fbpx

Panaikintas INSTAGRAM LIKE skaičius. Ar tai buvo geras sprendimas?

2020 17 sausio

Dar praėjusiais metais INSTAGRAM nusprendė pradėti eksperimentą, kurio metu yra dirbtinai nerodomas suminis INSTAGRAM LOVE paspaudimų skaičius. Nors šis eksperimentas dar nėra pasibaigęs ir vyksta ribotame šalių skaičiuje, o Instagram oficialiai nepaskelbė tokio eksperimento rezultatų, tačiau pirmąsias išvadas jau galime susidaryti iš Instagram VP of Product Vishal Shah interviu bei kitų išorinių tyrimų.

Instagram panaikino LIKE skaičiaus rodymą visiems su tikslu, jog vartotojai vėl įsidrąsins kelti originalius įrašus nebijodami, jog jų turinys bus „nepakankamai geras“ lyginant su ankstesniais to pačio vartotojo keltais įrašais. Buvo pastebėta, jog per mažai LIKE susilaukęs įrašas būdavo archyvuojamas arba ištrinamas, o Instagramas tai vertino kaip saviraiškos ir autentiškumo platfromoje stabdį. Tad apribotas LIKE skaičiaus rodymas turėtų paraginti žmones daugiau dalintis originaliu ir drąsiu turiniu, o tai savo ruožtu turėtų skatinti įsitraukimą, didinti praleidžiamą laiką platformoje bei, žinoma, Instagram uždarbį iš reklamos. Ši Instagram altruistiška mintis nebekurstyti tuštybių mugės kaip ir logiška, tačiau, mano nuomone, tai tik viena medalio pusė. Kita – kiek labiau savanaudiška iš Instagram perspektyvos. Juk dabar Instagramui yra daug lengviau keisti pasiekiamumo algoritmą vartotojų nenaudai (ar pamenate nusivylimą, kuris sekdavo Facebook vartotojams sužinojus apie dar vieną pasiekiamumo algoritmo mažinimą?). Paslėpus LIKE skaičių, būtų šiek tiek maskuojamas ir tokio algoritmo mažinimo faktas. Paaiškinsiu kodėl.

Pasidalinus platformoje įrašu, kurio populiarumo auditorija negali įvertinti (arba turi labai dėl to pasistengti), išties atsiranda tolerancija ne tokiam kokybiškam turiniui. Influencerė, pasidalinusi ne tokiu geru įrašu, apie šį faktą žinos tik pati, nes kas ten suskaičiuos rankiniu būdu ar 20 tūkst., ar 30 tūkst. kartų paspaustas tas LIKE mygtukas. Jei visgi turinys nebuvo toks mėgstamas, ne todėl, kad jis prastesnis, o dėl to, kad suprastėjo turinio platinimo algoritmas, tai influencerei apie tai kalbėti viešai taptų kur kas sudėtingiau. Juk išlieka tikimybė, jog įkeltas turinys išties neįdomus. O kaip čia save viešai kritikuosi dėl tokio fakto galimybės ypač, kai iš to užsidirbi sau duonos kepaliuką, naujausių rūbelių ar pasivažinėjimą Ferrariu. Tas pats yra ir su paprastais mirtingaisiais – skaidrumo trūkumas leidžia kelti prastesnį turinį ir imituoti sekėjų auditorijos susidomėjimą. Kitais žodžiais tariant – vartotojai gali ir toliau jaustis „ypatingais“, iš tikro esant „paprastais“. O Instagram gali tuo naudotis mažindamas pasiekiamumo algoritmą – taip skatinant verslus ir asmenis išleisti daugiau pinigų įrašų reklamai ir pasiekiamos auditorijos išlaikymui.

Na, o dabar apie šio eksperimento pirmuosius rezultatus. 2019 metų pabaigos HypeAuditor tyrimo duomenimis įsitraukimų skaičius………… SUMAŽĖJO. Tai galioja mažą (1-5 tūkst. sekėjų), vidutinį (5-20 tūkst. sekėjų), didelį (20-100 tūkst. sekėjų) ir labai didelį (100 tūkst. – 1 mln. sekėjų) sekamumą turinčioms paskyroms visose tirtose rinkose, išskyrus Japoniją.

Taigi, galiu daryti išvadą, kad bent jau kol kas didesnio įsitraukimo paslėptas Instagram LIKE skaičius neatnešė, šis žingsnis greičiausiai skatina žmones kelti daugiau nekokybiško turinio, o pats Instagram nuo to ilgalaikėje perspektyvoje uždirbs daugiau.

-Socialinių tinklų būgnininkas, Petras

VP of Product Vishal Shah interviu: https://anchor.fm/geekoutmattnavarra/episodes/8–Instagrams-Vishal-Shah-ea7gns

HypeAuditor tyrimas: https://www.socialmediatoday.com/news/new-report-examines-the-impact-of-instagrams-hidden-likes-experiment-on-in/566887/

Dalintis

Susisiekite