fbpx

Instagram REELS – ar Instagramas vėl pavogė kito prekės ženklo idėją?

2020 23 spalio

Neseniai Lietuvoje atsinaujinusi „Instagram“ programėlė pateikė naujieną – Instagram REELS. Tai funkcija leidžianti sukurti 15 sekundžių vaizdo įrašą, jį montuoti ir pagyvinti efektais bei muzika. Jei socialinių tinklų pasaulis Jums yra gerai žinomas, pastebėsite, jog ši funkcija atspindi tokią pačią koncepciją kaip neseniai išpopuliarėjusi „TikTok“ programėlė. Vieni tai vadina dar vienu „Instagram“ nesąžiningu ėjimu, o kiti – patogia galimybe.

„Instagram“ žinomas kaip sparčiai augantis socialinis tinklas, kuris užsitikriną vartotojų lojalumą neretai tiesiog kopijuodamas konkuruojančių soc. tinklų funkcionalumą. Vienas iš labiausiai įsimintinų tokių plagijavimo pavyzdžių yra „Instagram Stories“ panašumas į „Snapchat“ sukurtą „Stories“ inovaciją. „Snapchat“ yra žinomas kaip vaizdo įrašų ir nuotraukų dalinimosi socialinis tinklas, kurio pagrindinė funkcija buvo 24 valandas matomas turinys bei „SnapChat Stories“ funkcija . Programėlei išpopuliarėjus, 2016 m. „Instagram“ klonavo pastarąją idėją ir paleido tokią pačią funkciją „Instagram Story“ pavadinimu, komentuodama, jog tai nėra identiška funkcija. Jei 2016 m. „Snapchat“ kasdieninis vartotojų aktyvumas pasiekdavo 7 milijardus žinučių peržiūrų, šiandien šios programėlės vardą išgirsime rečiau. Tuo tarpu „Instagram Story“ funkcijas vartotojai priėmė ir pamėgo,  nes šiandien tai naudoja daugiau nei 500 milijonų vartotojų (2020 m. duomenys).

Nenuostabu, kad „Instagram REELS“ paleidimas laikomas dar vienu klonavimo bandymu, tik šį kartą klonuojama „TikTok“ programėlė. Praėjus vos metams nuo „TikTok“ atsiradimo, ši progamėlė jau buvo atsisiųsta daugiau kartų nei „Facebook“ ir „Instagram“ per tą patį periodą. Po trijų metų, programėlė įsigijo 800 milijonus aktyvių vartotojų, tarp kurių buvo daugybė įžymių žmonių iš viso pasaulio. Dabar šis tinklas jungia milijardą vartotojų visame pasaulyje. Instagramas, matydamas jos populiarumą, nepasikuklino ir nusprendė tokį funkcionalumą pristatyti savajam virš 1 mlrd. vartotojų turinčiam ratui.

 

TikTok nauda verslui

Ši platforma suteikia naujas galimybes pasirodyti ne tik individualiems žmonėms, bet prekės ženklams. Gera žinia yra ta, jog verslui nereikia investuoti papildomų pinigų, nes vaizdo turinį galima kurti bei redaguoti pasitelkiant paties „TikTok“ viduje esančius įrankius. Kuriamas turinys tai iš 15 sekundžių trukmės vaizdo įrašai. Vaizdo įrašas dažniausiai kuriamas pramogai: juokingos istorijos, kolegų išdaigos ar keliami iššūkiai vienas kitam. Papildomiems efektams naudojami filtrai, įvairūs vaizdo, garso efektai bei muzika.

Pagrindinės naudos prekės ženklui yra žinomumas dar neužpildytoje komunikacijos erdvėje ir greitas vartotojų pasiekiamumas. Įmonių, žinančių savo auditoriją, galinčių sukurti įdomų arba juokingą turinį bei gebančių perprasti sistemą, galimas rezultatas – geras organinis pasiekiamumas. Pravartu žinoti, kad vaizdo įrašo populiarumas taip pat priklauso nuo pasirinktų grotažymių („hashtag“). Aplikacijos algoritmas nuolat mokosi, kas kiekvienam vartotojui yra įdomu, todėl jam pateikia tik aktualų turinį. Programėlė turinio kūrėjus sujungia su auditorija jei jų interesai tuo metu sutampa: tų pačių grotažymių panaudojimas kuriant turinį, vartotojams leidžia atrasti turinį pagal tą tematiką. Tinklo algoritmas skatina nuolatinį judėjimą nuo vienos auditorijos, grotažymės ar iššūkio iki kitos, todėl „TikTok“ turinio kūrėjai turi nuolatos sekti, kas yra ant bangos ir prisitaikyti prie tokio turinio.

