Nesenai kalbėjome apie sparčiai Lietuvoje populiarėjančius influencerius arba kitaip – nuomonės formuotojus. Tai žmonės, kurių pasisakymai socialiniuose tinkluose sulaukia didelio sekėjų dėmesio, padeda jiems formuoti nuomonę apie įvairius įvykius bei daro įtaką prekinių ženklų produktų ar paslaugų pardavimams nuo 20 iki 50 procentų (https://blog.hootsuite.com/social-marketers-micro-influencers/). Visgi stambiųjų influencerių viešinimo paslaugos įkandamos toli gražu ne visoms įmonėms, todėl SocialDrum socialinių tinklų ekspertų požiūriu rekomenduojame išbandyti „mažiau yra daugiau“ strategiją, kuriai įgyvendinti puikia tinka ir mikro-influenceriai.
Mikro-influenceriai: kas tai?
Mikro-influenceriai – tai žmonės, socialiniuose tinkluose turintys ženkliai mažiau sekėjų (Lietuvos atveju 1 000 – 15 000 fanų; šaltinis: https://www.pixlee.com/blog/how-to-find-micro-influencers-for-your-brand/), negu visiems gerai žinomi internete žmonės. Tipiniu mikro-infulenceriu galite būti ir Jūs, savo draugų rate turėdami autoritetą kalbėti viena ar kita tema. Net neabejoju, kad taip pat galėtumėt paminėti ne vieną „paprastą“ draugą, kuris atitiktų šį apibrėžimą.
Efektyvumas
Klausimas kyla, kiek mikro-influenceiriai yra efektyvesni/prastesni nei įžymybės prekės ženklo įvaizdžio formavime? Tiesa yra ta, kad visai nebūtina turėti Kardashian sekėjų armijos norint pasiekti gerą influencerių strategiją. „Markerly“ marketingo kompanija norėdama įsitikinti, kaip veikia mikro-influenceriai, atliko tyrimą, kuriame išanalizavę daugiau nei 800 000 tūkstančių Instagram vartotojų bei 5 milijonus įrašų pamatė, kad sekėjų skaičius gali atvirkščiai veikti vartotojų susidomėjimą jais. Tyrimas parodė, kad net mažiau nei tūkstantį sekėjų turintys vartotojai turi didesnius „like rate“ negu milijonus sekėjų turinčios žvaigždės.
Šaltinis: http://www.targetmarketingmag.com/article/micro-influencers-actually-influential/
Tai rodo, kad mikro-influenceriai sulaukia gana aktyvaus susidomėjimo socialiniuose tinkluose, turint omenyje, koks sąlyginai mažas yra jų sekėjų ratas. Ir išties, kai kam keletas tūkstančių sekėjų, kurie yra suinteresuoti viešinamu turiniu, yra daug patrauklesnė idėja, nei milijonai pasyvių, ar dar blogiau, netikrų ir nupirktų sekėjų. O geriausia yra tai, kad mažesnis sekėjų skaičius leidžia kurti daug asmeniškesnius santykius, todėl įrašai nėra priimami kaip tiesioginė reklama.
Kokius kaštus reikėtų įsivertinti?
Sekantis klausiams – kas finansiškai patraukliau? Ar geriau investuoti į keletą nebrangių mikro-influencerių ar į stambiąsias šios rinkos žuveles? Kaip diena aišku, kad įprasto influencerio paslaugos yra brangios. Lietuvoje žvaigždutės įrašas gali kainuoti net 200-800 eurų už įrašą. Nereikia pamiršti ir to fakto, kad influencerių naujienų srautas yra kiek aktyvesnis, t.y. kas keletą valandų jis yra atnaujinamas reklaminiais įrašais, tarp kurių jūsų užsakytajam yra didelė tikimybė pranykti. Tuo tarpu renkantis mikro-influencerius iššaukia kitus privalumus ir grėsmes. Dirbas su jais suteiktų galimybę vienu metu išbandyti net kelis nuomonės formuotojus ir taip pasiekti, galbūt, net dvigubai daugiau savo tikslinės auditorijos, dėl didesnio santykinio auditorijos įsitraukimo. Nepaisant to, nors darbas su mikro-influenceriais gali būti su minimaliais finansiniais kaštais arba net nemokamas (juk malonu kai į tavo profilį atekreipia dėmesį žinomas prekės ženklas), tačiau nereikia pamiršti laiko sąnaudų. Čia, deja, mikro-influenceriai nusileidžia profesionalams, nes darbas vienu metu su keliais ar kelioliką jų tikrai pareikalaus daug laiko informacijos apsikeitimui bei išeinančios komunikacijos kokybės suvaldymui, rezultatų analizei. O tai, kartais gali kainuoti net daugiau, nei sumokėta suma vienai iš žvaigždžių.
Kaip rasti Jūsų įmonei tinkantį mikro-influencerį?
