galėjimas vos keleto mygtukų paspaudimu sukurti renginį ir į jį sukviesti draugus, kiekvienam Facebook vartotojui suteikė galimybę be didelių pastangų tapti renginių organizatoriumi. Gimtadieniai, šventės, koncertai, produktų pristatymai ar net visuomeninės akcijos – visi rado namus šiame socialiniame tinkle. O kas labiausiai stebina, tai tokių renginių mastai. Oficialūs Facebook duomenys skelbia, kad kiekvieną mielą dieną Facebook platformoje virš 100 tūkstančių tūkstančių [autoriaus pastaba: informacija taip pateikiama norint sustiprinti WOW efektą, nors paprastai tariant tai yra 100 milijonų] žmonių randa sau įdomų renginį. Skaičiuojama, kad ir pačių renginių per metus sukuriama šimtais milijonų, žinoma, į statistiką įtraukiant neįvykusius Vaido Baumilos ar skandalinguosius SELo koncertus. Taigi, tendencija aiški – jei vakarą praleisi su daugiau žmonių nei tu pats, greičiausiai tam jau yra sukurtas Facebook renginys.

Facebook, reaguodamas į tokį didelį renginių populiarumą, tikrai nesnaudė ir sugalvojo, kaip visą tai apmokestinti. Tam buvo sukurta Facebook reklamos forma – Facebook events reklama. Šios reklamos tikslas – surinkti kuo daugiau žmonių, kurie paspaudžia „GOING“ ir/ar „INTERESTED“ po renginio skelbimu. Tokio tipo reklama, priklausomai nuo prekės ženklo, renginio pobūdžio, auditorijos, rinkos, metų laiko ir kitų veiksnių gali kisti nuo 0.05 iki 0.5 eurų už paspaudimą. Nepaisant to, pasistengus padaryti visas tokios reklamos valdymo klaidas, tikėtina, kad šį kaina gali viršyti ir dienos pietų Vilniuje kainą už paspaudimą. 

Facebook turi ir dar didesnių užmojų. Vos praėjusį spalį Facebook Amerikos rinkoje paskelbė „Facebook events“ išmaniąją programėlę. Pastaroji, Lietuviams lengvai neprieinama programėlė, yra tikrai gudrus Facebook žingsnis užkariauti vartotojų laisvalaikio rinką. Ši programėlė siūlo sužinoti, kokie yra populiariausi renginiai vietovėje, kurioje Jūs dabar esate. Ji taip pat pateikia rekomendacijas renginių, į kuriuos ketina eiti Jūsų draugai. Kitais žodžiais tariant – jei šiandien vakare neturite ką veikti, užtenka įsijungti šią programėlę ir prisišlieti prie draugų, kurie išties domisi naujausiu Ten Walls albumo pristatymu. Tuo tarpu, šios programėlės kontekste Facebook yra suinteresuotas dar didesniu Facebook renginių vartojimu, kas užtikrins dar didesnes reklamos pajamas ateityje. O kas žino, gal netrukus Facebookui teks atkirsti sidabrinės monetos kamputį už kiekvieną parduotą bilietą. Pagyvensim, pamatysim, o iki tada kviečiu susipažinti su šia programėle plačiau:

Apžvelgus Facebook pasaulio užkariavimo prognozę ir paskaičiavus dienos pietų kotletų kainas Vilniuje, drąsiai galime žengti link keleto įdomiausių Facebook eventų pavyzdžių.  

Pavyzdžių sąrašą norisi pirmiausi pradėti nuo Lietuvos fenomeno, kuris mane labai stebina ir kurį daug rečiau sutiksi kitose šalyse. Aš kalbu apie Facebook events panaudojimą kaip visuomeninės pozicijos išreiškimo formą. Šiomis dienomis vis dažniau tenka pastebėti eventą, kuris nėra skirtas tikram realiai įvykstančiam renginiui. Priešingai – tai renginiai, kuriais siekiama pasijuokti ar paremti kokią nors viešą poziciją. Jūsų dėmesiui mano asmeninis TOP 3:

  1. Personalo atranka: lekt. Kęstutis Pūkas

Facebook eventas 1

2. Emigruok kartu su Juozu

Facebook event 2

3. Labdaros akcija – atblokuok mane, Vaitulioni

Facebook eventas 3

Pažiūrėkite į skaičius – tokių renginių reakcijos skaičiuojamos tūkstančiais. Panašu, kad Facebook renginiai tapo puikiausia priemone išsakyti savo poziciją vienoje aplinkoje. 

Į netradicinių renginių panaudojimo sąrašą taip pat negaliu neįtraukti ir kito socialinio fenomeno – „Projektas X“ tipo Facebook renginių. Trumpai tariant, tai realūs gyvenimo renginiai, kurie tampa neproporcingai išpūsti dėl jų perkėlimo į Facebooką: kvietėte porą draugų – pasirodė jų visas stadionas. 

Kone pirmasis tokio renginio pavyzdys įvyko dar 2007 metais Australijoje. Tada ten gyvenęs paauglys socialinių tinklų pagalba suorganizavo vieną, tačiau labai didelį vakarėlį. Jis MySpace platformoje (autoriaus pastaba: dar prieš Facebook erą naudotas socialinis tinklas) prisikvietė draugų į savo vakarėlį, į kurį atėjo apie 500 paauglių. Žinoma, to niekas nesitikėjo ir tam nesiruošė. To pasekoje, ne tik namai bet ir visas kvartalas buvo nusiaubti, apdaužytos kaimynų mašinos ir padaryta žalos už daugiau nei 20 tūkst. Australijos dolerių. Sakama, kad šio vakarėlio pagrindu ir buvo sukurtas Holivudo filmas „Projektas X“. Štai šio filmo traileris: 

Kiek mažesnio kalibro, bet tokiu pačiu principu praėjusiais vyko ir Žalgirio stadiono uždarymo koncertas su G&G sindikatu. Nemokama koncertą surengusi grupė nesitikėjo, kad vietoj poros šimtų į koncertą užsimaniusių žmonių pasirodys pora tūkstančių. Situacija buvo sukontroliuota, nors spūsčių tikrai nebuvo išvengta.

Apibendrindamas šią temą, galiu pasakyti, kad Facebook eventai tikrai  išlipo iš savo įprastinių panaudojimo rėmų. Jie yra galingas marketingo įrankis pasiekti savo auditoriją tiek verslams, tiek ir paprastiems asmenims. Tad jei turite įdėjų, bet nežinote kaip pasižaboti šią stihiją, kviečiu Jus pokalbiui prie šachmatų lentos.

 

Social Media Drummer,

Petras


Dalintis

Susisiekite