fbpx

SOCIALDRUM

EN

GYVOS TRANSLIACIJOS (LIVESTREAMING):

interaktyvu ar nereikalinga?

2024 05 16















SD_karuselė-18

Livestreaming – kas tai? Akivaizdu, kad į „digital“ pasaulio aukštumas išsiveržęs video turinys artimiausiu metu nesiruošia niekam užleisti savo vietos. Tarp įprastų video turinio formų pastebima, kad vis daugiau dėmesio sulaukia kūrėjai, socialiniuose tinkluose darantys gyvas transliacijas (angl. livestreaming). Livestreaming – tai video kūrimas tiesiogiai, realiu laiku. Šis žanras ypač populiarus tarp turinio kūrėjų, internete žaidžiančių vaizdo žaidimus, pristatančių savo muziką, besidalinančių naujienomis ar edukacinio pobūdžio informacija. Kas skatina tuo užsiimti prekės ženklus? Galimybė realiu laiku bendrauti su savo auditorija, t.y. transliacijos žiūrovais! Jie turinio kūrėjams gali užduoti klausimus ir čia pat sulaukti atsakymų. Pasibaigus transliacijai, kai kurie socialiniai tinklai leidžia išsaugoti video profilyje, kad auditorija galėtų peržiūrėti įrašą jiems patogiu laiku.  

Livestreaming tipai

Taigi, kokias gyvas transliacijas gali išvysti socialiniuose tinkluose? Pirmoji kategorija – fizinės arba asmeninės transliacijos. Dažniausiai jos vyksta fizinėje erdvėje, pavyzdžiui scenoje, o ekrane matomas vedėjas, pranešėjas ar kitas asmuo kalba nematomai, virtualiai auditorijai.  Antrasis gyvų transliacijų tipas – hibridinis. Nuo pirmojo, jis skiriasi toje pačioje erdvėje esančia auditorija. Dažniausiai šie renginiai vyksta gyvai, o transliacija tampa papildoma aktyvacija žiūrovams už ekrano.  

Trečiojo tipo transliacijos vyksta visiškai virtualioje erdvėje. Jas stebėti ir bendrauti su autoriumi gali žiūrovai iš viso pasaulio. Priešingai nei anksčiau aptartiems tipams, virtualioms transliacijoms nereikia jokios renginiui pritaikytos erdvės – užtenka telefono su stabiliu interneto ryšiu. Jas ir aptarsime! 

Nauda prekės ženklui

Pastebima, kad livestreaming vis labiau populiarėja tarp prekės ženklų, siekiančių tapti žinomesniais socialiniuose tinkluose. Prekės ženklams gyvos trasnsliacijos gali pasiteisinti pristatant naujus produktus, dalyvaujant renginiuose,organizuojant klausimų-atsakymų sesijas.  Šis itin interaktyvus būdas bendrauti su auditorija didina jos įsitraukimą, prekės ženklo matomumą, sukuria erdvę realiu laiku bendrauti su transliacijos žiūrovais. Dalyviai tiesiogiai mato ir reaguoja į turinio kūrėjo žodžius ir net kūno kalbą: veido mimikas, nuotaiką, bendravimo toną. Nenuostabu, kad betarpiška komunikacija leidžia puoselėti artimesnį santykį su prekės ženklo auditorija, stiprinti jos lojalumą. Juk kiekvienas verslas siekia didinti savo žinomumą ir auditorijos įsitraukimą, o livestreaming gali padėti lengvai pralaužti ledus su potencialiu vartotoju.

