fbpx

Ką „naujo“ gali pasiūlyti LinkedIn?

2019 9 gegužės

LinkedIn CV priedas, kuris privalo gražiai atrodyti. Prieš trejus-ketverius metus daugiausiai tik tam jį ir tenaudojome. Šiandien situacija truputį kitokia – vartotojai šį socialinį tinklą prisimena ne tik ieškodami naujo darbo, bet ir besidžiaugdami esamu, o įmonės į savo komunikacijos planus vis dažniau įtraukia šios soc. medijos paskyros sukūrimą ar net mokamą reklamą joje. Augančius rodiklius pastebi bei pabrėžia ir Linkedin savininkas Microsoft, kurio komanda šį profesinį socialinį tinklą sąmoningai bando atnaujinti taip, kad ir toliau spręstų turėtą problemą dėl mažo vartotojų įsitraukimo. Tačiau ar šie atnaujinimai išties nauji?

Reakcijos

Bene lengviausiai pastebimas pakeitimas LinkedIn tai penkios reakcijos: Like, Celebrate, Love, Insightful, Curious. LinkedIn atsišaukė į vartotojų poreikį į įrašus sureaguoti ekspresyviau juk neretai paprastas Like neperteikia įrašui jaučiamos emocijos. Todėl praėjusių metų lapkritį Reakcijų testavimai virto realybe ir dabar šio soc. tinklo naudotojams išreikšti savo poziciją vienu mygtuku tapo daug paprasčiau. Kai kurie jau gali, kitiems dar reikia luktelti, bet greitu metu visi LinkedIn vartotojai galės į kolegos pranešimą naujienų sraute sureaguoti viena iš 5 reakcijų:

Nesunku nuspėti, kuris socialinis tinklas tapo LinkedIn įkvėpimu. Identiškos yra ne tik dvi reakcijos toms, kurias turi ir Facebook, bet ir pati tų reakcijų idėja. Vartotojai, gaudami daugiau pasirinkimo, skatinami labiau įsitraukti, „pareiškiant savo nuomonę“. Facebook be jo reakcijų jau sunku įsivaizduoti, todėl šis LinkedIn ėjimas, kad ir nukopijuotas, yra logiškas ir pagrįstas.

Galbūt ir įmonės galės nukopijuoti savo veiksmus Facebook, kuriame fanus kviečia balsuoti reakcijomis, taip didindami jų įsitraukimą į įrašus? Tiesa, šį žingsnį reikėtų smulkmeniškai apgalvoti, kad komunikacija LinkedIn netaptų „facebookiška“, tačiau sugalvoti, kaip pasinaudoti atsiradusiomis reakcijomis – tikrai įmanoma.

Nuotraukų žymės ir lipdukai

Kalbant apie kitą atnaujinimą, iš esmės sunku tarti patį žodį „atnaujinimas“. Juk vargu, ar galimybė nuotraukose pažymėti žmogų yra kažkas naujo, tačiau LinkedIn šią opciją suteikė tik šių metų balandį. Kita vertus, vėliau geriau negu niekada ir, kad jau turime šią galimybę, pagalvokime, kaip ja galėtume pasinaudoti.

Tinkle užsiregistravę žmonės, siekdami patraukti tam tikrų vartotojų dėmesį, stiprinti soc. tinkle turimus ryšius (connections) ar didinti jų įsitraukimą, gali juos pažymėti savo nuotraukose. Verslai be šių naudų taip pat gali kurti ir glaudesnį ryšį su savo darbuotojais – pažymėkite juos konferencijų, renginių ar susitikimų nuotraukose, kuriomis jie mieliau dalinsis ar jas komentuos.

Vis dėl to, ši funkcija gali tapti ir grėsme. Tikėtina, kad super entuziastingi ir įkyrūs marketingistai šią funkciją ims ir panaudos taip, kad tai bus panašiau į spamą, o ne profesionalią rinkodarą. Laimė, jog egzistuoja žymių limitas per įrašą daugiausiai 30 žmonių.

Kitas, gan neįprastas, tačiau vargu, ar netikėtas, sprendimas, praplečiantis nuotraukų apipavidalinimo galimybes   išleisti animacinius lipdukus (stickers), dedamus ant keliamų vizualų. Ir nors lipdukai orientuoti į profesinę tematiką, tačiau pati funkcija verčia susimąstyti, ar tai tikrai LinkedIn tinkantis ir reikalingas pasirinkimas. Tačiau jei juos mėgstate Facebook ir juo labiau, jei juos mėgsta jūsų draugai ar auditorija, galbūt verta juos išbandyti ir LinkedIn?

Live vaizdo įrašai

Nuo nuotraukų keliaujant prie video, galima pasakyti, kad ką Youtube sugebėjo padaryti prieš beveik dešimtmetį, Twitter 2015-ais, Facebook prieš trejus, o Instagram prieš dvejus metus, LinkedIn padarė dabar ir metų pradžioje pristatė Live vaizdo įrašus.

Tiesa, tai buvo beta versija, kuria, deja, galėjo pasinaudoti tik atrinkti JAV vartotojai, gavę specialų pakvietimą. Tiems, kuriems į išrinktųjų sąrašą pakliūti nepavyko, ilgainiui turėjo galimybę prašyti gauti prieigą prie šios paslaugos.

Galima numanyti, kad ne už kalnų LinkedIn Live taps prieinamas visiems juk tai patogus būdas transliuoti įvykius: nuo paprastų, tokių kaip dėstytojo paskaita iki tarptautinių konferencijų ar metinių didžiulės kompanijos pranešimų. Įmonės, kaip ir vartotojai, gali tuo pasinaudoti ir teikti informatyvų, reikalingą turinį savo sekėjams. Juk, prieš renginį sukūrus intrigą, įvykius įdomu pamatyti pirmiesiems. Be to, tokiu būdu vartotojams suteikiama galimybė ir dalyvauti komentaruose paliekant pastabas ar užduodant klausimus. Įmonės gali pasinaudoti atsiradusia interaktyvia erdve ir taip stiprinti ryšį su turima auditorija.

