Nė vienas nesumeluosime pripažindami, kad bent kartą internete esame radę reklamą, kuri mus privertė nejaukiai kilstelėti antakį. Norėdami pasiekti jaunesnio amžiaus tikslines auditorijas, verslai išbando įvairiausius viešinimo būdus: nuo akį traukiančių lauko reklamų, iki abejones keliančių ir nejaukiai atrodančių vaizdo įrašų, ar net memų. Pastarieji, tiesa, nors neretai susilaukia dėmesio, tačiau dažniausiai tos pačios tikslinės auditorijos yra pašiepiami, kad ir šitaip:
Akivaizdu, kad siekiant patraukti tūkstantmečio (Millenials), ar Z kartų vartotojų dėmesį yra sudėtinga jau vien dėl to, kad jie absoliučiai nekenčia akivaizdžiai brukamos reklamos. Pridėk dar ir tai, kad jie dažnai šneka savo kalba, žaibiškai keičia trend‘us ir kruopščiai renkasi turinį, ir gausime auditoriją, kuri gali tapti mįsle net ir labiausiai užkietėjusiems marketingistams. Laimei, išpopuliarėjus soc. tinklams, atsirado dar vienas itin paveikus reklamos būdas, kuriuo šiandien naudojasi vis daugiau ir daugiau verslų. Šis pasirinkimas dažnai jau turi specifinę auditoriją bei kur kas lengviau įtikina vartotoją naudotis reklamuojamu produktu. Be jokios abejonės – tai nuomonės formuotojai, liaudiškai dar vadinami influenceriais.
IŠ INFLUENCERIO LŪPŲ – KLIENTUI Į AUSĮ
Influencerių marketingas šiandien yra neatsiejama reklamos verslo dalis. Oberlo atliktų apklausų duomenimis, net 93% marketingistų naudojasi soc. tinkluose įtaką turinčių žmonių paslaugomis. Tuo tarpu pasaulinės influencerių rinkos dydis nuo 2016 m. pakilo beveik 15 mlrd. dolerių bei šiemet prognozuojama, kad išaugs iki 16.4 mldr. (Influencer Marketing Hub duomenys). Todėl nekyla abejonių, kad šis reklamos būdas yra vienas efektyviausių norint pasiekti tikslinę auditoriją. Vis dėlto, norint tinkamai išnaudoti savo galimybes svarbu gerai žinoti – kuris žmogus atneš geriausius rezultatus? Kaip teisingai pasirinkti ir į ką svarbu atsižvelgti? Į šiuos klausimus atsakymą siūlo pačios socialinės medijos, pristatydamos naujas, tiesa, Lietuvoje kol kas dar neprieinamas, bendradarbiavimo su influenceriais platformas: Meta, siūlanti Brand Collabs Manager bei Tik Tokas su Creator Marketplace.
META BRAND COLLABS MANAGER – PLATUS ĮVAIRIŲ INFLUENCERIŲ PASIRINKIMAS.
Iš soc. medijų gigantų, Facebook buvo vienas pirmųjų šokęs į influencerių marketingo areną su Brand Collabs Manager – sistema, kurioje užsiregistravę verslai gali ramiai, lyg parduotuvės lentynoje naršyti norimus nuomonės formuotojus. Brand‘ų atstovams yra pateikiami profiliai, juose transliuojamas turinys bei specifinė statistika – vartotojų įsitraukimas į įrašus, procentinis auditorijos dydis pagal naudotojų lytį, gyvenamą vietą, amžių bei kitas kategorijas ir brand‘ai, su kuriais jau bendradarbiauja influenceris. Ši sistema nėra vienpusė, ir čia Meta tikrai pranoksta pati save – įmonės turi du pasirinkimus: paskaityti paties nuomonės formuotojo įkeltą informaciją apie savo norimus reklamuoti produktus bei kitas sąlygas, arba iškart, naudojant Brand Collabs platformą, parašyti norimam žmogui su konkrečiais klausimais ar pasiūlymais. Norint remti (sponsorinti) turinį, tai padaryti irgi nėra sudėtinga. Viskas lengvai prieinama ir pasiekiama vienoje platformoje. Tokiu būdu lengva užtikrinti patogumą bei informacijos prieinamumą tiek verslui, tiek nuomonės formuotojui. Na, o kadangi į Meta įeina ir Instagram, akivaizdu, kad bendradarbiauti bei ieškoti potencialių partnerių taip pat galima naudojant abejas platformas. Tiesa, nors, kaip ir minėjome anksčiau, ši funkcija Lietuvoje esančioms paskyroms dar nėra aktyvuota, tikėtina, kad greitu metu šiomis paslaugomis galėsime naudotis ir mes.
IEŠKAI INFLUENCERIŲ TIK TOKUI? RINKIS CREATOR MARKETPLACE!
