fbpx

Kaip išnaudoti karantiną geresnei komunikacijai?

2020 26 kovo

Dar šių metų pradžioje, kol šiandien tiek online, tiek offline labiausiai linksniuojamas virusas atrodė tolima ir lokaliai nepavojinga nelaimė, ramiai apie tai kalbėjomės su medicinos paslaugas teikiančiu klientu, be jokio jaudulio ir, tikriausiai, įtarimo, kad vos po kelių mėnesių iš namų neišeisime be kaukės, o įsijungti socialinius tinklus nepamačius posto apie koronavirusą bus tiesiog neįmanoma. Net jei sraute ir įsimaišys visų pažįstamų vaikystės nuotraukos.

Akivaizdu, kad juose dabar praleisime kur kas daugiau laiko. O tai nėra blogas dalykas, ypač verslui, kuriam atsiranda didesnės ir pigesnės galimybės pasiekti savo tikslinį vartotoją. Noriu paneigti vyraujančią nuomonę, kad komunikaciją šiuo metu reikėtų pristabdyti. Ją tęsti yra būtina, tačiau, ką kalbėti ir kaip tai daryti šiuo laikotarpiu? Ir apskritai, kaip dabar socialinėse medijose elgtis galima, o kaip vis tik nederėtų? Apačioje rasi septynių minučių skaitymo trukmės rekomendacijas su atsakymais į ką tik užduotus klausimus.

.

Aplinkui vykstanti situacija yra be galo jautri ir tu turėtum būti toks pat, tad įprastai visur mus lydintį šūkį būk išsiskiriantis keičia pirmasis sąraše patarimas – dabar BŪK JAUTRUS. Darbas iš namų ir mylimų bendradarbių ilgesys tėra mažiausia šiandienos problema, todėl labai svarbu atkreipti dėmesį į savo turinį. Dar prieš kelias savaites įprastu buvęs pardaviminis postas apie išpardavimus ekonominės krizės aušros akivaizdoje dabar gali pasirodyti netgi akiplėšiškas. Kaip įsivertinti, ar turinys gali išvysti eterio šviesą? Įsivaizduok jį šalia įrašo, pranešančio pačias blogiausias naujienas apie koronavirusą ar jo pasekmes – kaip ten įsipaišo ir atrodo tavo turinys?

Be abejo, tai labai didelis iššūkis verslams, kurių prieš tai buvusi komunikacijos strategija buvo orientuota vien tik į pardavimus su pagarsintu PIRK. Deja, ne visos įmonės ir juo labiau ne tokiu laikotarpiu gali sau leisti nutraukti pardavimus. Taip daryti nei būtina, nei reikalinga, tačiau vienareikšmiškai privalu įsitikinti, kad siunčiama žinutė nėra užstrigusi laikmetyje, kai dar visi būriais ramiai vaikštinėjome gatvėmis ir kasdienybės netrikdė izoliuojantis karantino režimas. Tačiau plačiau apie pardavimus ir reklamą – šiek tiek vėliau.

Dabar puikus laikas daugiau kalbėti apie savo įmonę, jos darbuotojus, apie turimą misiją ir viziją bei kaip šios koreliuoja su esama situacija. Brand awareness is the key, o minkštoji komunikacija – pagrindinis įrankis, kuriuo šiuo laikotarpiu formuojame įmonės veidą. Klausykis savo kliento, stebėk komentarus, įsitrauk į diskusijas ir socialines iniciatyvas. Komunikacijos toną dabar diktuoja ne strategija (net jei jai vos trys savaitės), o situacija.

.

VIDEO TURINYS – turinys gelbėtojas, aukštyn kojomis apverstame pasaulyje jau pasitarnavęs bene visiems sporto klubams. Stabtelk ir ties šia vieta pagalvok ir apie savo verslą – ar gali jį nufilmuoti? Nuo laidų montavimo sandėliuke dėl geresnės akustikos nei svetainėje iki konsultacijų apie vonias video callu – vaizdo formatas dabar gali tapti ir lengvu, įdomiu turiniu, ir išganinga išeitimi, o gal net ir sprendimu, prie kurio bus verta pasilikti ir po šio laikmečio. Tad, kad ir ką laikai savo (online) prekystalyje, nepamiršdamas to, ką sutarėme ties pirmu punktu, pasinaudok video turinio galimybe: pakviesk į virtualų turą po parduotuvę, konsultuok tiesiogiai, siūlyk klausimų-atsakymų sesiją „akis į akį“.  

Taip pat, tai, ką gali nufilmuoti, nebūtinai turi parduoti, vėlgi, tai – puiki proga supažindinti auditoriją su savo prekės ženklu, su tuo, kaip sekasi prisitaikyti šioje situacijoje – toks, nuoširdus buitinis turinys tikrai turi potencialo rasti kelią į vartotojų širdis. Be pramogos, pagalvok ką dar naudingo gali pasiūlyti savo auditorijai – galbūt gali ją edukuoti ir ugdyti? Pradedant nuo tikriausiai pačio elementariausio pavyzdžio sveikatos įstaigoms, dar ir dar kartą primenant, kaip dabar plauti rankas, iki mokymų apie ekonomiką ar teisę. Šioje vietoje ypač suklusti turėtų verslai, su kuriais susijusios veiklos yra aktualios ir gali būti įgyvendinamos namuose: siuvyklai – pamokos apie kaukių siuvimą, gėlių parduotuvei – instrukcijos apie augalų priežiūrą, kalbų mokyklai – užsienio kalbos kursai. (Žinias, žinoma, dovanoti galima ne tik video formatu.) Verta paminėti, kad čia nepamirštum prisiimti ir vartotojo rolės bei pats pasinaudoti siūloma medžiaga savišvietai, kurios dabar tikrai apstu. Praversti gali ne tik žinios, bet ir pažintys bei kontaktai, ateityje galintys tapti partneriais ar klientais.

