fbpx

SOCIALDRUM

EN

LinkedIn gidas:

nuo ko pradėti ir ką veikti šiame tinkle

2021 03 01

Nors 2020 metais Linkedin narių skaičius Lietuvoje perkopė 500,000 vartotojų ir per paskutinius 3 metus išaugo 47%, panašu, kad šiam tinklui ir komunikacijai jame vis dar reikia skirti dėmesio. Taigi, kaip, kada ir apie ką kalbėti LinkedIn tinkle tam, kad pilnai išnaudotumėte jo potencialą?

Lietuvos TOP 1000 įmonių komunikacijos LinkedIn tinkle tyrimas atskleidė, kad net 4 iš 10 didžiausių Lietuvos įmonių neturi LinkedIn paskyros. Atlikto tyrimo duomenys rodo, kad į Linkedin žiūrima kaip į darbuotojų pritraukimo ir įvaizdžio formavimo kanalą, tačiau neišnaudojamos visos jo galimybės: tikslinių pardavimų skatinimo kampanijos, reputacijos kūrimas labai specifinėse auditorijose ar kontaktų mezgimas užsienio rinkose.

Nuo ko pradėti?

Tiems, kurie dar tik planuoja žengti į šį tinklą, derėtų atsakyti į kelis pagrindinius klausimus: kokie yra jūsų įmonės tikslai, kaip LinkedIn gali padėti juos įgyvendinti, kokiai auditorijai kalbėsite, koks bus jūsų kalbėjimo tonas, kokį turinį teiksite savo sekėjams ir kaip dažnai su jais kalbėsite? Nors klausimai atrodo paprasti ir savaime suprantami, surašyti ir komandai iškomunikuoti atsakymai padės formuoti efektyvią ir nuo tikslo nenukrypstančią LinkedIn strategiją.

Pavyzdžiui, jei siekiate pritraukti naujus talentus – kalbėkite apie įmonės vertybes, tradicijas, pasiekimus ir kasdienį gyvenimą. Vis daugiau darbuotojų renkasi įmones atsižvelgiant ne tik į siūlomą užmokestį, bet ir formuojamą darbo kultūrą.

Jei jūsų tikslas – aktyvesni pardavimai – pamirškite tradicinę reklamą ir pardaviminius prekių bei paslaugų aprašymus. Vietoje to, edukuokite savo auditoriją: pateikite ekspertiškas įžvalgas, dalinkitės aktualijomis bei rinkos tendencijomis. Nebijokite žvelgti plačiau!

Išbaigtumas ir aktyvumas – paprasta, bet užmirštama tiesa

Greitas gyvenimo tempas ir sunkiai išlaikomas dėmesys yra dabartinių vartotojų problema, todėl gali atrodyti, kad kelių sakinių, pristatančių įmonę pakaks bendram skaitytojo suvokimui. Tačiau tai – viena didesnių klaidų, kurią galite padaryti.

Šabloniškumo venkite visur ir visada. Kuriantis LinkedIn paskyrą skrupulingai užpildykite kiekvieną langelį. Skurdus prisistatymas, logotipo, įvaizdinės nuotraukos nebuvimas ar naudojimasis neoriginalia medžiaga verčia abejoti visos įmonės patikimumu.

Abejonių kelia ir darbuotojų pasyvumas. Todėl edukuokite savo kolegas, papasakokite apie šio tinklo privalumus, jame diskutuokite, dalinkitės bendromis naujienomis ir prisiminkite, kad būdami stiprūs kartu, nueisite žymiai toliau.

Turinys – karalius

Kertiniai klausimai – atsakyti, paskyra – sukurta, komanda – edukuota, dabar – turinio eilė. Ir čia galioja kelios paprastos taisyklės. Atminkite, kad LinkedIn – tai dirbančių profesionalų kanalas, tad Facebook ar Instagram tipo įrašai čia nesuveiks.

Gerbkite savo auditoriją ir teikite kokybę, o ne kiekybę. Įrašai ir medžiaga, kuria dalinatės turi būti unikali, papildyta savomis įžvalgomis ir einanti koja kojon su įmonės tikslais. Nuo brukamos tradicinės reklamos pavargusi auditorija čia neturėtų matyti spam‘o, tad geriau kalbėti rečiau, nei kalbėti bet ką.

Galvokite apie stilių ir estetiką – stenkitės, kad jūsų brand‘as būtų atpažįstamas iš savo spalvų, kalbėjimo tono ir derančių vizualizacijų. Nepamirškite grotažymių ir kiekviename žingsnyje galvokite apie savo auditoriją. Pavyzdžiui, jei siekiate jaunimo dėmesio, pasvarstykite išnaudoti LinkedIn stories galimybę. Anot LinkedIn tyrimų – įrašai papildyti vaizdine medžiaga sulaukia 94% didesnio įsitraukimo.

REKLAMA LINKEDIN'E ARBA KAIP MATUOSIME SAVO SĖKMĘ?

Facebook jau kelerius metus mažina organišką vartotojų įtraukimą į turinį – įrašai mažiau pastebimi, susilaukia mažiau reakcijų ir komentarų. Taip siekiama didinti reklamų pirkimą. Daugiau išleisite reklamai – daugiau žmonių pasieksite savo turinio sklaida. Todėl LinkedIn gali padėti. Jei jūsų pranešimai įtraukiantys ir aktualūs – be papildomų lėšų ir pastangų čia galite organiškai pasiekti didesnę auditoriją.

Pradėję įmonės komunikaciją LinkedIn tinkle, leiskite sau įsivažiuoti. Pradžia gali būti lėtesnė, tad pirmą ar net kelis pirmus mėnesius stebėkite prieinamas metrikas: tikrinkite įsitraukimą į turinį (komentarus, reakcijas, įrašo matomumą), sekėjų skaičių, pardavimų užklausas. Taip pat žinokite, kad galite sekti kiek žmonių paspaudė ant jūsų nuorodos. Kaupkite ir tirkite šiuos duomenis, nes to, ko negali pamatuoti – negali ir patobulinti. Patys LinkedIn kūrėjai siūlo 6 žingsnių programą, kuri parodys jūsų komunikacijos efektyvumą šiame tinke: https://bit.ly/3aT74tX.

Jei nusprendėte investuoti į reklamą šiame tinkle, turėkite omenyje, kad ji atsieis kur kas brangiau, nei reklama Facebook‘e. Tačiau, kadangi tai yra profesionalų tinklas, žmonės, registruodamiesi ir pildydami informaciją apie save, pateikia daug naudingų duomenų. Todėl galite labai tiksliai išsirinkti kam norite rodyti savo reklamą ir žinoti, kad ši reklama būtent tuos žmones ir pasieks. LinkedIn leidžia išsigryninti tikslinę auditoriją, atsižvelgiant į amžių, lytį, išsilavinimą, specialybę, darbo patirtį ir kitas svarbias kategorijas.

Tik čia svarbu pabrėžti kalbos svarbą. LinkedIn reklama veiks geriau, jei komunikuosite anglų kalba. Ši mintis gali išgąsdinti: jūs – lietuviška įmonė, tad anglų kalba atrodys nenatūraliai. Tačiau turėkite omenyje tai, kad LinkedIn vartotojas – globalus ir išprusęs savo srities profesionalas. Kalba – čia tikrai ne barjeras.

SUŽINOKITE SOCIALINIŲ TINKLŲ NAUJIENAS PIRMI