fbpx

Kas naujo laukia Instagram vartotojų ir turinio kūrėjų?

2021 6 rugpjūčio

Instagram, gyvuojantis jau daugiau nei dešimtmetį, visiems yra gerai žinomas kaip vienas populiariausių socialinių tinklų pasaulyje. Vis dėlto, tam pastaruoju metu pradėjo kilti grėsmė, TikTok‘ui pritraukiant vis daugiau vartotojų į savo platfor. Nors Instagram niekada ilgai neužsisėdėdavo vienoje vietoje, pastaruoju metu, norėdami neatsilikti nuo konkurentų, platforma pateikia itin daug naujienų. Kad būtų lengviau nepasimesti tarp naujovių gausos ir žinotum, ko tikėtis, pateikiame netolimoje ateityje pasirodančių, o kai kuriems vartotojams jau matomų funkcijų apžvalgą. 

Instagram – nebe nuotraukų dalijimosi programėlė

 Socialiniuose tinkluose vis daugiau dėmesio skiriama vaizdo įrašams, ypač kai TikTok tampa reikšmingu Instagram varžovu. Tarp penkių populiariausių programėlių, neskaitant žaidimų,  balandžio mėnesį TikTok užemė 1 vietą pagal atsisiuntimų skaičių ir šiame sąraše buvo vienintelė Facebook nepriklausanti programa. Analitikos įmonė apskaičiavo, kad TikTok buvo įdiegta 80 milijonų kartų per mėnesį, palyginti su 53 milijonais Facebook pagrindinės programos parsisiuntimais. Instagram vadovas Adam Mosseri sako, jog norėdami neatsilikti nuo pagrindinių konkurentų – TikTok ir Youtube, planuoja keisti Instagram iš pagrindų bei skelbia, jog ,,Instagram nebėra nuotraukų dalijimosi programėlė“. Teigiama, kad daugiau dėmesio bus pradėta skirti video įrašams ir pramoginiam turiniui. 

Kaip ir TikTok, Instagram planuoja naujienų sraute rodyti rekomenduojamus vaizdo įrašus iš profilių, kurių vartotojai neseka, taip pat siūlyti vartotojams galimybę žiūrėti vaizdo įrašus per visą ekraną. Nors Instagram jau yra padidinę vaizdo įrašų turinio kiekį paleidę IGTV ir Reels, pagrindinis Instagram bruožas vis dar buvo likęs nuotraukų formato turinys. 

Išties, TikTok sėkmė buvo tik paskutinis lašas, privertęs imtis veiksmų transformuoti Instagram. Facebook generalinis direktorius Markas Zuckerbergas daugelį metų kalbėjo apie įmonės pertvarkymą į vaizdo įrašams skirtą platformą. 2016 m. jis teigė nenustebsiąs, jei didžiąją dalį turinio, kurį žmonės mato Facebook, per ateinančius penkerius metus sudarys vaizdo įrašai, rašė „BuzzFeed News“. Panašu, kad jau kelerius metus buvusios spekuliacijos pagaliau tampa realybe. 

Auto captions for feed posts 

Prasidėjo nuo IGTV praeitų metų rugsėjį, persikėlė į Stories šių metų gegužę ir jau bando pasiekti naujienų srauto įrašus. Taip, Instagram jau ieško būdų kaip suteikti galimybę naudoti automatinius titrus ne tik IGTV ir Stories, bet ir naujienų srauto vaizdo įrašams. 

Automatiniai titrai ne tik palengvina turinio prieinamumą klausos negalią turintiems vartotojams, tačiau pasitarnauja mums visiems. Juk retas, sėdėdamas viešoje vietoje, nori žiūrėti vaizdo įrašą pilnu garsu, ar ne? Tokiose situacijose titrai labai padeda mėgautis turiniu netrukdant aplinkiniams. „PLYMedia“ atliktas tyrimas atskleidė, jog vaizdo įrašų su titrais peržiūros padidėjo net 40 proc.! 

Turinio kūrėjams automatizuotų titrų funkcija leidžia sutaupyti nemažai laiko. Anksčiau, norint turinį paversti labiau prieinamu, tekdavo rankiniu būdu rinkti tekstą, girdimą vaizdo įraše. Dabar to daryti nebereiks net keliant turinį į Instagram naujienų srautą, kas tikrai palengvins turinio kūrėjų darbą ir, tikėtina, pavers daugiau turinio prieinamu. 

Stories drafts 

Iki šiol, sukurtus Stories buvo galima išsaugoti juos parsisiunčiant į telefoną ar per trečiųjų šalių programėlės. Vis dėlto, šie būdai kai kuriems vartotojams nebuvo labai patogūs. 

