fbpx

Socialinių tinklų kova po Saule

2021 31 kovo

Socialinių tinklų kova po Saule

Socialinių tinklų pasaulis itin dinamiškas, tad svarbu žengti koja kojon ir įvertinti naujų funkcijų perspektyvas. Siekiantiems pilnai išnaudoti socialinių tinklų galimybes nevalia pražiopsoti naujoves. Pastebima tendencija, jog skirtumai tarp didžiųjų socialinių tinklų mažėja, kadangi šie visai nevengia pasisavinti savo konkurentų idėjų. Socialinių tinklų pasaulyje vyksta nuožmi kova, kurioje dažniausiai laimi galingiausi, o ne patys kūrybingiausi oponentai. Tad susipažinkime su naujausiomis socialinių tinklų pasaulio „vagystėmis“.

Clubhouse

Clubhouse – 2020 m. pasirodęs socialinis tinklas, kuris suteikė vartotojams galimybę klausyti gyvų audio pranešimų pagal pasirinktas temas. Šiam socialiniam tinklui pavyko pasiekti įspūdingą populiarumo augimą – metų pabaigoje Clubhouse tinkle fiksuota 600 tūkst. registruotų vartotojų, tuo tarpu vasario mėnesį šis skaičius siekė jau 2 milijonus. Pasinaudoti Clubhouse idėja suskubo du socialinių tinklų pasaulio galiūnai – Twitter ir Facebook. Pastarųjų sukurti Clubhouse klonai sustabdė rinkos naujoko augimą – per pastarąjį mėnesį Clubhouse programėlė pagal atsisiuntimo dažnį nukrito iš 37-os iki 142-os pozicijos.

Pirmiausiai Twitter platformoje pasirodė audio įrašų įrankis „Space“. Clubhouse perspektyvas dar labiau aptemdė greitesnis Twitter prisitaikymas prie Android. Šiuo metu Android naudotojai jau gali parsisiųsti Twitter „Space“ programėlę. Tuo tarpu Clubhouse praneša, jog iki Android programėlės versijos paleidimo į rinką lieka keli mėnesiai.

Facebook alternatyva „Clubhouse“ vis dar kuriama. Paminėtina, kad Facebook jau turėjo panašų įrankį video pokalbiams, t.y. „Rooms“ platformą, tačiau pastaroji nepasižymėjo tokiu funkcionalumu, kurį galėjo pasiūlyti Clubhouse. Vartotojų susidomėjimą skatino socialinio tinklo paprastumas – vartotojai galėjo nesunkiai keisti pokalbio kambarius, platforma pasižymėjo minimaliais techniniais reikalavimais ir nedidele serverių apkrova, kadangi audio jungtis reikalauja mažiau vietos nei video jungtys.

Kita vertus, Clubhouse platformos paprastumas tapo ir savotišku Achilo kulnu – šis naujokas nepasiūlė rinkai jokių sunkiai nukopijuojamų savybių, todėl nieko stebėtino, jog Twitter ir Facebook pasinaudojo galimybe įdiegti alternatyvą. Clubhouse išlikimo galimybės galimai priklausys nuo to, ar šis socialinis tinklas gebės sukurti išmanius algoritmus, kurie padės pasiūlyti kiekvieno vartotojo interesus labiausiai atitinkančias audio temas. Daugiau apie Clubhouse skaitykite mūsų blogo įraše čia.

TikTok

2020 m. TikTok tapo tikra socialinių tinklų sensacija. Trumpi šio socialinio tinklo įrašai užkariavo beveik visą pasaulį. Šiais metais socialiniame tinkle skaičiuojama jau 1,2 milijardo registruotų vartotojų. Socialinio tinklo populiarumo nesustabdė net prarasta Indijos rinka ir grasinimai uždrausti tinklą JAV.

