fbpx

„Creator Studio“ – Instagram ir Facebook įrašų valdymas vienoje vietoje

2020 21 balandžio

Facebook ir Instagram yra nebejotinai svarbiausios socialinių tinklų platformos, kuriomis naudojasi tiek privatūs asmenys, tiek įvairios įmonės. Nemaža dalis vartotojų čia kuria ir viešina savo sukurtą originalų turinį. Kai kurie asmenys ar įmonės kuruoja net po kelis socialinių tinklų profilius ir neretai susiduria su turinio kūrimo savo paskyroms painiava. Pastaroji painiava nėra naudinga nei vartotojams, nei pačiam Facebook, nes tai apsunkina turinio (ir reklamos) sklaidą socialiniuose tinkluose. Su tuo kovodamas Facebook ėmėsi iniciatyvos ir sukūrė įrankį, padedantį taupyti laiką administruojant paskyras šiuose socialiniuose tiksluose, kurį pavadino „Creator Studio“. Taip pat, galima numanyti, kad šis įrankis buvo sukurtas ne tik patogesniam paskyrų valdymui, bet ir siekiant skatinti aktyvesnį dalinimąsi video turiniu. Video turinį socialiniai tinklai laiko prioritetiniu, nes šis prikausto vartotoją prie ekranų ilgesniam laikui, o ilgiau išlaikomas dėmesys reiškia didesnius uždarbius iš reklamos. Tačiau „Creator Studio“ funkcionalumas vis dar nėra plačiai žinomos, net jei šis įrankis ir skaičiuoja ne pirmus metus nuo sukūrimo. Bet pradėkime nuo pradžių: kur rasti „Creator Studio“?

Lankydami savo administruojamą puslapį per Business Manager, viršuje pasirinkite Publishing Tools 👉 Tools 👉 Creator Studio arba https://business.facebook.com/creatorstudio/ ir voila, Jūs jau čia.

O dabar apie įrankio galimybes, surinktas į vieną vietą:

  • „Creator Studio“ leidžia greitai ir patogiai stebėti skirtingų puslapių paskutiniuosius įrašus. „Home“ skyriuje galima stebėti paskutinių 7 dienų įkeltus pranešimus ir lankytojų aktyvumą, juodraščius, viešinti naujus įrašus ar pradėti tiesioginę transliaciją. Čia matoma ir bendra turimų puslapių statistika: vaizdo įrašų peržiūrų skaičius ir peržiūros minutėmis, sekėjų ir įsitraukimo prieaugis ar nuokritis.

  • Išsamios įrašų informacijos peržiūra. Skiltyje „Content library“ randami visi juodraščiai ir įrašai, kurie yra paskelbti arba kuriuos planuojama išleisti ateityje, o paspaudus ant jau paviešintų pranešimų, įmanoma stebėti, kaip šiems sekasi su vartotojų aktyvumu. Šioje vietoje rasite puslapių turinį pagal raktažodžius, pasirinktą laikotarpį, tipą ir kitas parinktis. Vienu metu turinį galima stebėti ir visų paskyrų, ir kiekvienos atskirai.

  • Sekti įkeltų vaizdo įrašų žiūrimumą. „Insights“ atskleidžia kiek lankytojų ir kurį laiko tarpą peržiūri puslapio įkeltus vaizdo įrašus, kurie iš šių – sėkmingiausi, taip pat nuolatinių žiūrovų skaičių. Auditoriją galima išskirstyti ir pagal demografinius rodiklius, tačiau, deja – remiantis tik 7-ių ar 14-os dienų peržiūromis. Vis dėlto, sukurta atskira sekcija vaizdo įrašų analizei sufleruoja apie jų svarbą šiame įrankyje.

 

  • Palaikyti ryšį su kitais asmenimis. „Inbox“ skyrelyje galima peržvelgti puslapių komentarus, privačias žinutes, į jas atsakyti. Žinutės ir komentarai matomi abiejų platformų: ir Instagram, ir Facebook. Šis įrankis yra YPAČ patogus (projekto vadovo garbės žodis), nes nebereikia „nardyti“ tarp skirtingų puslapių Business Manageryje – visos administruojamos paskyros yra patogiai sugulusios toje pačioje vietoje – pasiekti skirtingas „pašto“ dėžutes tereikia dviejų paspaudimų.
  • Sustiprinti turinio apsaugą autorinių teisių kontekste bei valdyti galimybę užsidirbti iš vartotojų, mokančių už jūsų turinio peržiūrėjimą. Šias funkcijas galima rasti „Monetization“ ir „Rights Manager“ („Rights Manager“ tik tuo atveju, jei puslapis yra „verified”, t.y. patvirtintas) sekcijose. „Monetization“ skiltyje rasite tris būdus užsidirbti: įtraukiant trumpas reklamas vaizdo įrašo eigoje; bendradarbiaujant su prekės ženklais, norinčiais dalintis turiniu su tavo auditorija; siūlant mokamas prenumeratas, už kurias gaunamos išskirtinės naudos (šiuo metu „invite only”).