 

Lietuviško prekės ženklo sėkmė „TikTokplatformoje

„Tele2“ priklausanti išankstinio apmokėjimo paslauga „Pildyk“ tapo geriausiu „TikTok“ panaudojimo pavyzdžiu. Čia jie sėkmingai pritraukė didelį savo tikslinės auditorijos vartotojų skaičių. Per ketverius metus nuo 2016 iki 2020 metų pradžios prekės ženklas savo profilyje patalpino 251 vaizdo įrašą bei surinko virš 90 tūkstančių sekėjų bei daugiau nei 2,5 mln. paspaudimų „patinka“. Kiekvienas vaizdo įrašas sulaukė bent 20 tūkstančių peržiūrų, kai kurie peržiūrėti virš 400 tūkstančių kartų, o pats populiariausias vaizdo įrašas surinko net 1,2 milijono peržiūrų!

Palyginimui, galime peržiūrėti į „Bitės“ prekinį ženklą „Labas“, kurio tikslinė auditorija ganėtinai panaši į „Pildyk“. „TikTok“ plaformoje „Labas“ komunikuoja taip pat nuo 2016 metų, bet per ketverius metus iki 2020 metų pradžios buvo surinkusi 8414 sekėjų ir įkėlusi 30 vaizdo įrašų. Didžioiji dalis įkeltų vaizdo įrašų nesiekia net 10 tūkstančių peržiūrų. Lyginant „Pildyk“ ir „Labas“ sekėjų ir peržiūrų skaičius, akivaizdžiai matyti, kodėl prekės ženklui svarbu būti aktyviam ir kuo anksčiau įsitraukti į naujoves.

 

Instagram REELS“  – antras šansas?

,,TikTok” platformos nauda akivaizdi – tai vieta, kur nedideliais kaštais galima pasiekti savo tikslinę auditoriją. O jei ši – dar ir paaugliai bei jaunimas, kurių amžiaus grupėje ši programėlė yra populiariausia, apie naudojimąsi „TikTok“ per daug svarstyti nereikėtų. Bet taip pat nereikėtų nuvertinti ir Instagramo klonavimo pastangų šios funkcijos kontekste. Instagram, norėdamas konkuruoti su „TikTok“ ir bijodamas vartotojų migracijos, ir sukūrė „Instagram REELS“ sprendimą.

Šiandien REELS funkcija yra galima jau daugiau nei 50 šalyse, besinaudojant tiek iOS, tiek Android operacinėmis sistemomis. Numanant „Instagram REELS“ sėkmę ir dar „neužpildytą“ turinio erdvę, verslams būtų naudinga pradėti naudotis šia funkciją kiek įmanoma anksčiau. „TikTok“ jau pramynė kelius funkcijos naudojimuisi, tad vartotojų tolerancija naujai turinio pateikimo formai yra daug aukštesnė. Tai padidina tikimybę, jog Instagram Reels nesunkiai prigis tarp vartotojų. O kalbant apie REELS funkcionalumą, nenustebinsime pasakydami, kad kuriant šiuos 15s video yra leidžiama pasirinkti muziką, vaizdo įrašo greitį, filtrą, laikmatį ir sulyginimą. O tai jau kažkur matyta 🙂 Instagram REELS galite dalintis savo „Instagram“ profilyje arba „Instagram Story“ lauke. Viešo Instagram profilio REELS įrašu galės dalintis net ir Jūsų nesekantys žmonės, nes jie tokį turinį galės atrasti REELS sekcijoje pagal panaudotus filtrus, muziką ar grotažymes. Instagramas deda daug vilčių į šią funkciją, tad ne veltui REELS jau turi atskirą skiltį profilyje, kas sutrumpina turinio kelią iki vartotojo akių.

 

Apibendrinant, galime patarti: bulvę valgyti reikia, kol ji karšta. Neužpildytas eteris su daugybe alkanų turiniui vartotojų ir saujelė ten besireklamuojančių verslų – puiki erdvė būti matomiems nesistumdant kituose užpildytuose kanaluose. O jei įmanoma, dublikuojant turinį, kombinuoti Instagram REELS ir TikTok, tai išvis nuostabu. Išbandykite!

 

 

Dalintis

Susisiekite