Eglutė skarota,
Eglutė žalia.
Meškutė gauruota
Ją lanko šile.
Jos liauną kamieną
Kalena geniai,
Naujų metų dieną
Ją puoš mokiniai.
Gražiausios metų šventės mus užgrius jau visai netrukus. Laukdami Šv. Kalėdų, ne tik mokiniai ir gauruotosios meškutės suks galvas dėl dovanų, prie šio pulko prisidės ir nervingi verslo atstovai bandydami parduoti savo prekes. Neretai lapkričio-gruodžio laikotarpis verslui yra pats pelningiausias per visus metus. Paanalizuokime, kaip socialinių tinklų komunikacija gali pasitarnauti pirkėjams ir verslininkams.
Pradėkime nuo žmonių, kurie tiesiog ieško dovanų Šv. Kalėdų proga artimiesiems ir draugams. Kaip teigia socialmediatoday.com, didžiausi kalėdiniai apsipirkimai vyksta dar lapkričio mėnesį: net 42% moterų ir 38% vyrų dovanas nuperka būtent šį mėnesį. Nenuostabu, kad Amerikoje tokią statistiką padeda formuoti Black Friday, kuris vyksta iškart po Padėkos dienos lapkričio pabaigoje. Tai diena, kai didžiausiuose prekybos centruose prekių kainos krenta iki tokio lygio, jog žmonės prekybos centrų atidarymo pradeda laukti dar naktį. Na, o atidarius parduotuvių duris nė vienais metais neišvengiama grūsčių kuomet pirkėjai yra sutrypiami. Pardavėjų ir salės prižiūrėtojų jau nestebina riebūs keiksmų šūksniai bei kylančios muštynės tarp pirkėjų. Lietuvoje taip pat prieš Kalėdas rengiamos panašios akcijos. Žymiausia iš tokių dienų Lietuvos pirkėjams tikriausiai yra Akropolio Jamam dienos. Visgi aš to nesulyginčiau su Black Friday, kadangi pirkėjų pamišimas nėra toks didelis, nors grūsčių pirkėjai neišvengia. Greičiausiai to priežastis yra ne tokios didelės – ~20-30% – siekiančios nuolaidos, kai tuo tarpu Amerikoje jos neretai siekia ir 80%.
Prekybos centrų grūstys žavi ne kiekvieną, dėl to šiame socialinių tinklų amžiuje susiformavo vadinamųjų “išmaniųjų” pirkėjų legionai. Išmaniaisiais pirkėjais vadinami tie, kurie atlieka internetinį tyrimą prieš įsigyjant daiktą. Tokie tyrimai dažniausiai atliekami socialiniuose tinkluose ir internetinėse parduotuvėse, kuriuose žmonės susiformuoja nuomonę apie norimą pirkti produktą. Socialiniai tinklai turi ypač didelę reikšmę pirkimo procesui. Duomenys sako, kad net 65% pirkėjų naudoja socialinius tinklus tinkamos dovanos paieškai. Tarp tokių socialinių tinklų svarbu paminėti Pinterest, kuris Šv. Kalėdų laikotarpiu gali pasitarnauti kaip puikus idėjų katalogas. Čia galite atrasti unikalią dovanos idėją ar sužinoti instrukcijas norintiems ją pasigaminti patiems.
Pasaksocialmediatoday.com net 38 milijonai žmonių visame pasaulyje yra išsisaugoję nuotraukas Pinterest platformoje, kurios įkvėpė juos kalėdiniams pirkiniams. Facebook platforma taip pat neatsilieka. Šioje platformoje yra pateikiama informacija apie vykstančias akcijas, ribotą prekių kiekį ir specialius pasiūlymus, todėl dauguma išmaniųjų pirkėjų yra gerai informuoti kur ir kada yra pirkti jiems patinkančią prekę.
Žvelgiant į socialinius tinklus iš verslininkų perspektyvos yra svarbu paminėti tai, kad jiems šis periodas yra vienas svarbiausių per metus, kada jie gali ne tik padidinti pardavimus, bet ir pasireikšti kūrybiškai. Visų svarbiausia yra tinkamai išsirinkti socialinį kanalą, per kurį bus komunikuojamas šventinis turinys. Galbūt prekiaujate elektronika ar žaislais? Tai kodėl gi nesukūrus kūrybiško produkto išpakavimo video (ang. unboxing) ir jo nepatalpinus YouTube platformoje? Net 68% pirkėjų teikia pirmenybę tokiems video įrašams lyginant su paprastomis reklamoms. Kita idėja – pasamdykite žinomesnį Lietuvoje YouTuber’į ir paprašykite jo, kad produkto išpakavimo video sukurtų jis. Toks video ne tik suteiks būsimiems pirkėjams naudingos informacijos apie prekės funkcijas, bet ir paskatins jį įsigyti.
Nepamirškite ir Facebook suteikiamų išskirtinumo galimybių. Jūs galite parodyti savo kūrybiškumą panaudodami šventines viršelio ar profilio nuotraukas. Tokios nuotraukos turėtų atspindėti prekinį ženklą ir būti susietos su šventine nuotaika. Taip pat šventiniu laikotarpiu reikėtų nepamiršti socialinių tinklų konkursų, kuriais verslininkai gali pritraukti potencialius pirkėjus.
Tam, kad būtų aiškiau, pateikiu pora lietuviškų pavyzdžių, kurie savo puikiai suplanuotu turiniu socialiniuose tinkluose daro stebuklus. Nors Lietuvoje neskubama parodyti turimų kalėdinių blizgučių taip anksti kaip Vakaruose, tačiau jau galima išskirti keletą prekinių ženklų, kurie itin kruopščiai pasiruošė šiam sezonui. Pirmiausia į akis krinta šokolado Pergalė neseniai įkurtas Facebook profilis. Labiausiai žavi tai, kad ši įmonė pristatė specialią žiemos šokoladinių saldainių liniją. Šio produkto komunikacijoje neįmanoma nepastebėti aukštos kokybės šventinių vizualų ir video įrašų, į kuriuos pasižiūrėjus sukuriamas labai teigiamas įspūdis. Tokie įrašai nėra įkyrūs, jie nerėkia savo antraštėmis ir neatrodo pigiai. Viskas sukuriama perteikiant šventines, šiltas ir pakilias emocijas.
Pagirų nusipelno ir Body Shop Lietuva Facebook puslapis, kuris jau ilgiau nei tris savaites kvepia kalėdiniais kvapais. Viskas šventiniam laikotarpiui paruošta idealiai ir itin skrupulingai: nuo viršelio nuotraukos, šventinių įrašų bei riboto leidimo žiemos prekių iki specialiai šventėms ir konkursams parinktų hashtag’ų. Išties yra gražu pažiūrėti.
Taigi, semtis įkvėpimo kalėdiniams produktams socialiniuose tinkluose gali ne tik pirkėjai, bet ir verslininkai. Svarbiausia yra atsirinkti tai, kas labiausiai atspindi jus, jūsų prekės ženklą ar kompaniją, ir tai suderinti su šventine tematika. Tikiu, kad tokiu būdu jūsų pirkinius tikrai pastebės jūsų fanai ir gauruotosios meškutės. Šventinis periodas dar tęsis virš mėnesio, todėl nustebinti savo sekėjus dar spės kiekvienas 🙂
Santas Little Helper, Social Media Drummer
Viltė Kunevičiūtė