Populiariausios gyvų transliacijų platformos

  • Twitch: viena populiariausių gyvų transliacijų platformų. Nuo pradžių buvusi orientuota į vaizdo žaidimų transliavimą, palaipsniui Twitch tapo pagrindine įvairiausio gyvo turinio platforma, kurios žiūrovų gretose – milijonai vartotojų. Platforma turinio kūrėjus traukia galimybe nesunkiai įgyti didelį matomumą ir monetizuoti kuriamą turinį. 
  • YouTube Live: platforma išsiskiria itin pažangiomis funkcijomis, pavyzdžiui – 4K ir net įspūdingu 8K raiškos srautiniu perdavimu. Puikus pasirinkimas organizuojant renginius, transliuojant koncertus ir konferencijas.  
  • Instagram Live: šis socialinių tinklų karalius siekia daugiau nei milijardą aktyvių vartotojų per mėnesį. Instagram Live leidžia pasiekti itin didelę auditoriją ir nemažą “going viral” potencialą. Instagram Live ypač populiaru transliuoti muzikinius pasirodymus, ASMR, įvairius tutorialus.  
  • Facebook Live: platformos unikalumas – galimybė dalintis transliacija kitose grupėse. Integruoti įrankiai skatina auditorijos įsitraukimą, todėl šiame kanale rengti gyvas transliacijas ypač mėgsta nedideli prekių ženklai ir butikai, video turinyje pristatantys savo prekes, rengiantys aukcionus. 
  • TikTok Live: platformos arkliukas – ypač įvairi ir lengvai pasiekiama auditorija bei daugybė interaktyvių įrankių. Gyvų transliacijų metu žiūrovai gali siųsti autoriui virtualias dovanėles, kurias turinio kūrėjai gali lengvai monetizuoti. TikTok Live nuo kitų platformų skiriasi papildomomis sąlygomis: norint kurtį gyvą turinį, reikia sulaukti pilnametystės 18 metų ir turėti bent 1000 sekėjų. 

KĄ REIKĖTŲ ŽINOTI PRIEŠ PRADEDANT GYVAS TRANSLIACIIJAS

Kad pirmosios gyvos transliacijos pavyktų sklandžiai, būtina apgalvoti kelis dalykus. Visų pirma, rekomenduojama atlikti interneto greičio testą ir sužinoti, ar jūsų interneto ryšys yra tinkamas transliacijai. Testą atlikite vietoje, kurioje planuojate daryti transliaciją. Rekomenduojamas įkėlimo greitis – 15-20 Mbps/s.  

Ne mažiau svarbi dalis – scenarijus. Pasiruoškite planą, kurį seksite gyvos transliacijos metu. Tai padės nepasimesti apėmus jauduliui ar iškilus techininiams trikdžiams.  

Planuodami rengti gyvą transliaciją, informuokite auditoriją iš anksto. Anonsas apie artėjantį livestreaming užtikrins didesnį jūsų auditorijos srautą. Transliacijos metu aktyviai sekite komentarų skiltį, stenkitės atsakyti į kuo daugiau žiūrovų klausimų, reaguoti į jų pasisakymus. 

UŽ IR PRIEŠ

Kaip ir kiekvienas turinio formatas, livestreaming pasižymi savais privalumais ir trūkumais. Išbandyti gyvas transliacijas išties verta dėl artimesnio ryšio su auditorija kūrimo, didelės turinio sklaidos, galimybės iš pirmų lūpų sužinoti savo vartotojų poreikius.  

Kita vertus, darant gyvas transliacijas visada išlieka tikimybė nesulaukti norimo auditorijos dėmesio, gauti negatyvių replikų, kurios gali kelti emocinį spaudimą. Livestreaming turinio kokybė visiškai priklauso nuo interneto greičio – tuo nepasirūpinus, transliacija gali būti nesklandi. 

Jei jaučiate, kad gyvos transliacijos gali suartinti jūsų prekės ženklą su tiksline auditorija, pirmyn! Pasirūpinkite geru interneto ryšiu, pasiruoškite planą, nusiteikite vienam kitam nepageidaujamam komentarui ir išbandykite save gyvų transliacijų kūrėjo amplua.  

ŠALTINIAI:

SUŽINOKITE SOCIALINIŲ TINKLŲ NAUJIENAS PIRMI