Gyvenant socialinių tinklų amžiuje, išsirinkti, kuriame socialiniame tinkle norime būti nėra paprasta. Neįgudusiam vartotojui gali atrodyti, kad nauji socialiniai tinklai gimsta kasdien, o jaunų žmonių, kurie klausiamai susirauktų išgirdę pavadinimus Snapchat, Pinterest ar Foursquare, vis dar ne tiek ir mažai. Nepaisant to, viliuosi, kad į Lietuvos žinomiausių socialinių tinklų platformų topus patenka ne vien Facebook, Twitter ir Instagram, bet ir LinkedIn.
LinkedIn – profesinis socialinis tinklas, kurio esmė – ne asmeniniai, o profesiniai ryšiai. Kitaip tariant, komunikuodamas ir megzdamas ryšius LinkedIn tinkle, gali kurti ir plėtoti asmeninį savo prekės ženklą, sukaupti reikalingų ir naudingų kontaktų bazę, o gal netgi rasti svajonių darbą. Šis faktas nėra iš piršto laužtas. Personalo atrankų agentūros prisipažįsta, kad socialinis tinklas LinkedIn jau yra tapęs vienu svarbiausių įrankių ieškant darbuotojų ir kasmet jo reikšmė auga.
Negana to, LinkedIn reikšmingas ne tik asmenims, bet ir įmonėms. Jei susikursite LinkedIn verslo puslapį ir reguliariai jame dalinsitės turiniu, tai bus pats geriausias įrodymas potencialiems klientams, kad Jūsų verslas gyvas. Sakysite, kad tą patį galima pasiekti ir Facebooke. Taip, teisybė, tačiau Facebooko jau nebepakanka. LinkedIno verslo puslapis – tai tarsi jūsų įmonės CV ar oficialesnė komunikacijos versija.
LinkedIno verslo puslapis – tai tarsi jūsų įmonės CV ar oficialesnė komunikacijos versija.
Vardyti LinkedIn privalumus būtų galima ir toliau, tačiau šįkart kalbėsiu konkrečia – LinkedIn reklamos galimybių – tema.
Facebook mokama reklama jau nieko nebestebina. Vis daugiau prekių ženklų nori būti matomi socialiniuose tinkluose, todėl investuoja į tokio matomumą skatinimą. LinkedIn reklama Lietuvoje dar nėra labai išpopuliarėjusi, tačiau tai turi savų pliusų – mažesnė konkurencija leidžia lengviau pasiekti tikslinę auditoriją.
Taigi trumpai apie LinkedIn siūlomus reklamos tipus, jų privalumus ir paleidimo galimybes.
Reklamuojamas turinys (Sponsored Content)
Tai reklamos tipas, leidžiantis naujienų sraute jūsų turinį išskirti iš kitų. Nesvarbu, kad apie laisvą darbo vietą ar įmonėje vykusį renginį paskelbėte dar praėjusią savaitę, ši jūsų žinutė gali vėl atsidurti naujienų srauto viršuje ir būti parodyta konkrečiai tikslinei auditorijai. Kaip paleisti Sponsored Content reklamą?
LinkedIn puslapio dešiniame viršutiniame meniu kampe spauskite Ads, tada beveik toje pačioje vietoje Create Ad, o tada jūsų kelias priklausys nuo to, ar jau kada domėjotės LinkedIn reklamos galimybėmis. Jei dar nesate pridėję savo verslo puslapio į LinkedIn reklamos pultą, spauskite Add account (taip pat dešiniame viršutiniame kampe) ir, suvedę verslo puslapio pavadinimą, pridėkite. Jei jau esate pridėję – tiesiog pasirinkite puslapio pavadinimą reklamos pulto lentelėje. Toliau dešiniame viršutiniame kampe spauskite Create campaign ir jums atsivers LinkedIn reklamos pasirinkimo variantai.
Jei nusprendėte rinktis Sponsored Content reklamos rūšį, turėsite pamąstyti, kurias jau paskelbtas savo turinio žinutes norite reklamuoti. Tiesa, reklamuoti galite ne tik jau skelbtas žinutes. Prireikus, čia pat galėsite sukurti naują pranešimą.
Kaip galite matyti iliustracijoje, iš jau paskelbto SocialDrum LinkedIn turinio pasirinkau vieną žinutę – praktikos pasiūlymą, kurį norėtųsi parodyti konkrečiai tikslinei auditorijai. Tolimesnis žingsnis ir yra auditorijos pasirinkimas.
Pasirinkus pranešimą rodyti tik Lietuvos auditorijai, dešinėje galima matyti apytikslį jos dydį – 310 000+ LinkedIn narių. Lyginant su Facebooko Lietuvos auditorija (1–1,5 mln. aktyvių vartotojų), tai nėra labai didelė rinka, tačiau reklamos atžvilgiu ji kur kas mažiau apkrauta, todėl galima garantuoti didesnį pasiekiamumą.
