fbpx

Krizės socialiniuose tinkluose

2015 15 sausio

Krizė krizė krizė – šis žodis pastaruoju metu tapo karšta bulve, kurios niekas nesugebame išlaikyti burnoje. Dėl šios priežasties nuspendėme ir mes eskaluoti krizės temą, tik kitokiu – socialinių tinklų kampu. Krizės socialiniuose tinkluose nors ir retos, tačiau vertos dėmesio. Jos kyla tada, kai kompanijos veiksmai, jos produktas ar darbuotojai sukelia vartotojų įtužį, kuris kibirais išliejamas socialiniuose tinkluose. Kiekvienas stipriai supykdytas, apgautas ar suezintas vartotojas per penkias minutes gali užkurti tikrą neapykantos laužą, prie kurio pasišildyti ateis visa minia virtualių jo draugų bei žurnalistų. Nusprendėme pabrėžti socialinių tinklų krizių svarbą surašydami TOP 5 priežastis, dėl kurių Tau ir tavo įmonei verta būti pasiruošus socialinėms krizėms.

sprogimas

  1. Krizės menkina įmonės įvaizdį

Įmonės, kurios patenka į socialines krizes rizikuoja pirmiausia savo įmonės įvaizdžiu. Įsivaizduokite oro linijas, kurių darbuotojai nesirūpina keleivių bagažu. Tik laiko klausimas kada kuris nors iš keleivių pasiskųs socialiniuse tinkluose apie pamestą rankinę ar gitarą. O jei tas keleivis, pavyzdžiui, įžymus dainininkas? Tai nutiko JAV bendrovei “United Airlines”, kuri nereagavo į vietinio muzikanto Dave Carroll skundą apie sulaužytą jo gitarą. Muzikantas, supykęs dėl tokio elgesio, parašė dainą, kurioje apdainavo avialinijų elgesį ir patalpino savo socialiniuose kanaluose. Avialinijų nelaimei, daina atlikėjo fanai pradėjo dalintis ir komentuoti, užtvindidami šios įmonės socialinius kanalus. Įmonė liko bejėgė skaičuodama menesius po šio įvykio besitesiusias priesaikas nebesinaudoti šios įmonės paslaugomis. Daugiau apie tai: http://bit.ly/1vbH9j0.

2. Krizės turi neigiamų finansinių pasekmių

Socialinių tinklų krizės įmonei gali atnešti finansinius nuostolius tiesiogiai siejamus su įvykio sprogimu socialiniuose tinkluose. Tos pačios avialinijos patirti nuostoliai dėl atšauktų skrydžių, streiko ir aktyvaus boikoto jai kainavo apytiksliai tiek, kiek būtų kainavusios 1000 naujų šio atlikėjo gitarų! Dėl šios priežasties yra būtina tinkamai reaguoti ir atpažinti krizes jų užuomazgų fazėse.

gitara

3. Prarandamas verslo partnerių pasitikėjimas

Pakalbėkime apie verslo partnerius. Tiesa yra tokia, kad niekas nenori draugauti su blogą reputaciją turinčia įmone ar asmeniu, ypač jei tai daro įtaką vartotojų nuomonei apie įmonę. Vartotojai neskirsto, kam kiek baudos taškų išrašyti, jie tiesiog degina visus net ir nekaltus, kaip nors susijusius su kaltuoju. Rimta krizė, tokia kaip dviratininko Lance Armstrong’o dopingo skandalas socialiniuose tinkluose, iš šio atleto atėmė visus remėjus. Pavyzdžiui, Nike iš karto atsiribojo nuo atleto saugodama savo įvaizdį vartotojų akyse.

4. Tu gali netekti darbo

Greičiausiai mąstai, jog krizės yra įmonių reiklas ir, kad ir kas nutiktų, pats išlipsi sausas. Deja, ne visada yra taip. Asmuo, viešai atsakinėdamas į vartotojų klausimus, stato ant kortos ne tik įmonės, bet ir savo likimą. Blogai parašytas komentaras ar ne taip suformuluotas atsakymas gali nulemti, ar vis dar turėsi darbą rytoj. Dėl šios priežasties komunikuojant būtina kas kartą pasitikrinti, ar ko nors ši žinutė, nuotrauka nesupykdys.

5. Suvaldžius situaciją iš krizės galima ir išlošti.

Sakoma blogas viešumas – geriau nei joks. Tai galioja tik tada, kai iš krizės socialiniuose tinkluose išlipama pripažinus klaidas ir padarius viską, jog būtų apgintas prekės ženklo vardas. Beje, tai gali ne pigiai atsieiti. Tačiau, jei vartotojai pamatys, jog nuodėmių išpirkimas daromas iš širdies, tai greičiausiai baigsis tuo, jog jūsų sekėjų ratas išaugs. Nepaisant to, SocialDrum nerekomenduoja tampyti liūto už ūsų, nes jis gali įkasti!

Sėkmės,

Social Media Drummer

Petras Ramanauskas

Dalintis

Susisiekite