Pokalbiai LinkedIn: partnerystė su gif’ų duombaze Tenor

Be nuotraukų, vaizdo įrašų ir jiems skirtų reakcijų, LinkedIn itin svarbu ir žinutės. Praėjusiais metais, išsiųstų žinučių skaičius LinkedIn paaugo 60% – toks šuolis aukštyn kalba pats už save, todėl nenuostabu, kad klausimas „ką dar galėtume atnaujinti“ palietė ir jas.

Galimybė susirašinėjant nusiųsti gifą LinkedIn egzistavo jau nuo 2015-ų metų, tačiau neseniai sudaryta partnerystė su Tenor, tinklo vartotojams suteikė platų judančių paveikslėlių pasirinkimą bei daug paprastesnę prieigą prie jų.

Kodėl gi nepraleidus dar kelių minučių online ir nesustiprinus ryšių su turimu kontaktu, jei žinutės LinkedIn tam ypač patogios dėl žalio skrituliuko, žinai, kada tavo kolega online, jei pritrūksta žodžių, LinkedIn pasiūlo tris atsakymų variantus, o jei netinka ir šie gali nusiųsti gifą?

Reklamos auditorijų kūrimas

Prieš tai aptartas pakeitimas orientuotas į vartotojų patogumą, tad atiduodant duoklę įmonėms, atsisukime į tai, kas būtų naudinga joms LinkedIn reklamas. Lyginant su Facebook, infrastruktūra atrodo ne tik primityvi, bet ir lyg būtų kurta prieš dešimt metų, be to pati reklama yra pakankamai brangi, o sklaida negarantuota.

Šiuo metu galimi reklamų tikslų pasirinkimai:

Pelę užvedus ant klaustuko, galima rasti Coming soon ir LinkedIn patarimus, kaip šį tikslą pasiekti esamais keturiais pasirinkimais.

Vis dėlto, LinkedIn, siekdamas įmonėms leisti pasiekti daugiau tinkamų žmonių, pristatė du naujus, efektyvesnės reklamos link vesiančius įrankius: Lookalike Audience ir auditorijos šabloną.

Lookalike audience – tai auditorija, panaši į tikslinį vartotoją atitinkančią auditoriją. Atitinkanti auditorija gali būti tikslinių vartotojų ar CRM kontaktų sąrašas, žmonės, apsilankę tinklalapyje. LinkedIn algortimas atrenka žmones, panašius į šiuos ir voila  – turite savo Lookalike audience. Kokia iš to nauda?  

  • Pasiekiamos aukšto pajamingumo (high-converting) auditorijos.
  • Kampanijų pasiekiamumas gali būti išplėstas pagal vartotojų kvalifikacinius aspektus.
  • Įtraukiami nauji tiksliniai vartotojai reklama galima taikytis į tokias auditorijas, apie kurias prieš tai galbūt nebuvo pagalvota, tačiau jos atitinka įmonės, panašios į idealų klientą, profilį.

Kitas žingsnis, efektyvesnių reklamų link, yra išleisti auditorijų šablonai. Tai pagalbinė priemonė žmonėms, kurie į LinkedIn reklamos lauką įžengė visai neseniai. Reklamos pulte galima rasti virš 25 iš anksto apibūdintų B2B auditorijų. Šablonai apima tokias auditorijų charakteristikas kaip narių įgūdžiai, pareigų pavadinimai, grupės ir kt.

Tiesa, šie šablonai gali pasitarnauti ir seniems LinkedIn reklamos vilkams, kurie ieško būdų, kaip pasiekti naujas, neišbandytas auditorijas: nuo seselių iki ekspertų bitcoinuose.

Visos iš anksto paruoštos auditorijos:

Ko galime tikėtis (netolimoje) ateityje?

Lapkritį LinkedIn pranešė apie šūsnį atliekamų testavimų, į kuriuos įėjo reakcijų, gifų komentaruose ir istorijų išbandymas. Kai kurie jų jau patvirtinti, link kitų einama, o likusius galima numanyti.

Nors apie daugiau nei prieš penkis mėnesius užsimintas LinkedIn Stories kol kas tylima, manau, kad tik laiko klausimas, kada ir šiame socialiniame tinkle bus įmanoma pridėti, tikėtina, 24-ias valandas matomą turinį.

Žiūrint į ateitį bendrai, akivaizdu, kad LinkedIn, ilgą laiką bėgęs iš paskos kitiems socialiniams tinklams, paskutiniu metu ne tik turi pakankamai noro juos pasivyti, bet ir sėkmingai tai daro. Įsitraukimas ir susidomėjimas auga, o pats tinklas tikslingai link to eina – atsirandančios naujos funkcijos jau patikrintos ir laiko, ir konkurentų. Be to, visi socialiniai tinklai tendencingai panašėja, tad neatsilieka ir LinkedIn. Gal ir galime sudvejoti, ar visi atnaujinimai tikrai dera su šio tinklo ilgai išlaikytu griežtai profesiniu įvaizdžiu, tačiau rezultatai gerėja, o pokyčių ir naujovių esmė juk ir yra pasikeisti. Vartotojams leisti laiką LinkedIn nuo to bus tik įdomiau, o įmonės bus dar labiau suinteresuotos šiuos žmones pasiekti.

SocialDrummer’ė,
Lina

 

Dalintis

Susisiekite