.

Ką kalbėti, kaip kalbėti ir kokio formato griebtis – aišku. Tuomet natūraliai kyla klausimas – o tai reklamuoti ar nereklamuoti? Devynis kartus pamatavus ir pasitikrinus turinį bei jį pritaikius pagal esamą situaciją, rekomenduoju VIENAREIKŠMIŠKAI REKLAMUOTI. Kaip ir minėjau, žmonės dabar praleidžia daugiau laiko internete – šiuo metu penktadaliu daugiau nei įprastai, o įvairių apklausų duomenimis korona krizės metu beveik trečdalis verslo atstovų žada mažinti savo reklamos biudžetą. Formulė čia paprasta: sumažėjusi konkurencinė aplinka plius padidėjęs žmonių laikas internete lygu žemesnė reklamos kaina socialiniuose tinkluose. Darkart pergalvok, ką dabar gali reklamuoti, pasitikrink, ar žinutės tonas pataiko į auditorijos diktuojamą taktą, ir jei viskas tvarkoje – pirmyn į Ads Manager.

Tai ypač aktuali žinia ir e-prekybininkams, juo labiau tiems, kurie siūlo pristatymą į namus. Galbūt nuo šaukte šaukiančių pardavimų susilaikyk, tačiau sumažėjusia reklamos kaina pasinaudok. Kaip ir minėjau anksčiau, klausykis savo auditorijos, stebėk komentarus. Prisitaikius prie aplinkybių, žmonės ir toliau norės gyventi maksimaliai normalų ir įprastą gyvenimą, ypač – jei saviizoliacija užsitęs. Čia verslai turi galimybę jį pasiūlyti. Todėl prisitaikyk prie situacijos ir atsisuk į e-prekybą, jei to dar nepadarei, bei pranešk apie tai savo auditorijai reklama, kurios kaina dabar yra dėkingai žemesnė nei įprastai.

.

Ir galų gale, šiuo laikotarpiu IŠNAUDOK KOMUNIKACIJĄ PROTINGAI –neperspausk. Svarbu iš didelio rašto neišeiti iš krašto – protingai reiškia ne tik maksimaliai, bet ir adekvačiai – apgalvok ir tinkamai pasverk, kur gali prisitaikyti ir ką gali pritaikyti, o ko vertėtų atsisakyti. Čia labai tinka LinkedIne užmatyta puiki įžvalga apie žūtbūtinį norą rodyti solidarumą su sodriu pavyzdžiu apie pagalbą medikams ir jiems dovanojamus daiktus ar priemones, kurios NĖRA reikalingos. Šioje vietoje būtinas labai nuoširdus, savikritiškas ir adekvatus įsivertinimas – darau gerą darbą, nes noriu padėti, o ir beje galiu apie tai pasiskelbti socialiniuose tinkluose, ar – „ei, reikia kažką pasipostinti, gal padovanojam kažką, nesvarbu ką“. Atsargiai, labiau tikėtina, kad paslysi, nei praslysi. Auditorija dabar turi laiko ir yra akyla.

Prie to paties, prikabinsiu ir dar vieną patarimą – nors a laugh a day keeps a doctor away, juokauti dabar yra tas pats, kas nerūpestingai vaikščioti plonu ledu. Juokai praeis tikrai ne visi. Reklama, naudojanti humorą, visada buvo viena sunkiausiai išpildomų reklamos formų, tačiau dabar tam reikalingas ypatingas meistriškumas – jei seniau juokingu turėjęs būti, tačiau tokiu netapęs įrašas gėdingai ir tyliai nueidavo užmarštin, dabar gali sulaukti tiek dėmesio, kad engagemento ir reacho rodikliai šaus į padanges, prekės ženklo reputaciją  tokiu pačiu greičiu tempdami žemyn. Taip, vartotojai nori atsikratyti bendros įtampos ir apie situaciją juokauja – tačiau tarpusavy. Toks pats pokštas iš vartotojo ir įmonės paskyrų naujienų sraute susižiūrės visai kitaip. Tad protingai ir savikritiškai įsivertink – ką gali ir ko negali, tiek dėl gebėjimo juokauti, tiek dėl visų kitų galimybių prisitaikyti.

.

Apibendrinti viską turbūt galėčiau vienu paprastu žodžiu – per/pa/suGALVOTI. Atėjęs koronavirusas ir su savimi atsinešęs neeilinę situaciją, tikėtina, kad jau neleido ir dar kurį laiką tikrai neleis važiuoti įprastais socialinių tinklų marketingo keliais, todėl trumpam prisėsk, užsikaisk kavos ar arbatos puodelį, patogiai įsitaisyk savo naujajame (o gal jau įprastu tapusiame) namų ofise ir gerai pergalvok savo būsimą komunikacijos strategiją, komunikacijos toną ir pagrindinę žinutę, pagalvok, ką dabar galima reklamuoti, o ko ne, sugalvok kaip išnaudoti video turinį bei pasitarnauti savo auditorijai, ir, svarbiausia, galvok, kaip visa tai daryti protingai ir adekvačiai. Ir vos tik susidėliosi atsakymus mintyse, imkis veiksmų – situacija nelaukia, o iš rezultatų išloš ir vartotojai, ir tu.

Dalintis

Susisiekite