fbpx

Instapokalipsė prasideda! Naujojo Instagram algoritmo niuansai

2016 30 kovo

Prieš keletą savaičių nugriaudėjo didi naujiena Instagram pasaulyje – baigiamas plėtoti naujas algoritmas, kuris jau greitai bus paleidžiamas visiems vartotojams. Kaip skelbia Instagram, nuo šiol nuotraukos naujienų sraute nebebus skelbiamos chronologine tvarka pagal tai, kas ir kuriuo metu pasidalino. Vietoj to viskas bus sudėliojama pagal algoritmą, o kitaip sakant – pagal vartotojo elgseną. Naujienų paskirstymo algoritmas veiks panašiai kaip Facebook’e, parodant tik aktualiausias naujienas naujienų sraute ir leidžiant išvengti spam’o. Bet apie viską išsamiau.

old-instagram-logo

Visa naujojo algoritmo idėja yra labai paprasta: Instagram automatiškai atrinks nuotraukas ar video įrašus tų profilių, kuriuos vartotojas daugiausia stebi, like’ina ir komentuoja. Tokios naujienos bus prioritetizuojamos vartotojo naujienų srauto viršuje bei tokių profilių įrašai pasirodys kur kas dažniau, nei tų profilių, kuriuos vartotojas seka, tačiau aplanko itin retai. Trumpas pavyzdys: Įsivaizduokite, kad skrendate lėktuvu ir neturite interneto. Skrydžio metu jūsų geriausias draugas, kurio profilį nuolat stebite, pasidalina nauja nuotrauka. Nusileidus lėktuvui ir Jums prisijungus prie interneto, nepaisant to, kad jūsų draugas nuotrauką įkėlė prieš 5 valandas, jūs vis tiek ją matote naujienų srauto viršuje. Šis pasikeitimas paprastam vartotojui greičiausiai nepasijaus, nes jei aktyviai sekėte kažką, tai ir toliau matysite tuos įrašus. Vis dėlto, prekiniams ženklams ar Instagram įtakingosioms žvaigždėms šis pakeitimas gali tapti ir tikru galvos skausmu, kadangi jiems reikės dar labiau pavargti norint būti pastebėtiems. Kova dėl vartotojų dėmesio jau prasidėjo.

Tikintis nebūti užmirštiems, prekiniai ženklai ir asmenys, turintys tūkstančius sekėjų, jau dabar verčiasi per galvas, kad sekėjai jų nepamirštų. Apokalipsė prasidėjo! Pirmas žingsnis, ką dauguma jų daro, tai prašo užsiprenumeruoti pranešimus apie jų puslapio naujienas. Tokiu būdu paspaudus parinktį “Turn On Post Notifications” vartotojas gauna pranešimus į savo išmanųjį telefoną kiekvieną kartą pasirodžius naujai nuotraukai ar video įrašui. Nepaisant to, sekėjams net ir įsijungus šią funkciją, šie profiliai vis vien bus paveikti naujojo algoritmo. Beje, daugeliui vartotojų anksčiau ar vėliau gali tiesiog įgrysti be perstojo skriejantys pranešimai apie jo sekamų puslapių atnaujinimus.

begging to turn on notifications instagram

Vartotojams, kurie nenori įsijungti notifikacijų funkcijos, tačiau nori išlikti informuoti apie sekamų puslapių įrašus, patariu elgtis įprastai – stebėti ir aktyviai dalyvauti sekamo puslapio veikloje, t.y komentuoti ir like’inti įrašus. Priešingu atveju tokių puslapių atnaujinimai nepasirodys naujienų srauto viršuje.

Instagram atstovai matydami dabartinį ažiotažą ir netgi peticiją, reikalaujančią grąžinti chronologinį naujienų srautą, nesusilaikė nuo komentarų ir išrėžė, kad ši naujovė buvo būtina. Jie teigia, kad gaudavo daugybę nusiskundimų iš vartotojų, kad jie nemato apie 70% naujienų iš jų sekamų puslapių, todėl reikėjo griebtis naujovių, leisiančių vartotojams pamatyti jiems svarbų turinį. Kaip teigia pats Instagram, yra nesistengiama paslėpti turinio nuo vartotojų, visi naujienų įrašai vis tiek atsidurs naujienų sraute, tik jie bus reorganizuoti tokiu būdu, kad vartotojas nepraleistų nieko svarbaus.
Dar yra laiko iki kol algoritmas bus paleistas, todėl visiems nerimaujantiems verslininkams siūlau jau dabar imtis visų būtinų išgyvenimo veiksmų:

– Pats metas pradėti reaguoti į visus komentarus, kuriuos sekėjai palieka po nuotraukomis. Atsakykite į sekėjams rūpimus klausimus, bei skatinkite dar didesnį įsitraukimą.

– Jei jau dabar stebite ir analizuojate rezultatus ar savo sekėjų elgseną, nepamirškite to daryti ir tuomet, kai algoritmas bus įvestas. Tik jūs geriau nei kas kitas žinote, kuriuo paros metu daugiausia jūsų sekėjų yra prisijungusių, kada sulaukiate daugiausia like’ų ir komentarų.

– Stebėkite geriausius ir aktualiausius jūsų turiniui hashtag’us ir juos aktyviai naudokite komunikacijoje.

– Nespam’inkite naujienų srauto su bereikšmėmis ir neaktualiomis nuotraukomis, kurios turi 30 hashtag’ų, iš kurių mažiausiai 20 yra nesusiję su įrašu.

– Nuotrauka ar video įrašas dar nėra viskas – nepamirškite antraštės, nes įrodyta, kad būtent ji daugiausia lemia įsitraukimą ir vartotojų reakcijas.

– Norite dar daugiau įsitraukimo? Prašykite jo! Parašykite intriguojančią antraštę ir pabaigoje parašykite: spustelėk du kartus, jei sutinki (tuomet nuotrauka yra palike’inama”) arba paprašyk, kad sekėjai pritagintų draugus. Tuomet įrašą pamatys dar daugiau vartotojų. Norint padidinti komentarų skaičių, tiesiog paprašyk vartotojų nuomonės į tam tikrą teiginį: “Nieko geriau nėra už PinaColadą paplūdimyje. O ką manote jūs?”.

– Nepamirškite reklamos galimybių! Apmokami įrašai visada pasieks savo auditoriją, todėl nepamirškite reguliariai jų paleisti.

– Visada mąstykite pozityviai! Naujasis algoritmas gali tik dar labiau prisidėti prie jūsų sėkmės, jei viską darysite gerai. Turėkite omenyje, kad jeigu jūsų turinys yra puikus ir pozityvus, tuomet jį pamatys net ir tie sekėjai, kurie nebuvo online.

Taigi visiems nerimaujantiems dėl naujovių, siūlau nesijaudinti, nes socialinių tinklų kūrėjai daro viską, kad palengvintų vartotojų kasdienybę bei leistų dar labiau pasimėgauti vertingu turiniu. Instagram algoritmas yra ne išimtis – jo dėka turėtumėme matyti tik tai, kas mums aktualu, o prekiniams ženklams tai tik dar viena galimybė būti kūrybingesniems. Taigi pasinaudokite ja!

 

Socialinių tinklų algoritmų narpliotoja, Social Media Drummer

Viltė Kunevičiūtė

Dalintis

Susisiekite