Tikriausiai ne kiekvieną, bet tikrai kas antrą žingsnį žengus, esi kviečiamas spausti „Patinka“, sekti naujienas „Facebook“ ar „LinkedIn“, dalyvauti konkursuose, bendrauti ir prisijungti prie skirtingų įmonių socialinių tinklų. Dabar dar kažkoks „Pinterest“ pradeda neduoti ramybės ir net nebežinai, ką socialiniuose tinkluose beveikti. Laikas pasirinkti: užsispyrus išsiaiškinti, kas gi yra tie socialiniai tinklai arba ignoruoti juos ir plaukti pasroviui. Jeigu renkiesi antrąjį variantą, tai šis įrašas ne tau. Kita vertus, jeigu širdis kirba sužinoti, kodėl tie socialiniai tinklai tokie svarbūs ir reikalingi tavo verslui, tai pataikei ten kur reikia!
ŽINOMUMO DIDINIMAS. Jei nešneki, tai niekas ir neklauso, tiesa? Ar esi nevyriausybinėje organizacijoje, užsiimančioje berželių sodinimu, ar milijardo vertės versle, visi siekia to paties – žinomumo potencialių ir esamų klientų tarpe. Būdai, kaip tai pasiekti, yra skirtingi: gali paskambinti ir papasakoti apie save, pakviesti į susitikimą, išspausdinti daugybę lankstinukų ir juos išdalinti praeiviams. Tau gali pasirodyti, jog komunikacija socialiniuose tinkluose yra tik vienas iš tokių būdų, tačiau tai, ko galbūt nežinai, ir yra socilinių tinklų potencialas. Lietuvoje tavo prekės ženklas gali pasiekti 213 000 „LinkedIn“ arba 1260 000 “Facebook” naudotojų, tad, ar ne verta savęs užklausti, kiek žmonių gali pasieki tik dalindamas lankstinukus?
KLIENTO „PRISIJAUKINIMAS“ IR LOJALUMAS. Ne naujiena, jeigu tavo prekė nėra greito vartojimo, kliento prisijaukinimas trunka ilgai (o jeigu ir yra – klientas gali tave išduoti pasirodžius kito panašaus produkto akcijai). To išvengti gali nuolatos kalbėdamas su savo fanais, juos supažindindamas su įmone ir jos tradicijomis, teikiamomis paslaugomis ar gaminamais produktais. Šis įmonės „žmoginimas“ visada išeis į naudą, nes žmonės mėgsta bendrauti su kitais žmonėmis, o ne su beasmeniais prekės ženklais.
GRĮŽTAMASIS RYŠYS. Jeigu tavo klientas vis dar pildo šimtamyles klausimų anketas norėdamas suteikti grįštamąjį ryšį, tokiu atveju jis tikrai myli tavo prekės ženlką. Kitais atvejais yra protingesnis būdas išsiaiškinti, kas jam patinka ir tinka. Būtent socialiniuose tinkluose gali tiesiogiai užduoti rūpimus klausimus fanams, surengti konkursą ir leisti pirmiesiems išbandyti tavo produktą. Patikėk, jie tikrai nepagailės laiko papasakoti apie įspūdžius draugams, kurie ilgainiui gali tapti naujais tavo fanais.
KLIENTŲ APTARNAVIMAS. Įsivaizduok, kad įsigijai prekę, pavyzdžiui. naują navigaciją automobiliui. Deja, ji niekaip nesupranta, ko tau iš jos reikia. Tu dirbti iki 18 val. o parduotuvė kitam miesto gale. Šiuo atveju tikriausia navigacijos problemą teks atidėti iki savaitgalio. Dabar įsivaizduok tą pačią situaciją, tik tiek, kad dar pirmą kartą nerasdamas atsakymo, parašytum žinutę socialiniame tinkle įmonei ir tuoj pat gautum atsakymą. Tu, kaip įmonės klientas, liktum be galo patenkintas, o įmonė sutaupytų savo darbuotojų laiko.
KAŠTŲ TAUPYMAS.Viena valanda kiekvieną darbo dieną skirta turinio rengimui ir bendravimui su savo klientais socialiniuose tinkluose iš tiesų nėra daug palyginus su grįžtamaja nauda. „Facebook“ reklamos kaina žymiai nusileidžia spausdinimo ir reklamos išlaidoms radijoje, televizijoje. Sukasi daug minčių, tačiau vis dar turi abejonių dėl savo verslo migracijos į socialinius tinklus? Tokiu atveju vardinam neigiamus aspektus, kurie pasireikš, jeigu delsi atsakyti į klausimą: „būti, ar nebūti tuose socialiniuose tinkluose“:
KONKURENCIJA Pasitikrink, ar tavo konkurentai dar ne socialiniuose tinkluose? Kuo ilgiau lauksi, tuo daugiau fanų ir potencialių klientų atiduosi.
RIZIKA Kažkada sprendimas siųsti el. pašte naujienlaiškį atrodė juokingas. Tai buvo nauja, o kas nauja, visada kelia baimę. Kas suspėjo, tas pasinaudojo. Kol socialiniai tinklai „ant bangos“, tol jai nenusileidus pasinaudok visais privalumais.
Dabar tikrai viskas. Pirmiausia linkim apsispręsti, o tik tada pradėti dirbti prie strategijos, žinių kaupimo ir dar šimto kitų klausimų.
Linkėjimai,
Social Media Drummer
Petras Ramanauskas