IŠŠIFRUOTI TIKTOK’Ą.
KODĖL IR KAIP TURINIO KŪRĖJAMS PAVYKSTA IŠSPROGTI VIEŠOJOJE ERDVĖJE?
2024 04 19
Įsijungę „TikTok“, atsiduriame alternatyvioje realybėje. Daugelį iš mūsų trumpi vaizdo įrašai taip įtraukia, kad besėdint tualete nutirpsta kojos, miego valandos dingsta bežiūrint receptus, kurių niekad negaminsime, o bandant atkartoti porų atliekamus sporto pratimus, sužinome įsisenėjusių nugaros skausmų priežastis.
„TikTok“ algoritmas naudoja kelis pagrindinius veiksnius, lepindamas vartotojus itin kruopščiai atrinktu, išskirtinai jų interesus atitinkančiu turiniu. Aktyviai domintis tam tikro tipo įrašais ar temomis, algoritmas pradeda tai pastebėti ir ima siūlyti daugiau panašaus turinio. Sakote, kad programėlėje matote tik šlamštą? Na, išvadas pasidarykite patys.
Tiesa ta, kad „TikTok“ algoritmas seka jūsų įsitraukimą ir sąveiką su kitais vartotojais. Žinoma, įtakos turi ir vaizdo įrašo informacija, įrenginio bei paskyros nustatymai. Kuo daugiau „patinka“ paspaudimų, bendrinimų, išsaugojimų ir komentarų vaizdo įrašas sulaukia, tuo didesnė auditorija jį pamatys.
Informacija, kaip vaizdo įrašas buvo sukurtas, antraštė, naudojamos grotažymės – visa tai veikia algoritmą. Nevertėtų pamiršti ir pagrindinių nustatymų, tokių kaip vieta, kalba, naudojamo įrenginio tipas.
„TikTok“ orientuojasi į turinio aktualumą, o ne kūrėjo populiarumą – tai bene pagrindinis algoritmo išskirtinumas. Net jei esate platformos naujokas, turite nemenkus šansus savo turiniu pasiekti milžinišką tiktokerių bendruomenę.
Pagrindiniai „TikTok“ įrankiai – grotažymės, raktažodžiai ir paprastos paieškos frazės tiesiogiai lemia tai, kokios tematikos turinį matysite savo naujienų sraute. Kuo tiksliau „bendrausime’’, tuo geriau jis mus supras.
Dar daugiau skaičių?
Galima pastebėti, kad nors „TikTok“ reputacija ne itin solidi (programėlę populiaru laikyti paaugliams skirtu socialiniu tinklu), didžiausias – 37,3% – auditorijos segmentas sudarytas iš 18-24 metų amžiaus „TikTok“ entuziastų. Net 49,1% iš jų yra aktyviausiai turinį „TikTok“ kuriantys vartotojai.
Millenialsams gal ir sunku suvokti, bet vos viena karta jaunesni Gen Z „TikTok“ naudoja kaip papildomą žinių šaltinį ir teikia pirmenybę pastarojo paieškai, užuot ieškoję informacijos sename gerame Google. Šokiruoja? Ne veltui TikTok karaliaujanti grotažymė #tiktokmademebuyit turi daugiau nei 30 mlrd. peržiūrų.
Didžiam programėlėje turinį kuriančių verslų nusivylimui, beveik keturi penktadaliai visų „TikTok“ vartotojų į jį atkeliauja ieškodami linksmo, neįpareigojančio ir lengvai sukramtomo turinio.
O Lietuvoje?
Kitaip nei užsienio šalyse, Lietuvoje „TikTok“ reklamos galimybių dar nėra. Dėl šios priežasties, vienintele realia galimybe platinti savo turinį prekės ženklams išlieka vartotojų įsitraukimo skatinimas bei visagalių nuomonės formuotojų pagalba.
Priešingai nei kitos įžymybės, „TikTok“ nuomonės formuotojai dažnai yra paprasti žmonės, programėlėje besidalintys savo patirtimi ir nuomone. Dėl šio autentiško požiūrio, vartotojai jaučia kur kas didesnį pasitikėjimą turinio autoriais. Tai skatina sekti jų rekomendacijomis, augina auditorijos lojalumą.
