HASHTAG arba grotelės (#) daliai žmonių vis dar asocijuojasi su senesnių telefonų klaviatūrose buvusiu simboliu. Jie ne visada supranta, kodėl socialinių tinklų tekstuose šis ženklas naudojamas tiek dažnai ir ką jis reiškia. Tikimės, jog Jūs nesate vieni iš Jų, bet dėl viso pikto norime apžvelgti kas yra tas HASHTAG‘as ir kam jis skirtas. Klausiame tavęs, ar esi tarp tų, kuriuos grotelės (#) užkniso juodai, o galbūt esi tas, kuriam grotelės (#) visagalės?
Pradėkime nuo pradžių ir apibūdinkime HASHTAG’ą. Grotelių ženklas (#), bet kokio žodžio pradžioje, tą žodį paverčia paspaudžiamu ir paieškos rezultatuose atrandamu raktažodžiu. Grotelės (#) žodžio pradžioje turėtų būti naudojamos tuomet, kai norite savo įrašą ar skelbiamą informaciją paversti ar priskirti tam tikrai temai. Šiuo triuku Jūs galite pradėti naują temą arba galite jungtis prie jau egzistuojančios temos.
Pirmas pavyzdys – #NuostabiausiaĮmonė – kai kuriama tema yra unikali, antras pavyzdys – #Lietuva kai tema jau egzituoja ir šia tema šneka daugybė žmonių.
Kaip jau minėjau, HASHTAG’ą turėtume naudoti, kai norite priskirti tekstą kažkokiai temai. Ieškant pagal HASHTAG’ą arba paspaudus ant tokio žodžio kieno nors pranešime, visi šio socialinio tinklo įrašai, kuriuose paminėtas šis žodis, bus randami ir ranka pasiekiami per keletą sekundžių. Pavyzdžiui, jei „Instagram“ paieškoje įrašysite žodį su grotelėmis #Lietuva, jums pateiks visas nuotraukas, kurių apraše galima rasti šį žodį. Jei „Twitter“ paieškoje įrašysite žodį #Eurovision2015, Jums pateiks visus įrašus, kuriuose šis žodis buvo panaudotas.
Išsitraukite užrašų knygutę – štai pora patarimų, kaip naudoti HASHTAG’us.
Visagalis HASHTAG‘AS tinkamai naudojamas tuomet, kai esate labai specifiškas, groteles (#) žymite prie žodžių, kurie tinkami būtent jūsų auditorijai ir temai apie kurią kalbate. Rekomenduojamą HASHTAG‘Ą naudoti sakinio struktūroje, ne sakinio pabaigoje ar pradžioje prieš įrašą. Prieš kuriant temą, nepamirškite pasižiūrėti, ar ta tema jau neegzituoja. Egzistuojant temai, reikėtų tą HASHTAG’ą ir naudoti, nes pasieksite didelę grupę vartotojų organiškai. Kuriant unikalią temą patartina investuoti į reklamą, kad ši tema vartotojų būtų pastebėta.
HASHTAG‘as užknisa juodai, kai jis naudojamas netinkamai. #Nenaudokite #grotelių #prieš #kiekvieną #žodį #sakinyje. Nesukurkite įrašo taip, kad jame būtų daugiau žodžių su grotelėmis, nei žodžių be jų. Tokiu atveju, Jūsų pateikiamos “temos” yra nenaudingos – jos teršia socialinius tinklus, yra sunkiai randamos paiešoje bei vartotojų yra laikomos šlamštu, kurio jie neskaito. Be to, nekurkite per daug ilgų HASHTAG‘ų, pavyzdžiui #LietuvosMylimiausiMamosBlynai, nes tokių HASHTAG‘ų niekas kitas nenaudos. Beje, kuriant temą apie renginį kai renginio pavadinimas susideda iš dviejų žodžių, nerašykite temos HASHTAG‘o iš atskirų žodžių, sujunkite į vieną, žodžius pradėdami didžiosiomis raidėmis, pavyzdžiui #ValstybėsDiena.
Ir pabaigai išprūsimo dėlei truputis istorijos. HASHTAG‘O gimtadienis gali būti švenčiamas rugpjūčio 26 d., nes šią dieną 2007 metais S. Boyd pirmą kartą jį paminėjo savo tinklaraščio įraše, taip pat, tais metais jis buvo pradėtas nautoti „Twitter“ socialiniame tinkle. Iš “Twitter” jis pasklido po kitus socialinius tinklus, tokius kaip “Facebook”, “Instagram”. Šiuo metu HASHTAG’as yra laikomas vienas iš internetinės komunikacijos standartų pokalbių grupavimui ir turinio paieškai.
Jei netikite, siūlome patiems išbandyti. Tikime, jog Jums patiks:)
Social Media Drummer
Petras Ramanauskas