fbpx

Facebooko informacijos klodai. Ar žinojote, kad…?

2016 27 spalio

Ar žinojote, kad Facebooku visame pasaulyje aktyviai naudojasi daugiau kaip milijardas vartotojų? Tai daugiau nei 14 proc. visų Žemės gyventojų! Įspūdingi skaičiai, tiesa? Yra jų ir daugiau, todėl šįkart papurensiu Facebooko informacijos klodus ir pasidalinsiu įdomiąja statistika.

Tikiu, kad kils klausimų, iš kur šie duomenys, todėl iškart atsakau – iš Facebooko. Jis pats suteikia privilegiją naudotis duomenimis, tačiau tai gali daryti tik verslo puslapių savininkai. Tad jei valdote verslo paskyrą, Facebook Audience Insights įrankį rasite ČIA. Kiekvieno vartotojo statistinę informaciją Facebookas susistemina, o šia naudojasi skaitmeninės rinkodaros specialistai. Taigi Facebookas suteikia galimybę analizuoti ir pažinti tikslinę savo auditoriją.

iliustracija1

Lietuvoje aktyvių Facebooko vartotojų yra 1–1,5 mln. vartotojų. Mūsų mastais tai bene pusė šalies, tačiau Facebooko kūrėjai pratę prie didesnių skaičių, tad Lietuvos rinka jiems tarsi blusa ant dramblio kūno.

Kodėl sakau, kad milijonas ar pusantro milijono vartotojų Facebookui yra mažai? Todėl, kad Lietuvos Facebooko vartotojai tesudaro 0,1–0,15 proc. visų Facebooko vartotojų. Kad palyginimas būtų aiškesnis, žvilgtelkit į diagramą. JAV gyvena net 13 proc. visų Facebooko vartotojų. Tai didžiausias Facebooko vartotojų skaičius vienoje šalyje. Truputį mažiau Facebooku besinaudojančių žmonių gyvena Indijoje. Jie sudaro net 10 proc. visų vartotojų. Įdomu tai, kad tokiose didžiulėse valstybėse kaip Australija ar Rusija tėra vos po 0,9 proc. Facebooko vartotojų, o Kinijoje jų yra tiek pat, kiek ir Danijoje, nors pastarojoje gyvena beveik 250 kartų mažiau žmonių.

iliustracija2

Kaip matote, Lietuvos duomenys šioje diagramoje yra beveik nematomas siūlelis. Greičiausiai dėl šios priežasties visos Facebooko naujovės ir funkcijos į Lietuvą atkeliauja vėliau. Kur kas vėliau su naujovėmis susiduria ir mūsų kaimynai latviai bei estai, mat aktyviai besinaudojančių Facebooku šiose šalyse dar mažiau nei Lietuvoje. Latvijoje jų 700-800 tūkstančių, o Estijoje vos 500-600 tūkstančių.

Kalbant apie lytį, apskritai Facebooke rastume daugiau vyrų nei moterų, tačiau Lietuvoje situacija proporcingai kitokia. Tai reiškia, kad mūsų šalyje Facebooko vartotojų moterų yra 10 proc. daugiau nei vyrų. Todėl dažniausiai prekių ženklai, skirti būtent moterims, Lietuvoje sulaukia didesnio pasisekimo Facebooke ir kituose socialiniuose tinkluose.

iliustracija3

Nors Facebooku oficialiai naudotis galima nuo 13 metų, tačiau Audience Insights įrankis pateikia ir analizuoti leidžia tik 18 m. ir vyresnių asmenų duomenis. Kodėl? Galima manyti, kad taip Facebookas bando būti socialiai atsakingas ir apsaugoti lengvai paveikiamus paauglius nuo reklamos poveikio. Tačiau įtikinamesnė priežastis turbūt ta, kad tokio amžiaus asmenys daugeliu atvejų yra finansiškai priklausomi nuo savo tėvų, tad ir reklama tiesiogiai nukreipiama į pastaruosius.

