Nėra dienos be naujienų iš Facebook. Panašu, kad Facebook nė neketina lėtinti savo greičio ieškodamas vis naujų būdų apmokestinti savo naudotojus per reklamą. Viena paskutinių naujovių – Facebook Messenger reklama Home lange. Taip, ilgai neliesta ši vartotojų bendravimo vieta tik ką buvo atverta visiems pasaulio reklamuotojams, tad ko tikėtis ir kaip tai panaudoti?
Gal verta pradėti nuo klausimo – kodėl Facebook tokiu būdu atidarė Facebook Messenger platformą reklamai? Tam yra vienas ir labai apskritas atsakymas – Facebook Messenger naujausiais duomenis turi 1,2 milijardo aktyvių mėnesinių vartotojų. Facebook vadovybė trina rankomis, kad iš visų 2 milijardų aktyvių mėnesinių platformos vartotojų tokia didelė dalis naudoja ir Messenger aplikaciją. Žinoma, tokie skaičiai neatsirado iš niekur, Facebook aktyviai vertė platformos vartotojus įsirašyti Messenger programėlę į savo išmaniuosius telefonus šalia jau turimos Facebook programėlės. Puikus to įrodymas – Apple App store reitingų lentelė, kuri straipsnio rašymo dieną rodo, kad Facebook Messenger net lenkia Facebook aplikaciją pagal populiarumą (antroji ir trečioji vietos).
Šaltinis: TechCrunch
Taigi, akivaizdu, kad Messenger pinigų vyšnaitė susirpo ir dabar atėjo laikas ją nuraškyti. Tuo tikslu Facebook pristatė šią Facebook Messenger Home lango reklamos galimybę pirmiausiai ją ištestavęs Australijoje ir Tailande. Nors Facebook konkrečiai neatskleidžia visų testavimo rezultatų, jie tvirtina, jog ši reklamos forma pasiteisino, ir 2017 liepos 11 dieną paskelbė, kad ji jau yra atverta visam pasauliui. Taigi, ko tikėtis? Kviečiu pasižiūrėti filmuką apie šią reklamą.
Kaip matote, ši reklama yra tiesiai padedama vartotojui po nosimi, todėl gali būti vertinama neigiamai. Dėl šios priežasties, kiekvienam verslui, ketinančiam ją išbandyti, siūlau atkreipti dėmesį į šiuos aspektus:
- Segmentacija, segmentacija, segmentacija
Apie segmentaciją svarbu pagalvoti visiškai kiekvienos reklaminės kampanijos kūrimo atveju. Ne išimtis ir Facebook Messenger aplinkos reklamos. Reklama pateikiama asmeninėje erdvėje, todėl galima tikėtis neigiamos vartotojų reakcijos į ją. Ši reklama bus suvokiama kaip mažiau besibraunanti į asmeninę erdvę, jei ji bus taikli, t.y. bus siūlomas iš tiesų specifinis ir unikalus produktas ar paslauga, kurios iš tikrųjų reikėtų tam konkrečiam vartotojui. Priešingu atveju, jei studentei merginai iš Vilniaus rodysite reklamą apie traktorių nuomą, garantuoju, kad tai jai nepatiks.
- Mobilusis ekranas ir lengvas pirkimo kelias
Facebook Messenger reklama yra skirta mobiliajam ekranui, todėl rekomenduoju šią reklamos rūšį naudoti tik tuo atveju, jei jūsų svetainė yra tam pritaikyta. Nėra nieko blogiau kaip į reklamą investuotos lėšos, kurios atveda vartotoją į svetainę, o pastarasis tiesiog negali įvykdyti pirkimo dėl to, kad svetainė tam nepritaikyta arba prikimo procesas ypač sudėtingas.
- Nedidelės vertės produktai
Dar vienas patarimas, į ką verta atkreipti dėmesį, tai yra įvertinti savo pasiūlymą. Iš ilgametės patirties su įvairiais prekės ženklais žinau, kad žmonių polinkis pirkti produktą ar paslaugą priklauso nuo to produkto suvokiamos vertės bei platformos, kur tai yra perkama. Atsakykite sau į klausimą, ar Jūs patys pirktumėte automobilį telefonu? Greičiausiai ne. Jeigu nesate labai gerai žinomas prekės ženklas, rekomenduoju mobiliojo ekrano tipo reklamas naudoti tik nedidelės vertės produktų ir paslaugų pardavimui. Tačiau jei jūsų prekės ženklas yra gerai žinomas ir įgijęs vartotojų pasitikėjimą, tuomet verta išmėginti šią reklamos rūšį ir didesnės vertės pardavimams generuoti.
Kviečiu nepamiršti, jog kompiuterio ekrane vartotojas mato daugiau informacijos, dažnai yra ne pusiaukelėje namo, o jau namuose, nusiraminęs ir susikoncentravęs, todėl yra didesnis šansas, kad produktą ar paslaugą pirks. Tad mažiau žinomiems prekių ženklams būtų protinga Messenger reklamą kombinuoti kartu su desktopui skirtomis reklamos rūšimis.
Viską apibendrindamas noriu pabrėžti, kad ši reklama dar nėra labai plačiai naudojama Lietuvoje. Matyt, verslai dar nespėjo susipažinti su Messenger reklamos galimybėmis. Nepaisant to, visus kviečiu ilgai nežiopsoti ir išnaudoti šios reklamos galimybes jau dabar, nes ši kol kas tuščia niša netruks užsipildyti. Tuo tarpu nedrąsiuosius kviečiu susisiekti su „Social Drum“ komanda, kad kartu surastume geriausią sprendimą Jūsų verslui ar organizacijai.
Socialinių tinklų būgnininkas
Petras Ramanauskas