fbpx

SOCIALDRUM | Socialinių tinklų reklamos agentūra

EN

NEW YEAR, NEW ME:

Geriausios(?) pastarųjų metų rebranding’o istorijos

2023 01 27

Bendžaminas Franklinas kadaise rašė, kad gyvenime yra trys amžini dalykai: mirtis, mokesčiai, ir naujametiniai pažadai, kad eisi sportuoti. Na, gerai, paskutinįjį pridėjome patys, tačiau ne paslaptis, kad su naujais metais ateinantis poreikis „kažką pakeisti“ visad imponavo ir vis dar yra aktualus mums visiems. Juk net ir pačios šventės pavadinimas – „Nauji metai“ – simbolizuoja, kad per kitas 365 dienas pamatysime, nuveiksime, sukursime, ar tiesiog išgyvensime kažką ✨naujo✨. Tad nenuostabu, kad kartu su naujais įspūdžiais norisi ir asmeninių pokyčių.

Atnaujinti, ar kitaip save pakeisti, tiesa, mėgsta ne tik žmonės, bet ir mūsų pamilti (sarkazmas ar ne – spręskite patys) prekės ženklai, kurie tai daro norėdami išlikti konkurencingi bei prisitaikyti prie besikeičiančios visuomenės poreikių. Kai kuriems iš jų atsinaujinti pavyksta tobulai, kitiems, visgi, kaaaartais kažko pritrūksta. Tad prasidėjus naujiems metams nusprendėme pasinaudoti proga bei pristatyti mūsų mėgstamiausius vykusius ir nevykusius pastarųjų metų įmonių rebrand’us. Kviečiame skaityti!

XIAOMI WHAT YOU GOT!

2021 m. kovo mėnesį, po 3 m. trukusio proceso, Kinijos išmaniųjų technologijų gigantas „Xiaomi“ pristatė atnaujintą savo „MI“ produkcijos logotipą, kuris, na, praktiškai liko nė kiek nepakitęs nuo senojo. Esminis skirtumas – suapvalinti senojo logotipo kampai, kurie gerai žinomą „MI” kvadratą pavertė gerai žinoma „MI” …forma. Arba suapvalintu stačiakampiu (specialiai pagooglinome figūros pavadinimą). Atnaujinto logotipo pristatymo vaizdo įraše, naujojo dizaino kūrėjas Kenya Hara pakvietė žiūrėti ne į logotipo formą, bet į juo perteikiamą esmę, kurią pats autorius apibūdino vienu žodžiu – „gyvas” (Alive).

Senasis (dešinėje) ir naujasis (kairėje) „MI“ logotipai (Xiaomi nuot.)

Liuks. Aišku, galima sutikti, kad atnaujintas logotipas išties atrodo šiuolaikiškiau nei senasis, tačiau specialiai šiai progai organizuotas pristatymo renginys, kurtas vaizdo klipas, ir kitos „Xiaomi“ pastangos verčia mus vertinti šį rebranding‘o pavyzdį su ironiška šypsena. „Viskas, kas genialu, yra paprasta“, – sakė Einšteinas. „Apvalinti kampai reiškia gyvybingumą“, – jam atsakė K. Hara ir, pritaikęs keletą superelipsės matematinių lygčių, pasiėmė 300 tūkst. JAV dolerių.

Žinantiems, kad rebranding‘as susideda ne vien tik iš vizualų atnaujinimo, tikriausiai kilo klausimas, ar „Xiaomi“ kartu su logotipu keitė įmonės vertybes, įsiliejo į naujas rinkas, ar kaip nors kitaip atnaujino savo prekės ženklo esybę. Atsakome: ne, tačiau neseniai pasirodė naujienos, kad „MI“ produktų linija artimiausiu metu pasislėps po „Xiaomi“ prekės ženklu. Tad, rest in peace, gyvasis „MI“ logotipe.

„BASKIN-ROBINS ALWAYS FINDS OUT“

Baskin Robbins logotipų istorija. Skaičius 31 simbolizuoja pirmąjį 31 skonio įmonės produktų asortimentą. (1000 Logos nuot.)

Baskin Robbins atributika, spalvos ir naujas produkto pakuotės dizainas (Baskin Robbins nuot.)

Pernai vienas žinomiausių desertų parduotuvių tinklų „Baskin-Robins” sudrebino industriją iš pašaknų renovuodamas savo prekės ženklą. Atnaujintas vizualinis identitetas, papildytas asortimentas, pakeistas produktų pakuočių dizainas ir žingsnis į naują aksesuarų rinką pavertė šią rebranding‘o kampaniją viena sėkmingiausių 2022 m. Praūžusi pandemija ir besikeičiantys vartotojų poreikiai, pasak įmonės atstovų, tapo kertiniais faktoriais, nulėmusiais šiuos drastiškus pokyčius.

O pokyčiai pasirodė išties nemenki: pristatyti trys nauji ledų skoniai, į produkcijos dizainą sugrąžinti originalų Baskin Robins logotipą primenantys cirko tipografijos raštai bei pirmą kartą įmonės istorijoje atidaryta aksesuarų linija. „Baskin Robins“ prekės ženklu puošti drabužiai, rankšluosčiai, ir netgi dviračiai (kurie, be abejo, buvo iškart išparduoti) tapo išskirtiniu hitu sustiprinusiu naują įmonės įvaizdžio restart’ą.