Žvelgiant į bendrą statistiką, galima matyti, kad aktyviausiai Facebooku naudojasi 18–34 m. amžiaus žmonės. Lietuva ne išimtis. 18–34 m. vyrų Facebooku Lietuvoje naudojasi daugiau nei to paties amžiaus moterų, tačiau didėjant amžiui, moterų skaičius išauga. Galbūt jos imlesnės technologijoms, todėl vyresniame amžiuje joms nebaisu susidurti su technologijomis, arba tai tiesiog liūdna vyrų gyvenimo trukmės Lietuvoje statistika. Įdomu ir tai, kad Lietuvoje Facebooku naudojasi ne tokia jau maža dalis vyresnio amžiaus žmonių. Net 4 proc. moterų ir 3 proc. vyrų Facebooke yra 65-erių ir vyresni. Tiesa, jų aktyvumas tikrai labai mažas, bet apie jį kiek vėliau.

Audience Insights įrankis leidžia pasmalsauti, kuo domisi konkrečioje šalyje gyvenantys Facebooko vartotojai ar tam tikros vartotojų grupės. Šiuo metu mėgstamiausios Facebooko vartotojų puslapių kategorijos – lentelėje.

iliustracija4

Panašu, kad dauguma lietuvių Facebooką yra pavertę informaciniu kanalu. Paspaudę like naujienų portalų puslapiuose, jie mato svarbiausius įvykius ir pranešimus savo naujienų sraute. Daugiausiai lietuvių like paspaudimų sulaukęs puslapis – 15min, turintis net 294 tūkst. sekėjų iš Lietuvos. Po naujienų portalų rikiuojasi nemažai radijo stočių (M-1, Extra FM, ZIP FM) ir keli televizijos kanalai (TV3, LNK).

Ką dar Facebooke mėgsta lietuviai? Mėgstamiausia politikė – Dalia Grybauskaitė. Taip pat į daugiausia sekėjų turinčių puslapių dvidešimtuką patenka Beatos virtuvė, Makalius, pigu.lt, demotyvacija, filmai.in.

Jei kalbėtume apie skirtingas lytis, jų interesai, žinoma, skiriasi. Temos, kuriomis domisi moterys – sveikata, grožis, grožio procedūros, apsipirkinėjimas. Čia, žinoma, topų tope yra Beatos virtuvė (132 tūkst. sekėjų moterų iš Lietuvos). Beatą turbūt būtų galima vadinti Lietuvos moterų kulinarijos deive. Ji pirmauja be konkurencijos. Dar viena mūsų šalies moterų aistra – moteriški žurnalai. Populiariausi iš jų: Aš Moteris, Ji, Cosmopolitan, Žmonės.

Ką Facebooke mėgsta vyrai? Aktualiausios temos: sportas, kompiuteriniai žaidimai, televizija, automobiliai. League of Legends yra labiausiai vyrų dėmesį traukiantis žaidimas. Daugiausiai lietuvių palaikymo sulaukia šios komandos: Kauno Žalgiris, FC Barcelona, Machester United. Na, o automobilių fanai labai mėgsta laidą Top Gear su Stigu priešaky. Jei įdomu, koks Facebooko puslapis apskritai labiausiai patinka lietuviams vyrams, tai – Texas HoldEm Poker. Tad Facebookas vyrams – pramoga. Jie mėgsta žaidimus, todėl ir komunikacija, skirta šiai grupei, turėtų būti atitinkama.

Ir tai tikrai nėra viskas. Ar žinojote, kad Facebooku Lietuvoje naudojasi daugiau vienišų vyrų (29 proc.) nei moterų (20 proc.)? Tad gal tai visai tinkama vieta surasti savo antrąją pusę?

Ar žinojote, kad Facebooku lietuvių kalba naudojasi net 79 proc. Lietuvos vartotojų? Jei įdomu palyginti, tai latviai nesinaudoja Facebooku latvių kalba (61 proc. rusiškai, o 36 proc. angliškai), o estai – estų (5 proc. rusiškai, 45 proc. angliškai). Kokios išvados? Arba nemokame užsienio kalbų, arba esame visiški patriotai ir labai mylime savo kalbą. O dėl latvių ir estų, patikimi šaltiniai teigia, kad mūsų kaimynai kažkaip nelabai pasitiki Facebooko vertimo kokybe, todėl jei kas ir renkasi gimtąją kalbą, dažniausiai tai vyresnio amžiaus žmonės. Matyt, jų itin mažai, nes į statistinių duomenų lentelę latvių ar estų kalbos nepatenka, nors, pavyzdžiui, yra paminėta, kad 0,2 proc. Facebooko vartotojų Latvijoje yra nusistatę lietuvių kalbą. Įdomu, tiesa?