Didesnio matomumo ir atpąžistamumo žaibiškai augančioje rinkoje siekiantiems prekės ženklams, nuomonės formuotojai yra tikras go-to įrankis. Skatindami nuolatinę tendencijų kaitą ir atsiradimą, jie padeda prekės ženklams viešinti paslaugas bei produkciją, kūrybiškai integruodami tai į savo pačių kuriamus trend’us.
Nors didžiausia įtaka priklauso mega-influenceriams, mažesni nuomonės formuotojai be vargo atranda rinkoje savo nišą. Dažniausiai jie turi mažesnį, tačiau į turinį kur kas labiau įsitraukusį ištikimų sekėjų skaičių, kuris idealiai tinka targetinant konkrečias demografines ir specifines auditorijas.
TikTok verslai – kam sekasi geriausiai?
Ryanair (2.1M sekėjų)
https://www.tiktok.com/@ryanair
Ryanair – visiems puikiai pažįstama aviakompanija, kuria nors kartą yra keliavęs kiekvienas iš mūsų. Jų „TikTok“ paskyra yra einamąsias „TikTok“ tendencijas ir subtilų humorą įkūnijančio prekės ženklo pavyzdys. Ryanair turinio varikliukas – žaismingas įmonę ir jos klientus pašiepiantis turinys, kuriame dominuoja daugeliui gerai atpažįstamos kuriozinės situacijos.
Duolingo (8.4M sekėjų)
https://www.tiktok.com/@duolingo?lang=en
„Duolingo“ talismanas buvo sėkmingai atgaivintas, pasitelkus tiesmukišką ir neretai aštrų Z kartos humorą. Lengvai suprantamas ir dažnam programėlės vartotojui atpažįstamas turinys greitai pelnė didelį auditorijos susidomėjimą. Žalioji pelėda nevengia pašiepti kalbų besimokančių programėlės vartotojų, pasijuokti iš jų nesėkmių ar tyliai palikti komentarą po kitų prekės ženklų turiniu. Pastabus ir žaibiškai reaguojantis Duolingo meistriškai skraido „TikTok“ tendencijų padangėse, todėl jo turinys visada laiku atliepia industrijos naujienas.
Gymshark (5.2M sekėjų)
https://www.tiktok.com/@gymshark
Gymshark‘o supergalia – puikiai įvaldytas dažno įrašų publikavimo menas. Turinys šio prekės ženklo „TikTok“ kanale pasirodo kone kasdien. Prekės ženklas atidžiai seka platformoje užgimstančias tendencijas ir jas adaptuoja savo turiniui. Iš Gymshark‘o tikrai galėtume pasimokyti nepriekaištingo grotažymių ir raktinių žodžių naudojimo.
Kokia šių prekės ženklų sėkmės paslaptis? Drąsa kurti, eksperimentuoti ir kūrybiškai žvelgti į nusistovėjusius komunikacijos standartus. Jei Instagram’e siekiame estetikos, išblizginto ir ištobulinto turinio, „TikTok“ galime pasileisti plaukus ir išdrįsti būti kitokiais – juokingais, ekstravagantiškais, nutrūktgalviškais.
SocialDrum irgi turi TikTok paskyrą, kurioje jau viešpatauja 20 vaizdo įrašų publikacijų. Užsukite pasižvalgyti: https://www.tiktok.com/@socialdrum.agency
Galima tik pasidžiaugti, kad su „TikTok“ atsirado dar daugiau erdvės kūrėjų eksperimentams, saviraiškai ir žinoma – marketingo sprendimams. Siunčiame linkėjimus visiems šios platformos heiteriams ir fanams, linkėdami rasti įkvėpimo „TikTok“ idėjų gausoje bei neprarasti saiko panirus į šiuos kasdien kitokius vandenis. Stay in touch!
ŠALTINIAI:
Statistikos šaltinis: https://whatsthebigdata.com/tiktok-statistics/
Verslai: https://nogood.io/2022/04/05/brands-killing-it-on-tiktok/