Pasak Instagram, vienas iš labiausiai vartotojų prašytų atnaujinimų platformoje jau kurį laiką buvo galimybė išsaugoti sukurtus Stories kaip juodraščius. Kovo mėnesį pranešus, kad vartotojų prašymas bus įgyvendintas, dabar jau visi socialinio tinklo vartotojai turi pasirinkimą išsaugoti Stories pačiame Instagrame. Tai padaryti išties nesunku – sumaketavus norimą Story, tereikia spausti išjungimo mygtuką, ir tuomet pasirinkti ,,Save draft“ funkciją. Atėjus laikui skelbti Story, jį bus galima rasti nuėjus kurti Story bei paspaudus nuotraukos mygtuką apačioje, kairėje pusėje – ten pat, per kur pasiekiate savo telefone esančias nuotraukas ir video. Išsaugoti Stories bus archyvuojami atskirame aplanke ,,Drafts“. Svarbi detalė – juodraščiai bus saugojami dienas nuo jų sukūrimo. 

Šios funkcijos atsiradimas gali būti ypač naudingas dirbantiems su socialiniais tinklais ir norintiems Stories pasidalinti optimaliausiu laiku, siekiant sekėjų įsitraukimą padidinti iki maksimumo. Stories juodraščių įvedimas Instagram platformoje gal ir nėra labai didelis, bet reikšmingas pokytis norintiems išnaudoti visą socialinio tinklo teikiamą pagalbą.  

Re-share sticker for stories 

Pastaruosius kelis mėnesius Instagram dirba siekdami išspręsti turinio pasikartojimo naujienų sraute ir Stories problemą, nors ne visi vartotojai sutinka, jog tai tikrai aktualu. Didelė dalis vartotojų ir prekės ženklų tai daro – pasidalina savo naujų įrašu Stories, taip siekdami pasiekti kuo daugiau žmonių. Tai vyksta taip dažnai, kad tikriausiai jau daugelis esate prie to pratę, tačiau Instagram teigia, kad daugeliui vartotojui nepatinka matyti dubliuojamą turinį.  

Instagram eksperimentuoti su naujienų srauto dalinimusi Stories pradėjo jau sausį, kuomet dalis vartotojų pranešė gavę tokį pranešimą programėlėje: 

Šio testo tikslas buvo geriau suprasti, kaip žmonės jaučiasi dėl dubliuojamo turinio Stories ir naujienų sraute turinio. 

Vėliau Instagram sušvelnino savo požiūrį ir kovo mėnesį paleido naują testą, kai Stories pranešimuose buvo pridėtos etiketės, informuojančios, kad įrašas yra dubliuojamas iš pagrindinio srauto: 

Abu kartus, kai Instagram eksperimentavo su šiuo elementu, buvo pastebimas tam tikro lygio vartotojų nepasitenkinimas.  

Vis tik, Instagram laikosi savo pozicijos spręsti dubliuojamo turinio klaidinimo, tačiau siekiant įsiklausyti į abi puses – tiek turinio kūrėjų, tiek vartotojų, šiuo metu yra testuojamas naujas lipdukas. Jis turėtų leisti vartotojams pasidalinti (re-share) įrašais iš naujienų srauto, tik norint tai padaryti, galimai reikės įdėti kiek daugiau pastangų. Jei anksčiau pasidalinti įrašais Stories užtekdavo paspausti ,,Share“ mygtuką esantį po srauto įrašu, dabar vartotojai bus skatinami sukurti originalų Story, į kurį papildomai bus galima ,,įklijuoti“ ir norimą pasidalinti įrašą.  

Naujas procesas vyks taip, jog nuėjus kurti Story, vartotojai matys įrašų, kuriuos neseniai peržiūrėjo ar išsisaugojo programėlėje, sąrašą, įskaitant tiek sklaidos kanalo įrašus, tiek Reels turinį. Pasirinkus, kokiu įrašu norima pasidalinti Stories, jis bus rodomas mažesniame lipduke, kuris papildys didesnį Story vaizdą. 

To idėja, pasak Instagram, yra tai, kad naujas būdas dalintis įrašais iš naujienų srauto paskatins vartotojus būti kūrybiškesniais pakartotinai dalijantis turiniu, o ne lengva ranka dubliuoti turinį, ką „Instagram“ pastaruosius kelis mėnesius stengėsi apriboti ar net panaikinti. 

Kaip paaiškino Instagram produkto viceprezidentas Vishal Shah: ,,Žmonės mums sako, kad pirmenybę teikia originaliam Story turiniui, o ne jose bendrinamiems įrašams, tad mes išbandome naują būdą turinio dalinimuisi su specialiais lipdukais. Tikimės, jog tai paskatins žmones būti sąmoningesniems ir sukurs geresnę Stories patirtį visiems“.  

Panašu, jog pastarasis variantas su specialiais lipdukais yra tas, ties kuriuo Instagram yra pasiryžę pasilikti. Nauja funkcija, be abejo, erzins kai kuriuos vartotojus, tačiau panašu, jog tai yra geriausias kompromisas, leidžiantis pakartotinai dalintis turiniu, tačiau kartu išlaikant ir Stories turinio originalumą tam tikru mastu.  