Tam, kad būtų galima pradėti naudotis monetizacijos produktais, būtina atitikti kiekvienam jų iškeltus reikalavimus. „Creator studio“ kiekvienos paskyros tinkamumą patikrina automatiškai, jį taip pat galima pasitikrinti čia: https://www.facebook.com/creators/tools/mta.

„Monetization Overview“ (matoma naudojantis bent vienu iš monetizacijos produktų) leidžia stebėti rezultatus (performance) – aukšto lygio įžvalgas apie in-stream reklamas ir pajamas iš fanų prenumeratų; stebėti turinio tinkamumą bei galimus taisyklių pažeidimus; gauti asmeninius pranešimus apie produktų statuso pasikeitimą ir patarimus, kaip pagerinti atlikimą; susipažinti su kitomis monetizacijos galimybėmis.

  • Naudotis nemokamų muzikinių takelių kolekcija. Spėk, kiek jų ten galima surasti. Skaičius viršija ir šimtą, ir tūkstantį – šiandien iš „Creator Studio“ mediatekos galima atsisiųsti virš 6 tūkstančių takelių! Mūsų video animatorė šia funkciją jau naudojasi, o Jūs?

Beje pastarosios dvi funkcijos – in-stream reklamos kaip monetizacijos produktas ir nemokami garso takeliai ir vėl yra orientuoti į skatinimą kurti ir dalintis video turiniu. Tad akivaizdu, kad „Creator Studio“ yra skirtas ne tik patogiai valdyti paskyras, bet ir neabejotinai didinti video turinio apimtis Facebook platformoje.

 

„Creator Studio“ Instagram

Nors sukūrimo pradžioje „Creator Studio“ buvo pritaikytas tik Facebook naudotojams, 2019 metų vasarą, daugelio žmonių prašymu, pagaliau prieigą gavo ir Instagram. Kaip žinia, pastaroji programėlė yra pritaikyta naudojimui mobiliaisiais telefonais, tad galimybė tvarkyti paskyros įrašus ir kompiuteriu – išties didelis privalumas. Nuo šiol Instagram verslo profilius turintiesiems šis įrankis suteikia galimybę kur kas patogiau nei anksčiau atlikti šiuos veiksmus:

  • Rasti turimų paskyrų įrašus vienoje vietoje – nuotraukas, vaizdo įrašus, stories, IGTV. Matomas turinys – ir publikuotas, ir suplanuotas.
  • Planuoti nuotraukų, vaizdo įrašų ir IGTV transliacijų įkėlimą – tokios funkcijos Instagram anksčiau nesuteikdavo. Dar visai neseniai ir pačiame „Creator Studio“ suplanuotų įrašų nebuvo galima nei redaguoti, nei pakeisti planuojamo publikacijos laiko, tačiau visų Instagram paskyras administruojančiųjų laimei – šios funkcijos jau egzistuoja.
  • Stebėti auditorijos aktyvumą. „Insights“ išsamiai parodo, kiek ir kokių veiksmų ėmėsi paskyros lankytojai, kiek laiko užtruko naršydami. Suteikiama detali informacija apie sekėjus: lytis, amžius, lankymosi Instagram tinkle laikotarpis, lokacija. Ko trūksta? Informacijos apie patį turinį. Instagam programėlėje nesunku pasižiūrėti, kuris įrašas kiek žmonių pasiekė – tiek praėjusią savaitę, tiek per paskutinius dvejus metus (maksimumas, kurį leidžia patikrinti Instagram), „Creator Studio“ šios informacijos nėra.

  • Pasiekti visas turimas paskyras, neperjungiant profilių – naudinga, norint pasitikrinti turinį.
  • Atrašyti į komentarus ir privačias žinutes galima Facebook sekcijoje – ir taip tik patogiau.

Ateityje būtų smagu vienoje vietoje lengvai rasti ir sekamų paskyrų srautą – neperjunginėjant paskyrų programėlėje, būtų galima stebėti aktualų turinį ir kurti ryšį su norima auditorija, tačiau kol kas „Creator Studio“ orientuotas ne į turinio sekimą, bet į vaizdo įrašų statistikos supratimą ir jo kūrimo skatinimą. Ar šis įrankis taps visų turinio formų vieta – nežinia, net jei to ir norėtųsi.

Viską apibendrinant, jeigu Jūsų tikslas – greitai ir nesudėtingai valdyti savo socialinių tinklų turinio pateikimą bei nuosekliai ir nuodugniai stebėti video turinio analizę ir jo galimybes bei auginti pelną nešantį verslą, „Creator Studio“ taps puikiu pagalbininku.

Dalintis

Susisiekite