fbpx

Kas svarbiau: idėja ar pateikimas?

2017 9 kovo

Dar vienas lietingas ketvirtadienis, pilnas užduočių, reikalaujančių… KŪRYBIŠKUMO? ORIGINALUMO? SAVITUMO? Reklaminių kampanijų kūrėjai vienareikšmiškai linksės galvas man teigiant, jog tai – kasdienybė. Ir tokiai kasdienybei slegiant mes prisitaikome. Suvokiame, jog yra santykinai nedaug laiko paruošti vizualą, susukti video, sufotošopinti plakatą ar išsiųsti eterio žinučių tekstą. Todėl ir pačius kūrybinius darbus atliekame santykinai gerai… To rezultatas? Santykinai geras maketas, santykinai gera idėja, santykinai geras tekstas. Tuomet spaudžiame „siųsti“ ir sakom – „sueis“.

Tačiau KADA galime teigti, kad nors ir versdamiesi per galvą, klijuodami sticky note‘us ir virdami penktą puodelį kavos, sukūrėme TIKRAI GERĄ idėją? Ne santykinai, o TIKRAI GERĄ idėją? Iškelti šį klausimą privertė neseniai skaityta knyga „Velniškai geras patarimas“, pasakojanti reklaminių kampanijų vilko George Lois istoriją ir atskleidžianti esminius jo patyrimus. Autorius mini, kad kūrybininko tikslas, sukurti idėją, vertą mūsų WOW. Pasak jo, egzistuoja trys vertintojų (eilinių žmonių/ tikslinės auditorijos) reakcijos į Jūsų sukurtą idėją:

2

Mes, marketingo specialistai, projektų vadovai, dizaineriai, esame pratę kurti idėjas, vertas TAIP. Sukaupta patirtis, time menedžmento gebėjimai mus įgalina sukurti būtent tokias idėjas. Tačiau ar tai mus tenkina? Labai rimtai užduokite sau šį klausimą. Jei sau atsakysite NE, kviečiu skaityti toliau.

Taigi kaip atrodo WOW idėja? Pasak George Lois, tokia idėja sklando kažkur ore, ji visada šalia, mums telieka tokią idėją „pagauti“. Tokią idėją George Lois vadina Didžiuoju Sumanymu. Atkreipkite dėmesį į žodį „sumanymas“. Kad sumanytumėte kaip sukurti WOW idėją, Jums teks galvoti. Jums teks atsidėti. Teks surasti būdų, kaip trumpam atsiriboti ir tarsi iš viršaus pažvelgti į Jus supančią aplinką. Geriausios idėjos reikalauja Jūsų laiko, o ypač Jūsų dėmesio sau, užduoties formuluotei, už lango švilpiančiam vėjui, fone grojantiems X Ambassadors, besišypsančiai kolegei ar nuolat žydinčiam kaktusui…

Man labiausiai patikę George Lois knygoje pateikiami WOW idėjų/Didžiojo Sumanymo pavyzdžiai atrodo taip:

3

Pirmajame pavyzdyje matote reklamą, skirtą viešinti Coldene sirupui nuo peršalimo. Perskaitykite. Ar jaučiate, kaip veikia Jūsų smegenys? Imate įsivaizduoti nuvargusią porą vidurnaktį, susivėlusius mamos plaukus, vos akis teatmerkiantį keturiasdešimtmetį vyrą. Kūrybininkas paruošė absurdiškai paprastą maketą, tačiau Jūsų galvoje gimė VISA SITUACIJA!  Jūsų dėmesį patraukė reklamos paprastumas, o esate nustebinti štai tokios didingos cheminės reakcijos savo galvoje, tai bent 🙂 O ką, jei pasakyčiau, jog antroje nuotraukoje matote 20-ojo namo, esančio Niujorko Times aikštėję, numerį? Šiam namui ilgus metus iš eilės buvo kurti vienas už kitą prašmatnesni logotipai, tačiau George Lois ir vėl stebina savo sumanymu. Ar matote kaip paprasta: 20 x (times) kvadratas (square)? 🙂

Šiuo pavyzdžiu autorius nori atskleisti ir kitą esminį dalyką: WOW idėjai pateikimas turi labai mažai įtakos (arba neturi išvis). Kaip ilgai galėjo užtrukti Coldene reklamos maketo paruošimas? Ar to paties namo logotipo paruošimas? 🙂 Žavu, tiesa? Tačiau jūs tą pačią minutę pulsite ginčytis, jog pateikimas ne mažiau svarbus. Neapdirbta idėja atgrąso, ji nepriimtina, dažnai nesuvokiama žmogui. Tačiau šioje vietoje išdrįsiu Jus sustabdyti.

Jūs teisūs, dažnai pateikimas labai svarbus, tačiau jis svarbus idėjai, vertai mūsų TAIP. Tinkamas pateikimas leis šią idėją pritempti kuo arčiau mūsų WOW. Tačiau pristatant idėją, kuri pati iš savęs verta mūsų WOW, didelių aiškinimų nereikės. Ji privers šypsotis, nusišluostyti ašarą ar išsiųsti mielą žinutę mamai. Tokia idėja šokiruos, skatins, privers mąstyti.

Tikiuosi po šio įrašo daugiau mąstyti imsite ir Jūs. Linkiu sulaukti kuo daugiau WOW,

Audronė


Dalintis

Susisiekite