fbpx

Kaip išnaudoti emoji galimybes socialinių tinklų komunikacijoje?

2020 6 balandžio

Turbūt visi turėjome tokią patirtį, kai gavome sausą, rašytinę žinutę iš kito žmogaus ir garsiai savęs paklausėme: „Ką aš blogo padariau?“ arba „Kodėl šis žmogus toks piktas?“. Nematydami pašnekovo mimikų, tono ir apskritai emocijų, neretai gautą tekstą interpretuojame savaip. Su atitinkamu tonu jis gali skambėti žaismingai, su kitu – grubiai ir piktai. Tad kartais tik belieka viltis iš esamojo pašnekovo bent vieno, menkiausio emoji, kuris neretai ir ištaiso esamą situaciją.
Išvada labai paprasta – emoji simboliai yra puiki priemonė kompensuoti tekstui būdingą neverbalinio bendravimo trūkumą ir leidžia paprastai, greitai bei be jokių klaidingų interpretavimų išreikšti savo jausmus ir emocijas kitame kompiuterio gale esančiam skaitytojui.

Tačiau reklaminiuose, socialinių tinklų tekstuose viskas gali būti šiek tiek sudėtingiau. Tai yra ne tik emocinis išsireiškimas, bet ir puikus vizualinis elementas, sustiprinantis žinutę bei atkreipiantis auditorijos dėmesį. Tačiau netinkamas emoji naudojimas gali ir pakišti koją – užgožti pagrindinę žinutę, formalius tekstus suvaikinti, o neformalius paskandinti perdėtų emocijų jūroje.

Kaip atrasti harmoniją tarp teksto ir simbolio? Kada emoji keičia teksto toną bei vaizdingai jį pagyvina, o kada tampa šuns penkta koja? Dalinuosi savo atrastomis įžvalgomis ir kviečiu pasinerti į spalvingąjį emoji pasaulį. ?

Pradžia.

Dar 1960-iais rašytojas Vladimir’as Nabokov’as, duodamas interviu „The New York Times“ tarė: „Aš dažnai susimąstau apie daug lengvesnį būdą išreikšti emocijas tekste. Tai galėtų būti specialus tipografinis ženklas – pavyzdžiui, kažkoks įgaubtas ženklas, apvalus skliaustas“. Visa tai tapo realybe tik 1990-aisias, kai sparčiai išpopuliarėjo puikiai visiems atpažįstami emotikonai, kitaip – šypsenėlės sudarytos iš skliaustelių, kablelių ir t.t. O tikrasis, jau dabartinių emoji įkūrėjas yra laikomas japonas Shigetaka Kurita, kuris 1999 metais sukūrė 176 12×12 pixel’ines šypsenėles. Vairą perėmė kompanija APPLE su 2011 IOS atnaujintos klaviatūros versijoje pristatytu emoji paketu, po kurio tiek šypsenėlės, tiek įvairūs atvaizdai ir simboliai tapo neatsiejama internetinių tekstų dalis. O dabar jų gausa ne tik yra pritaikyta kiekvienai emocijai ar situacijai išreikšti, bet ir pasižymi ypatingu tolerantiškumu – savo jausmus gali lengvai perteikti tiek skirtingų rasių žmonės, tiek spalvingoji LGBTQ bendruomenė ir t.t. ???‍?‍?

Emoji yra skirstomi į šias kategorijas:

– Šypsenas ir žmogeliukus: ☺️?
– Objektus: ⛏?
– Gamtos objektus ir gyvūnus: ??
– Maistą ir gėrimus: ?☕
– Transporto priemones: ??
– Pastatus: ?⛪
– Sporto šakas: ??
– Rankas ir strėlytes: ?↗
– Vėliavas: ???
– Simbolius: ?⁉️

Ir juos galima grubiai suskirstyti į dvi kategorijas: formalius ir neformalius.

Formaliems galima pritaikyti objektus, simbolius, rankas ir strelytes bei vėliavas. Jie gali būti puikiai naudojami formalesniam, šaltesniam teksto tonui (medicinos tinklams, bankams, valstybinėms įstaigoms ir t.t.), nenukreipiant jokia kita emocine linkme, o tiesiog norint suteikti sakiniams „gyvybės“ ir pastebimumą kitų socialinių tinklų tekstų raizgalynėje.

Neformaliems tekstams, kurie pasižymi laisvesniu tonu bei šiltumu, tinka absoliučiai visi emoji, tad priklauso tik nuo jūsų fantazijos ir norimos emocijos perteikimo, kurį jaustuką pasirinksite.

Kam man tie emodžiai ir kodėl aš juos turiu naudoti reklaminiuose tekstuose?

Atsakymas – niekas nedraudžia jų nenaudoti. ?