Prieš renkantis mikro-influencerį turite gerai atlikti namų darbus. Pirmiausia reikėtų galvoti ne apie kiekybę – kiek žmonių juos seka, o KOKYBĘ – kaip šie nuomonės formuotojai kūrybiškai galėtų pasižiūrėti į jūsų turimą produkciją ar paslaugas ir kaip tai galėtų perteikti savo kuriamame turinyje. Taip pat nepamirškite , kad kiekvienas, kuris reklamuoja jūsų produkciją, yra jūsų įmonės atspindys, todėl prieš užsakant mikro-influencerio paslaugas įsitikinkite, kad jis neturi jokių abejotinų socialinės žiniasklaidos pranešimų. Įvertinkite ir kaip pasirinktas mikro-influenceris bendrauja su savo sekėjais komentaruose, ar šis bendravimo būdas yra jums priimtinas. Nerekomenduoju rinktis mikro-influencerio vien dėl to, kad jo turinys yra gražus – įsitinkinkite, kad bent didžioji dalis jo auditorijos atitinka jūsų tikslinę auditorija, nes tik taip pasieksite savo pardavimų ar žinomumo tikslus.
Lengviau atrasti tinkamą mikro-influencerį gali padėti hashtagai. Instagram ar Twitter paieškoje galite greitai surasti nuomonės formuotojus, kurie domisi panašia veikla kaip ir jūs. Pavyzdžiui, jei esate plyteles pardavinėjanti įmonė, galite įvesti #kitchendesing, #tiles, #bathroomtiles ir pan., ir taip ieškoti jums labiausiai tinkančio mikro-influencerio. Taip ne tik jį greičiau rasite, bet ir būsite įsitikinę, kad ir jo sekėjai domisi tokia kaip ir jūsų verslo veikla. Na, o jei šiais socialiniais tinklais asmeniškai nesinaudojate, tai mikro-influencerio paieškai gali pasitarnauti ir Google paieška. Svarbiausia tinkamai pasirinkti raktinius žodžius, kurie padės surasti ieškomą mikro-influencerį. Piešką atlikite tokiu principu: [ jūsų miesto ar šalies pavadinimas ] + [ jūsų verslo pobūdis ] + blogeris.
Kaip kurti tinkamus santykius su mikro-influenceriais?
Kampanijos ateina ir išeina, o žmonės socialiniuose tinkluose pradeda vis labiau ieškoti nuoširdumo ir pastovumo. Todėl nebeužtenka vienkartinės influencerių reklamos. Atėjo laikas kurti ilgalaikius santykius. Juk kiekvienos įmonės tikslas yra užmegzti ilgalaikius ryšius su vartotoju, tad užmezgę ilgalaikius santykius su nuomonės formuotoju užmegsime ilgalaikį santykį ir su jo sekėju. Siekiant jog mikro-influenceris kurtų nuoširdų, bet tuo pačiu ir veiksmingą turinį jūsų kompanijai, leiskite reklamuojamus produktus bei įrašų tekstą kurti ir rinktis jiems. Taip nors vartotojai žino, kad reklama yra apmokama, jie yra linkę ja labiau tikėti ir pasitikėti.
Kaip išmatuoti mikro-influencerių kampanijos sėkmę?
Perkant mikro-inflencerių paslaugas reikia nepamiršti išmatuoti ir jų atnešamą naudą verslui. Lengviausias būdas norint pamatuoti naudą pardavimams ir investicijos atsiperkamumą yra suteikti unikalų influenceriui „discount code“. Tai nuolaidos kodas, kuris vartotojui suteikia galimybę pigiau įsigyti produktą su unikaliu kodu, kurį įvedus e.parduotuvėje gaunama speciali nuolaida. Pagal šią suteikta nuolaidą galima lengvai išmatuoti, kiek tiesioginių pirkimų šis suteiktas nuolaidų kodas atnešė.
Taip pat yra ir kitų būdų išmatuoti sėkmę. Norint išsiaiškinti, kokius rezultatus mikro-influencerių kampanija jums atneša, pirmiausia reikėtų išsikelti realius tikslus. Pavyzdžiui, parodyti produkto komunikaciją 500 tikslinių vartotojų per mėnesį. Mikro-influenceris Jums turėtų teikti ataskaitą dėl pasidalinto turinio pasiekiamumo. Taip Jūs galėsite įvertinti, ar tikslas yra pasiektas. Google Analytics taip pat yra vienas iš būdų padedančių išmatuoti influencerių atneštą naudą tiek socialiniuose tinkluose, tiek jūsų internetinėje parduotuvėje. Nustatydami norimą įvykio tikslą, galite pamatyti, kurie klientai aplankė jūsų el. parduotuvę atėję iš influencerio tinklaraščio ar socialinio kanalo. Kaip tai padaryti rasite ČIA. https://digitalbrandinginstitute.com/how-to-measure-social-media-roi-in-google-analytics/
Na, o pabaigai lieka Jums palinkėti nepabijoti apsvarstyti šią reklamos/komunikacijos galimybę. Sėkmingai atrasti mikro-influenceriai gali sustiprinti vartotojų pasitikėjimą Jūsų prekės ženklu ir atnešti finansinės naudos. Tik nepamirškite kurkti ilgalaikius santykius ir įsivertinti pasiektus rezultatus!
Social media drummerė,
Donata