Savo atnaujintą rūbą Baskin Robbins taip pat pristatė šūkiu „Seize the yay!“ kviečiančiu džiaugtis kiekviena – didele ir maža – akimirkomis. Tad akivaizdu, kad nepaisant pamesto „vaikiško“ įvaizdžio, „Baskin Robins“ sugebėjo išlaikyti savo lengvą ir smagų komunikacijos toną, kuris taip dera su jų pardavinėjamais ledais. Ir nors naujausi šio prekės ženklo pokyčiai kol kas vyksta tik JAV ir Kanados rinkose, įmonės atstovai tikina, kad pamažu naujasis įvaizdis pasieks ir kitas 52 pasaulio valstybėse įsikūrusias parduotuves. Įdomu, ar kada nors tarp jų atsidurs ir Lietuva. :’)

VISI SKANŪS, BET GAIDELIS – SKANIAUSIAS

Nuo 1969 m. nepakeistas klasikinių lietuviškų sausainių „Gaidelis“ receptas nauja forma atgimė 2020 m. Negana to, vaikiška nostalgija kvepiantis lietuviškos produkcijos krikštatėvis į parduotuvių lentynas sugrįžo puikiai atlikęs namų darbus. Atnaujintas modernus įvaizdis ir kartu su „labàdienà“ sukurta drabužių linija (in your face, „Baskin Robbins“) sugrąžino „Gaidelį“ tarp populiariausių Lietuvoje prekės ženklų (bent jau taip byloja išaugę pardavimai).

„Gaidelio“ ir „labàdienà kurtos drabužių kolekcijos aksesuarai („Gaidelis” nuot.)

Tačiau moderni išvaizda nebuvo esminė šio rebranding’o sėkmės priežastis. 2019 m. „Vilniaus Pergalės“ gamyklose atnaujinta sausainių leidimo linija tapo pirmuoju žingsniu į naują „Gaidelio“ įvaizdį. Tai leido į rinką paleisti ne tik klasikinius, bet ir spanguolių, karamelės, kondensuoto pieno, šokolado, ir net ko-ko-kolos (absoliučiai genialus kūrybinis sprendimas) skonius.

Atsinaujinusios „Gaidelio“ pakuotės bei asortimentas („tv3.lt“ nuot.)

Ši skonių įvairovė, naujas modernus įvaizdis ir papildytas produktų asortimentas (ar jau ragavot naujausių „Gaidelio“ pusrytainių?) tapo puikiu pavyzdžiu, rodančiu kaip klasikinis prekės ženklas gali modernizuoti save, išlaikydamas ilgalaikes tradicijas. Beje, kažkaip senokai kažką begirdėjome apie „Selgą“ ar „Belvitą“. Gal kas nors žinot, kaip jiems sekasi? (nuotrauka apačioje su klausimu nesusijusi)

METAI PRASIDĖJO – LAIKAS IMTIS DARBŲ

Natūralu, kad siekiant pokyčių, norisi juos įgyvendinti greitai ir užtikrintai, tačiau rebranding’as – ilgas ir gerai apgalvotų sprendimų reikalaujantis procesas. Norint tinkamai atnaujinti savo įvaizdį svarbiausia – įsivertinti besikeičiančius auditorijos poreikius ir pokyčius bei savo propaguojamas vertybes. Kaip ir einant į sporto salę, taip ir atnaujinant savo įvaizdį verta nepamiršti, kad pastovumas – esminis faktorius, siekiant suplanuotų tikslų. Tad šiemet rūbus keisiantiems verslams linkime apgalvotų sprendimų, su jais dirbsiantiems rebranding’o specialistams – kantrybės ir kūrybiškų idėjų, na, o rezoliucijas išsikėlusiesiems – 110% įgyvendintų tikslų.

P.S. Kad jau aptarėm rebranding’us ir visokius kitokius atsinaujinimus, tai galim atskleist paslaptį, kad naujienų 2023 m. turės ir SocialDrum. 😉 Tad stay tuned!

Šaltiniai:

XIAOMI
https://www.creativebloq.com/news/new-Xiaomi-logo https://www.techzim.co.zw/2021/04/xiaomi-charged-us300k-for-new-logo-design/
https://www.thehindubusinessline.com/info-tech/xiaomi-to-rebrand-its-premium-product-series-from-mi-to-xiaomi/article36428299.ece
Baskin Robins: https://www.businessinsider.com/baskin-robbins-redesign-photos-of-logo-packaging-merch-2022-4#baskin-robbins-is-getting-a-major-rebrand-the-multinational-ice-cream-brand-is-ditching-the-blue-in-its-logo-in-favor-of-brown-and-opting-for-a-simpler-font-with-the-companys-name-fully-capitalized-and-a-dot-standing-in-for-the-hyphen-1
https://news.baskinrobbins.com/news/baskin-robbins-aims-to-inspire-everyone-to-seize-the-yay-through-rebrand-and-new-campaign
Gaidelis: https://www.delfi.lt/verslo-poziuris/pagaminta-lietuvoje/parode-kaip-gaminami-antram-gyvenimui-prisikele-sausainiai-gaidelis.d?id=84836627
https://www.tv3.lt/naujiena/gyvenimas/aukstai-suplasnojusi-gaidelio-klasika-3-receptai-is-sausainiu-n1123544

SUŽINOKITE SOCIALINIŲ TINKLŲ NAUJIENAS PIRMI