Tačiau…

a) tekstai be grafinių elementų neretai geba pasimesti platesniuose socialinių tinklų vandenyse. Pavyzdžiui:

Dėmesio! Šiandien prasideda didysis prekių išpardavimas, kuriame atrasite nuolaidas net iki 60%. Paskubėk išsirinkti, nes kiekis ribotas.

Dėmesio❗ Šiandien prasideda didysis prekių išpardavimas, kuriame atrasite nuolaidas net iki 60%. Paskubėk išsirinkti, nes kiekis ribotas! ?

Skirtumas, manau, matomas.

b) jie gali būti puikus vizualinis sprendimas vaizdingumui tekste išreikšti:

Ar prisimeni, kaip glausdavai kriauklelę prie ausų? ? Kai įsivaizduodavai šalia ošiančią ir banguojančią jūrą, ir mintimis keliaudavai kopų platybėse. ?

c) įpūsti „gyvybės“ formaliems tekstams:

Aukšta oro temperatūra ar ilgas buvimas karštyje neigiamai veikia žmogaus sveikatą, o ypač tam jautrūs vaikai. Dalinamės ryškiausiais mažųjų perkaitimo ? požymiais:

? Atsiradęs erzulys, mieguistumas.
? Pablyškusi, lipni bei sausa oda. Sausėja ir burna, akys.
? Atsisakymas valgyti (maitinant krūtimi, ant odos uždėkite rankšluostį).
? Troškulys (jei kūdikis silpsta, gali gerti mažiau).

d) perteikti dar didesnę, aiškesnę emociją:

Be galo džiaugiamės mūsų padidėjusia šeima. ❤️️ Nuo šiol mūsų parduotuvėje Gedimino pr. Jus pasitiks naujoji darbuotoja Darija, kuri dalins šypsenas ir patarimus kiekvienam lankytojui. ?

Kaip atrasti harmoniją tarp teksto ir simbolio? Kada emoji prideda tekstui toną bei vaizdingai jį pagyvina, o kada tampa šuns penkta koja?

  • Tekstams siūlyčiau taikyti „mažiau yra daugiau“ teoriją. Emoji turi neužgožti sakinių, būti jų papildoma vizualinė dalis. Kitaip sakant – ne perrėžti pagrindinę mintį, o ją tik papildyti.
    Viena iš pasitaikančių klaidų – simbolių padauginimas, kai tekstas net pradeda mirguliuoti nuo spalvų ir emocijų galybės, o skleidžiamos emocijos užgožia ir panardina tekstą į antrą planą. Pavyzdžiui:

Dėmesio❗❗❗? Šiandien prasideda didysis prekių išpardavimas, kuriame atrasite nuolaidas net iki 60%❗❗?. Paskubėk išsirinkti, nes kiekis ribotas❗ ??❤️

Bei teksto „perrėkimas“ pasirinktos „over the top“ emocijomis. Pavyzdžiui:

Dėmesio❗ ? Dėl susiklosčiusios situacijos, trumpėja mūsų fizinės parduotuvės darbo laikas. ?? Nuo šiol laukiame jūsų darbo dienomis nuo 9 iki 18 valandos❗ ?

– Būkite atidūs dėl emoji naudojimų rimtais klausimais. Jei manote, kad jie gali kažką įžeisti, jų venkite.
– Išsirinkite ir naudokite vieną pasirinktą emoji savo brand’ui. Tai taps puikus jūsų vizualinis atpažįstamumas tekste.
– Jei nesugalvojate koks emoji tiktų įrašui, nenaudokite jo visai.
– Nenaudokite tų emoji, kurių reikšmės tiksliai nežinote. Apie kiekvieną galite sužinoti čia: https://emojipedia.org
– Drąsiai naudokite emoji ir tada, kai tiesiogiai bendraujate su klientu ar auditorija – komentaruose ir privačiose žinutėse.
– Emoji galite ir hastag’inti:

Taip jūsų minimalistinę žinutę atras tiek vyresnis žmogus pietų Afrikoje, tiek Z kartos atstovas Azijoje.

Rinkodaros ekspertai jau daugelį metų kalba, kaip svarbu yra pritraukti auditorijos dėmesį vizualiai. Faktas išlieka: socialiniuose tinkluose atkreipti vartotojo dėmesį yra sudėtinga. Taigi, norėdami išsiskirti, turite atkreipti dėmesį net į mažiausias detales, kurios ne tik sukuria vizualinį jūsų brand’o stilių, bet ir padeda lengvai suprasti jūsų nešamą žinutę.

Tad emoji, galima sakyti, yra ta niša, kurią daug kas nuvertina. Nors pirmasis vizualinis dėmesys yra kreipiamas į nuotrauką, nereikia į antrą planą nustumti ir tekstinės dalies. Tada turėsite visą „smūginį“ rinkinį – pastebimumą, brand’o toną ir visada aiškią bei iš visų pusių puikiai apgalvotą žinutę.

Dalintis

Susisiekite