Ar žinote, kokiais įrenginiais Facebookas dažniausiai pasiekiamas? Pasaulis pakvaišęs dėl mobiliųjų įrenginių. Daugiau nei pusė visų Facebooko vartotojų naudojasi tik jais. Į tai atsižvelgdamas Facebookas tobulina programėlę, daro ją dar patogesnę. Na, o Lietuvoje vartotojai technologijas derina – dauguma naudojasi tiek mobiliaisiais, tiek kompiuteriais. Juk ne paslaptis, kad dauguma Facebooku naudojasi darbe, tad naršyti po stalu paslėpus mobilųjį būtų mažų mažiausiai keista.

iliustracija5

Na, ir paskutinis klausimas iš serijos „ar žinojai, kad..?“ Trumpai apie elgesį Facebooke, vartotojų aktyvumą ir įpročius. Žvilgtelkit į diagramą.

untitled

Ar žinojot, kad lietuvės moterys Facebooke veikia kur kas aktyviau nei vyrai? Jei iš pradžių ši informacija jus išgąsdino ir pradėjote mąstyti, kad lietuvės yra Facebooko maniakės, like‘inančios kiekvieną pranešimą, nuotrauką ir rašinėjančios komentarus, tai reiktų galvoti iš naujo. Turbūt tas moterų aktyvumas neturėtų atrodyti keistai žinant, kad moterims iš prigimties būdinga megzti ryšius su aplinkiniais. Tai jos daro tiek tikrovėje, tiek virtualiame pasaulyje. O kad būtų dar ramiau, galiu pasakyti, kad patikrinus daugelio didesnių pasaulio valstybių statistiką, visur moterų aktyvumas yra didesnis nei vyrų. Taip tiesiog yra.

Puslapių savininkai ar konkursų rengėjai turėtų atsižvelgti į tai, kad žmonės Facebooke labiau linkę spausti like nei komentuoti ar dalintis pranešimais. Taigi sulaukę bent vieno pasidalinimo, turėtumėte jį laikyti rimtesniu įvykiu nei like paspaudimas. Lietuviai like spaudžia 12 kartų dažniau nei informacija dalinasi.

Taigi faktai lieka faktais, bet kaip juos panaudoti, kad tai atneštų naudos? Pavyzdžiui, jei prekiaujate kosmetikos priemonėmis brandžiai odai, turbūt suprantate, kad jūsų tikslinė auditorija – vyresnės moterys. Greičiausiai esate nusistatę amžiaus grupę – 40 m. ir vyresnės. Tokiu atveju Audience Insights įrankyje nustatote šalį, amžiaus ribas, lytį ir galite pasižiūrėti, kokio dydžio yra tikslinė jūsų auditorija, kuo ji domisi ir kiek aktyviai veikia Facebooke. Į tai atsižvelgdami galėsite kurti įtaigias ir savo auditorijai aktualias komunikacines žinutes. Audience Insight įrankiu patikrinus minėtąją auditoriją, pasirodo, kad vyresnių nei 40 m. moterų, aktyviai besinaudojančių Facebooku Lietuvoje, yra 250–300 tūkst., o jų mėgstamiausias puslapių kategorijas galite matyti žemiau esančioje lentelėje.

iliustracija7

Taigi tyrinėkite savo auditoriją, domėkitės ja, nes tik taip galėsite pasiūlyti jai tai, ko ši nori. O gal laikui bėgant, taip betyrinėdami auditorijos poreikius, imsite ir užimsite aukščiausias Lietuvos Facebooko rinkos viršūnes.

 

Statistikos duomenis tekstu apvilko SocialDrum pagalbininkė

Inga


Dalintis

Susisiekite