Bet kokiu atveju, šiuo metu tai tik ribotas testas, o „Instagram“ pažymi, kad kol kas tik nedidelis vartotojų skaičius matys naują parinktį savo „Stories“ lipdukų dėkle. 

Comment limits  

Instagram pristato naują kovos su užgauliojimu platformoje funkciją, kuri bus orientuota į tam tikrų vartotojų grupių veiksmų apribojimą, kai prieš tai buvo galima riboti ar nutildyti tik individualius profilius.  

Kaip matote šiame pavyzdyje, kai kurie „Instagram“ vartotojai dabar savo privatumo nustatymuose mato naują parinktį „Ribos“ (angl. Limits), kuri leidžia laikinai apriboti nepageidaujamus komentarus ir pranešimus iš pasirinktų grupių. 

Instagram teigia, kad rekomenduos paskyrų grupes, atsižvelgdami į aptiktą veiklą, kuri leis vartotojams slėpti šių vartotojų veiklą platformoje, nebent jie patys pasirinks jas matyti. 

Socialinės ir skaitmeninės žiniasklaidos konsultantas Matt Navarra pasidalijo šiomis ekrano kopijomis, kaip nustatyti pasirinktas ribas: 

Kaip matote čia, nauja funkcija leis pasirinkti apriboti sąveiką iš paskyrų, kurios jūsų neseka, arba iš naujų sekėjų, kas gali padėti sumažinti neapykantą skleidžiančių grupių veiklą jūsų profilyje. Tai dabar gali būti ypač aktualu dėl gana plačiai paplitusios ,,Cancel” kultūros, kuomet, paprastai žymus žmogus, sulaukia didelės kritikos bangos, kai jo veiksmai ar žodžiai visuomenei pasirodo netinkami ar kontraversiški. Kritika, paprastai pasireiškianti komentarų ar žinučių pavidalu, kartais būna visiškai subjektyvi ir neparemta faktais, o jos tikslas – sugriauti asmens reputaciją. Tai gali smarkiai paveikti žmogaus psichinę būseną.  

Kaip teigia Instagram, jie nori suteikti žmonėms daugiau būdų valdyti tai, kas rašoma jų profiliuose ir apsisaugoti nuo neigiamų priekabiavimo ar neapykantos, skleidžiamos internete, pasekmių. 

Links in stories 

Swipe Up“ funkcija Stories – itin naudinga priemonė rinkodaros specialistams, norintiems pritraukti srautą į svetainę ir nustatyti ROI rodiklį. Vis dėlto, iki šiol pridėti ,,Swipe Up“ nuorodą galėjo tik Instagram profiliai, turintys 10 000 ar daugiau sekėjų. Mažesnį sekėjų skaičių turintiems prekės ženklams ar turinio kūrėjams ši funkcija iki šiol nebuvo prieinama, nors dalis jų yra subūrę ištikimas, kad ir mažesnes, auditorijas. Prieigos prie ,,Swipe up“ funkcijos neturėjimas apriboja bendradarbiavimo tarp turinio kūrėjų ir prekės ženklų galimybes.  

Panašu, kad Instagram pripažino šią problemą ir dabar išbando galimybę visiems profiliams suteikti galimybę nukreipti savo sekėjus į norimą puslapį specialaus lipduko pagalba. Šiuo metu vykdomas testas skirtas stebėti, kaip žmonės išnaudoja šią funkciją. Ypatingai kreipiamas dėmesys į tai, ar funkcija nebus piktnaudžiaujama siekiant skleisti klaidingai informacijai ir spamui.  

Svarbus lipdukų privalumas lyginant su ,,Swipe up“ funkcija būtų vartotojų galimybė atrašyti ar reaguoti į įkeltą Story, net joje esant nuorodai į išorinį šaltinį. Pavyzdžiui, sekėjai galėtų užduoti papildomus klausimus apie rodomą produktą. Iki šiol, naudojant ,,Swipe up“ funkciją, tiesioginiai atsakymai į Stories buvo išjungiami. 

Vis dėlto šiuo metu dar nėra neaišku, kaip Instagram planuoja įgyvendinti savo planus ir ką tiksliai tai reiškia turinio kūrėjams. Aišku tiek –  Instagram vartotojų laukia nemažos permainos, reikalaujančios pergalvoti kuriamą turinį. 

Taigi, Instagram vartotojų bei turinio kūrėjų laukia nemažai permainų. Kokia tavo nuomonė – ar naujos funkcijos išties paskatins Instagram vartotojus labiau įsitraukti į turinį ir palengvins naršymą programėlėje? O gal visos naujovės – nereikalingos? 

 

Dalintis

Susisiekite