Kitas soc. tinklų milžinas, TikTok, kaip ir Facebook turi sukūręs panašią sistemą, kurią vadina Creator Marketplace. Kaip teigia patys TikTok‘o atstovai, naudojantis jų bendradarbiaivmo platforma, brand‘ai gali pasiekti iki 500 000 kūrėjų 24 skirtinguose regionuose. Turint omenyje, vis labiau augantį TikTok’o populiarumą, ateityje šis skaičius dar labiau šoktels, suteikdamas dar daugiau pasirinkimo prekės ženklams. Pačio Creator Marketplace struktūra irgi nėra sudėtinga bei suteikia verslams galimybę ieškoti influencerių pagal įvairiausius kriterijus: auditorijos pasiekiamumą, sudėtį, keliamo turinio temas ir t.t. Kaip ir Brand Collabs Manager, Creator Marketplace leidžia tiesiogiai susisiekti su norimu kūrėju ir pateikti jam norimus pasiūlymus. Papildomai, marketingistams yra suteikiama galimybė Reporting įrankio pagalba išsirinkti ir iškart matyti bet kurios pasirinktos kampanijos rezultatus bei statistiką. Tad, lyginant Facebook ir TikTok siūlomas platformas, principas iš esmės išlieka panašus – esminį skirtumą sudaro pačių platformų potencialas, kuris, dėl ateities perspektyvų, lemia TikTok‘o pranašumą.
O GAL VIS DĖLTO NEVERTA?
Su influencerių rinka susiduriame kasdien, todėl patys panorome pademonstruoti kaip tokio pat dydžio investicija atsispindi perkant mokamą reklamą bei naudojantis influencerio paslaugomis. Į savo eksperimentą investavome 4500 Eur, kuriuos po lygiai išskirstėme nuomonės formuotojui bei savo pačių kuriamai soc. tinklų reklamai. Kaip pagrindinius vertinimo kriterijus pasirinkome tris kategorijas: žmonių pasiekiamumą, naujų pritrauktų sekėjų, ir į turinį įsitraukusių vartotojų skaičius. Rezultatai per daug nenustebino: už 2250 Eur mums pavyko „nusipirkti“ 1460425 vartotojus, kol influenceris su ta pačia suma pasiekė tik 210303. Lyginant naujai pritrauktų naujų sekėjų skaičių duomenys apsivertė – influenceris pritraukė beveik triskart daugiau (1503 vs 582). Tačiau šioje vietoje svarbu paminėti tai, kad influencerio paskyroje buvo rengtas konkursas, skatinantis pasekti projekto paskyrą. Galiausiai, trečiasis mūsų pasirinktasis vertinimo kriterijus – įsitraukimas į turinį – tarp abiejų eksperimento objektų išsiskyrė taip: nuomonės formuotojo turinio engagement‘as siekė 7929, o sugeneruotas reklamos – 5104 vartotojus.
TAI, VISGI, UŽSISAKYTI MAISTĄ Į NAMUS AR GAMINTIS PAČIAM?
Iš mūsų atlikto kuklaus eksperimento rezultatų galėjo susidaryti įspūdis, kad influencerių paslaugos, nors ir naudingos pasiekti konkrečią tikslinę auditoriją, tačiau vargu ar turėjo potencialo surinkti tokį didelį skaičių, kokį galėtų pasiekti perkama reklama. Vis dėlto – ir čia, neabejojame, sutiktų kiekvienas marketingistas – kiekybė retai yra tiek svarbi, kiek kokybė. Nei nuomonės formuotojai, nei perkamos reklamos nėra prasti reklaminiai sprendimai, o jų poveikis iš esmės slypi tame, kaip tinkamai mokame pasirinkti ir juos išnaudoti. Kaip ir gyvenime, reklamoje svarbiausia išlaikyti balansą bei atitinkamai kiekvienam iššūkiui pasirinkti geriausią veikimo būdą. Influenceriai, kaip ir brand’ai – turi skirtingas auditorijas bei propaguoja skirtingas vertybes, todėl ieškant sau tinkamiausio pasirinkimo yra svarbu nepamiršti, kad vieno teisingo recepto sėkmei nėra. Kas tinka vieniems, nebūtinai tiks kitiems, todėl kurinat sėkmės formulę savo verslui yra būtina testuotis bei eksperimentuoti. O tam, kad renkantis influencerius lengviau rastumėte savo prekės ženklui tinkančią asmenybę, rekomenduojame (kuomet bus prieinamos) išbandyti jūsų patogumui socialinių tinklų siūlomas naujoves – Meta Brand Collabs Manager, TikTok Creator Marketplace ir kt. O iki tol – esant poreikiui, nepabijokite kreiptis į SocialDrum 😉
Šaltiniai:
• „Millenialsai nekenčia reklamos“ – Forbes duomenys https://www.forbes.com/sites/danschawbel/2015/01/20/10-new-findings-about-the-millennial-consumer/?sh=2842992d6c8f 1 punktas
• 93 % marketingistų naudojasi soc. tinkluose įtaką turinčių žmonių paslaugomis (https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-statistics/ 11 punktas)
• Influencerių marketingo rinka augs – INfluencer MArketing Hub duomenys https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-statistics/ 1 punktas
• FB brand collbs manager galimybės: https://business.instagram.com/blog/helping-creators-turn-their-passion-into-a-living ir https://www.facebook.com/creators/tools/brand-collabs-manager
• Kaip naudotis FB brand collabs manager, jei esi verslo atstovas: https://wersm.com/how-to-use-facebook-brand-collabs-manager-as-an-advertiser-or-brand/
• TikTok Creator Marketplace galimybės: https://creatormarketplace.tiktok.com ir Help Center | TikTok Creator Marketplace
• Mūsų atlikto eksperimento duomenys: Vikcė <3