Milžiniškas TikTok populiarumas neprasprūdo ir pro rinkos senbuvių akis. Instagram greitai įdiegta „Reels“ funkcija. „Reels“ įrašus leidžia dublikuoti ir Facebook, o tai padeda išplėsti kiekvieno įrašo auditoriją. Vis dėlto TikTok turi savitų pranašumų, pvz., vartotojams prieinami kiekvieno įrašo analitiniai duomenys. Be to, populiarumą padeda išlaikyti tai, jog TikTok remiasi turiniu, o ne bendruomene. Tai reiškia, kad įrašai vartotojui siūlomi pagal jį dominančias temas, o ne priklausymą draugų ratui.

Gana greitai pasirodė ir „YouTube“ sukurta alternatyva – „Shorts“. Praėjusių metų balandį Indijos rinkai buvo pasiūlyta galimybė įkelti 15 sekundžių įrašus, naudojantis programėlėje „YouTube“ esančiu mygtuku „Shorts Camera“. Kol kas tokia galimybė prieinama tik Indijos vartotojams, siekiant užpildyti spragą, kuri atsirado dėl politinių priežasčių šalyje uždraudus TikTok tinklą. Tačiau „Shorts Camera“ pagalba įkelti įrašai gali būti pasiekiami viso pasaulio auditorijai. Šių metų vasario duomenimis, „Shorts“ įrašai per dieną sulaukia 3,5 milijardų peržiūrų.

Į trumpų įrašų populiarumo bangą skubiai sureagavo ir Snapchat socialinis tinklas, kuris kopijuodamas TikTok pateikė savo alternatyvą – „Spotlight“ funkciją. Visgi bandymas nėra visiškai sėkmingas – nepaisant panašumų į TikTok, „Spotlight“ video įrašai vartotojui siūlomi pasitelkiant personalizuotą, tačiau kritikos sulaukiantį, algoritmą. Esama nusiskundimų, jog video įrašai vartotojui siūlomi neatsižvelgiant į turinio nuotaiką. Tai reiškia, kad nuotaikingą įrašą gali pakeisti groteskiškas ar liūdnas įrašas, o tai mažina vartotojų norą stebėti vieną įrašą po kito. Be to, motyvaciją kelti vertingą turinį į „Spotlight“ galimai mažina pilnai neapgalvota apmokėjimo kūrėjams sistema.

Ateitis

Panašu, kad senieji socialinių tinklų pasaulio „vilkai“ nesiruošia sustoti kopijuoti TikTok ir ateityje. Kai kuriems Instagram vartotojams jau prieinama „Remix the Reel“ funkcija. Ši funkcija yra tiesioginis TikTok funkcijos „Duets“ atitikmuo. Nauja parinktis leidžia vartotojams kurti reakcijų vaizdo įrašus, kuomet originalus įrašas ir reakcija yra leidžiami vienas šalia kito tuo pačiu metu. Funkcija leidžia vartotojams reaguoti į populiarius įrašus, įsitraukti į viral memus. Tokiu būdu socialinis tinklas tampa dar labiau įtraukiantis. Neatsilikti stengiasi ir Snapchatas, netrukus paskelbęs, kad taip pat dirba ties panašios funkcijos diegimu. „YouTube“ jau įdiegė tokią funkciją JAV rinkai skirto „Shorts“ beta versijoje.

Nepaisant siekių kopijuoti TikTok, šio socialinio tinklo ateitis atrodo pakankamai šviesi. Skirtingai nei Clubhouse, TikTok gali pasigirti išmaniais algoritmais, kurie padeda vartotojams pasiūlyti interesus atitinkantį, įtraukiantį video turinį.

Stebintiems socialinių tinklų pasaulio tendencijas tampa aišku, kad senbuviai neketina lengva ranka įsileisti naujokų – konkurentų populiarumo augimas malšinamas ne savomis idėjomis, o kopijuojant ir perimant mažesniųjų tinklų idėjas. Tai signalas, kad naujų didelių žaidėjų socialinių tinklų rinkoje iškilimas mažai tikėtinas. Kita vertus, TikTok populiarumo visame pasaulyje banga rodo, kad įmanoma suardyti socialinių tinklų „vilkų“ dominavimą.

Dalintis

Susisiekite