Išmanieji telefonai ir mobilios aplikacijos kardinaliai pakeitė žodžio „apsipirkimas“ reikšmę. Įvairių prekių mobiliuosiuose telefonuose vartotojai ieško kasdien. Laukdami pietų ar važiuodami viešuoju transportu vartotojai nuodugniai lygina kainas skirtingose e-parduotuvėse ir ieško geriausio deal’o. Rasti produktą mobiliuoju telefonu yra pakankamai nesudėtingas procesas, tačiau specifinė informacija ne visada taip lengvai prieinama. Instagram, suprasdama šiandienines tendencijas, taip pat pradėjo galvoti, kaip palengvinti produktų įsigyjimą panaudojant jų sukurtą infrastruktūrą. Hmmm… Ar tik Instagram nekopijuoja dar vieno socialinio tinklo – Pinterest – funkcionalumo?
Tiesiai šviesiai, žinios yra tokios – Instagram prieš keletą savaičių paskelbė, kad testuoja apsipirkimo žymas (ang. shopping tags). Šis socialinis tinklas, žinodamas, kad apsipirkimo kelias (ang. purchase funnel) mobiliuoju telefonu yra gerokai ilgesnis nei apsipirkinėjant kompiuteriu, nusprendė imtis veiksmų, kurie leistų vartotojams greičiau gauti informacijos apie produktą, dar prieš jį nusiperkant.
Kol kas ši naujovė yra testuojama tik Amerikoje tarp 20 Instagram atrinktų amerikietiškų prekių ženklų tokių kaip Kate Spade ir Warby Parker, tačiau net neabejoju, kad netolimoje ateityje ši funkcija bus atidaryta visiems Instagram verslo profiliams visame pasaulyje. Kadangi naujovės tikslas yra paprasčiau pateikti informaciją apie produktą ir sutrumpinti vartotojams šių produktų įsigyjimo kelią, todėl nuotraukos apatinėje kairėje pusėje bus matoma nauja “tap to view” žyma, kurią paspaudus, nuotraukoje atsiras visa žymų grupė. Šios žymos bus išsidėsčiusios ant skirtingų nuotraukoje esančių produktų. Kaip visa tai atrodo galite pamatyti testuotojų padarytuose prinstcreen’uose:
Tikiu, jog gali kilti klausimas – kuo ypatinga ši naujovė? Atsakymas gan paprastas. Iki šiol Instagramoje pamatytą produktą surasti buvo gana sudėtinga, kadangi nei Instagram komentarai nei nuotraukos nepalaikė nukreipiančių išorinių nuorodų (neužtekdavo vieno paspaudimo). Todėl vartotojui, norint patekti į aprašyme pateiktos nuorodos tinklalapį, tekdavo ją nukopijuoti į naršyklės langą. Tai reiškia, kad vartotojui reikia išeiti iš Instagram aplikacijos, įsijungti mobiliosios naršyklės aplikaciją, nukopijuoti ar suspausdinti nuorodą ir t.t. Tai pasakius kitais žodžiais – erzinančiai svaistyti savo laiką. Logiška, kad visa tai užtrunka, yra pakankamai nepatogu, o ir nuotraukos su visais hashtag’ais ir emoji simboliais neatrodo gerai. Iki šiol prekybininkai nuotraukos aprašyme dažniausiai dėdavo hashtagą #linkinbio, kuris reiškia, kad rekomenduojama paspausti nuoroda, yra verslo profilio aprašymo (ang. bio) dalyje. Nepaisant to, toks triukas nėra išeitis. Bėda ta, kad nuoroda, esanti pagrindinės informacijos sekcijoje, yra bendrinė, t.y. vedanti į internetinės svetainės pagrindinį langą, o ne į specifinio produkto puslapį. Dėl šios priežasties rasti produktą ar su juo susijusią informaciją užtrunka ilgai. Būsima Instagram naujovė visą svarbią informaciją, susijusią su produktu, leis pateikti žymoje, ant kurios paspaudus, bus galima patekti tiesiai į produkto pirkimo langą.
Kaip tai veikia, galite pamatyti video, esančiame žemiau.
Kate Spade from Instagram for Business on Vimeo.
Nors Instagram shopping tags skamba kaip didi naujovė, tačiau panašiai veikiantį projektą – buyable pins – prieš daugiau nei metus buvo pristatęs ir kitas socialinis tinklas Pinterest. Čia taip pat, paspaudus ant nuotraukos, galima gauti detalesnę informaciją apie joje rodomus produktus, ir nesunkiai juos nusipirkti, nedarant nereikalingų žingsnių. Ekspertai sako, kad šis Instagram projektas toli gražu nepranoks Pinterest buyable pins, tačiau, regis, Instagram kol kas ir nebando konkuruoti su milijoninius pardavimus savo viduje generuojančiu Pinterest. Kaip teigia Instagram atstovai, esminis tikslas dabar yra pagerinti vartotojų patirtį šioje platformoje ir sumažinti kylančių nepatogumų skaičių ieškant informacijos apie produktą.
Taigi, kliaudamasi savo verslo profilių administravimo patirtimi galiu teigti, kad ši naujovė bus nepaprastai svarbi tiek vartotojams, tiek verslo profilių administratoriams. Neabejoju, kad šie pakeitimai gali nulemti pardavimų augimą, tad su nekantrumu laukiu, kad Instagram shopping tags atsiras ir Lietuvoje. Pažadu naujovę išandyti pati bei su ja supažindinti savo klientus 🙂
Social media drummer,
Viltė