Socialinis tinklas LinkedIn leidžia visiškai išsigryninti tikslinę auditoriją, atsižvelgiant į amžių, lytį, išsilavinimą, specialybę, darbo patirtį ir kitas svarbias kategorijas. Priklausomai nuo pasirinkimų, tolesniame žingsnyje svarbu nustatyti reklamos kainą. Ji nėra visiškai laisvai pasirenkama. LinkedIn socialinis tinklas parodo, koks galėtų būti minimalus bei rekomenduojamas statymas. Rekomendacijų derėtų paisyti, nes priešingu atveju reklamos efektyvumas bus mažesnis.
Rekomendacijų derėtų paisyti, nes priešingu atveju reklamos efektyvumas bus mažesnis.
Tiesa, kaina dažnai yra vienas labiausiai atbaidančių aspektų, nusprendus investuoti į reklamą LinkedIn platformoje. Šiuo atveju, už vieno žmogaus paspaudimą ant praktikos pasiūlymo nuorodos tektų sumokėti bent 1,35 Eur, nors rekomenduojama kaina prasideda nuo 2,76 Eur. Už to paties reklamuojamo turinio parodymą tūkstančiui žmonių rekomenduojama mokėti nuo 11,03 Eur. Turbūt nieko stebinančio. Daugelis dėl tokių kainų iškart renkasi Facebook reklamą ir nesuka sau dėl to galvos. Bet privalumų LinkedIn visgi turi. Kadangi tai yra profesinis socialinis tinklas, žmonės, registruodamiesi ir pildydami savo profilio informaciją, pateikia realius duomenis. Daug duomenų. Tai reiškia, kad norint reklamuoti kokį nors prekės ženklą, tereikia tinkamai pasirinkti tikslinę auditoriją ir reklama bus parodyta tiksliai tam, kam reikia.
Tekstinės reklamos (Text Ads)
Antra reklamos rūšis – tekstinės reklamos. Jas LinkedIn talpina dešinėje lango pusėje. Tai būdas reklamuotis, suformuluojant nedidelės apimties žinutę, kuri gali būti iliustruojama mažo formato nuotrauka. Kaip tai atrodo ir kur yra rodoma tokia reklama, žiūrėkite žemiau.
LinkedIn tekstinė reklama suteikia galimybę reklamuoti savo LinkedIn paskyrą arba tinklalapį. 25 spaudos ženklai antraštei ir 75 žinutei priverčia pasukti galvą. Mintį tenka suformuluoti aiškiai ir „užkabinančiai“, tačiau tokia ir turi būti reklama. Jei vis tik sugalvoti sekasi sunkiai, LinkedIn siūlo pagalbą ir pataria, kaip ir ką rašyti, kad būtumėte pastebėti (žr. po reklamos teksto rašymo laukeliu).
Sukūrę tekstą ir pasirinkę nuotrauką, reklamą išsaugokite. O tolimesni žingsniai nelabai skirsis nuo anksčiau aptartų. Vėl renkamės auditoriją ir nustatome kainą. Pasirinkus tas pačias sąlygas (Lietuvos rinka), tik kitą reklamos rūšį, rekomenduojama už paspaudimą mokėti nuo 2,62 Eur, o už parodymą tūkstančiui žmonių –nuo 2 Eur. Žinoma, kainos kinta priklausomai nuo prekės ženklo ir tikslinės auditorijos pasirinkimo, bet tendencija išlieka panaši. Tiesa, svarbu paminėti, kad renkantis bet kokią reklamos rūšį ir užsakant reklaminę kampaniją, minimalus dienos biudžetas yra 10 Eur.
Reklamuojami laiškai (Sponsored InMail)
Trečioji reklamos forma nuo pirmųjų skiriasi labiau. InMail funkcija leidžia siųsti tiesiogines žinutes žmonėms, kurie nėra jūsų kontaktų sąraše. Ši paslauga susieta nebe su verslo puslapiu, o su asmenine paskyra, tačiau gali būti naudojama verslo reikmėms. Tai būdas ieškoti partnerių, tiekėjų, darbuotojų arba darbdavių.
Pasirinkę šį reklamos būdą pamatysite save kaip siuntėją. Taip pat jūsų bus paprašyta sugalvoti reklamos pavadinimą. Jis padės nesusipainioti tarp skirtingais tikslais siunčiamų laiškų.
Ši reklamos rūšis gana paprasta. Viskas, ką reikia padaryti – sukurti žinutę, išdėstant visą svarbią, išsikeltus tikslus atitinkančią informaciją.
Toliau žingsniai tokie pat kaip ir ankstesniais kartais: reikia susikurti tikslinę auditoriją (tiesa, šiuo atveju ji turėtų būti labai konkreti) ir pasirinkti investuojamą sumą. Šiuo atveju kaina mažesnė, skaičiuojama už kiekvieną išsiųstą žinutę. Pasirinkus Lietuvos auditoriją, siūloma siunčiamų žinučių kaina nuo 0,43 Eur už žinutę.
Tiek trumpai apie reklamos socialiniame tinkle LinkedIn galimybes. Registruokitės, megzkite profesinius ryšius ir dirbkite tik savo svajonių darbus. Ir kaip visad, jei kils klausimų, laukiame Jūsų laiškų info@socialdrum.lt ?
Inga