fbpx

Chatbot’ai ir jų galimybės

2020 30 balandžio

Chatbot’ai arba automatizuoti atsakymai į vartotojų užduodamus klausimus žinutėmis yra vienas iš pagrindinių įrankių, siekiant efektyviai aptarnauti niekada nemiegančius ir visada klausimų turinčius jūsų sekėjus socialiniuose tinkluose. Susiklosčius ekstremaliai situacijai ir įvedus karantiną chatbot’ai populiarėja taip pat sparčiai kaip elektroninės parduotuvės. Ir nors kai kurie juos naudojo jau seniai, daugumai šis įrankis tapo neįtikėtinai svarbus tik dabar. Organizacijos jo pagalba gali sumažinti su žmonėmis bendraujančių darbuotojų krūvį ir užtikrinti, kad kiekvienas žmogus ras atsakymą į rūpimą klausimą realiu laiku. Dažniausiai chatbot’ai naudojami atsakant į dažniausiai užduodamus klausimus, tačiau, ar tai yra viskas, ką su jais galima nuveikti? 

Tikrai ne! Šiame įraše apžvelgsime kas yra chatbot’ai, kokie yra jų panaudojimo būdai ir kaip jūs galite jais pasinaudoti.

Kas yra chatbot’ai?

Chatbot’ai – tai automatizuoti įrankiai, kurie padeda bendrauti su vartotojais. Jie gali būti suprogramuoti taip, kad kas kartą vienodai atsakytų į gaunamas užklausas, pateiktų skirtingus atsakymus, atsižvelgiant į klausimą bei taip pat ir pagal tam tikrus raktažodžius pasiūlytų kelis atsakymo variantus. 

Chatbot’ai gali būti užprogramuoti siųsti SMS žinutes, bendrauti su žmonėmis internetinėje svetainėje, tačiau dažniausiai juos pamatysite socialiniuose tinkluose. 

Chatbot’ai taip pat gali būti suprogramuoti ir smagiam bendravimui su žmonėmis. Vienas iš tokių pavyzdžių – CleverBot. Šis chatbot’as bendrauja su žmonėmis ir mokosi iš jūsų atsakymų.

Dažniausiai šis įrankis padeda verslui bendraujant su žmonėmis. Neseniai Facebook pasidalino statistika, kuri parodo, jog kiekvienas verslas turėtų apsvarstyti šį įrankį.

  • kiekvieną mėnesį žmonės verslo paskyroms išsiunčia daugiau nei 2 milijardus žinučių;
  • 56% žmonių labiau linkę parašyti nei paskambinti klientų aptarnavimo telefonu;
  • 53% žmonių labiau linkę pirkti iš įmonių, kurioms jie gali parašyti.

Nors chatbot’ai nėra visiška naujiena, tačiau per pastaruosius metus, jų populiarumas vis didėja. Google duomenimis, domėjimasis chatbot’ais yra išaugęs net 19 kartų. 

Turbūt verslininkams kyla įvairių klausimų: kaip chatbot’ai gali sutaupyti laiko? Ko vartotojai tikisi iš chatbot’o?

Kompanijos Drift apibūdino vartotojų lūkesčius, kurie leidžia suprasti, ko vartotojai tikisi iš pokalbio chatbot’u. 

Dažniausiai įvardinti vatotojų lūkesčiai: 

  • Realiu laiku gauti atsakymą į kritinės situacijos klausimą;
  • išspręsti iškilusią problemą ar skundą;
  • gauti išsamesnį atsakymą rūpima tema;
  • susisiekti su klientų aptarnavimo specialistu.

Peržiūrėjus į šiuos duomenis, kiekvienas verslo savininkas turėtų atrasti būdų, kaip pritaikyti chatbot’us jų veikloje, kad šie ne tik padėtų lengviau bendrauti su vartotojais bet ir taupytų su vartotojų aptaravimu susijusius kaštus. 

Chatbot’ų nauda

Siekiant išlikti konkurencingiems, visi verslai nori automatizuoti kuo daugiau procesų, juk progaminė įranga valgyti neprašo. Tai ne tik leidžia efektyviau dirbti, bet ir sutaupyti.  Pagrindinė chatbot’ų nauda – automatizuoti pokalbius. Tačiau jų dėka nuveikti galima kur kas daugiau: 

1. Taupykite laiką ir pinigus

Automatizuodami pokalbius su vartotojais, galite sutaupyti lėšas, kurias reikėtų skirti į klausimus atsakinėjančiam darbuotojo samdymui. Taupydami laiką šioje srityje, darbuotojams galėsite paskirti kitas užduotis, kurios didintų jūsų verslo našumą. 

2. Rinkite kontaktus

Chatbot’ai gali rinkti kontaktinę informaciją, kuri reikalinga sklandžiam atsakymų į vartotojų klausimus pateikimui. Vėliau šie kontaktai gali būti panaudojami, siūlant įvairias paslaugas ar prekes, o tai, tikėtina, pavirs didesniais pardavimais. Žinoma, tam, kad rinktumėte ir naudotumėte kontaktus, reikia turėti tinkamas duomenų privatumo sąlygas, kurios būtų matomos, suprantamos ir lengvai pasirenkamos vartotojams, kai šie dalinasi savo asmenine informacija su verslu.   

3. Suteikite naudą vartotojams

Kai kurie vartotojai gali nežinoti, kokias paslaugas ar prekes siūlote. Užduodami tikslingus klausimus, kiekvienam vartotojui galite parodyti naudą, kurią jis gautų užsisakęs jūsų prekes ar paslaugas. Taip pat klausdami patys, galite nukreipti vartotoją į specifines interneto svetainės vietas ir taip didinti internetinės svetainės srautą. Didesnis srautas – tai turtingesni duomenys jūsų reklamos auditorijoms, kuriuos tinkamai panaudoję galėsite didinti pardavimus per pakartotinės reklamos įrankius ar gerinti suteikiamų paslaugų/aptarnavimo kokybę.  

4. Aptarnaukite klientus net po darbo valandų

Dažniausiai kiekvienas verslas turi tam tikras darbo valandas ir į vartotojų klausimus atsako tik darbo metu. Tačiau iš anksčiau pateiktos lentelės galėjote pastebėti, kad dažniausiai vartotojai ieško greito atsakymo ar sprendimo jų problemai tada, kai jiems kyla toks poreikis.

Su automatizuotu chatbot’u vartotojui galite suteikti reikiamą informaciją net ir po darbo valandų. „SproutSocial“ duomenimis, įprastinis vartotojas tikisi gauti atsakymą per 0-4 valandas, o verslas paprastai atsako per 10 valandų. Nepaleiskite savo vartotojo taip lengvai!

5. Sudominkite vartotojus išskirtiniu dėmesiu

Seniau visi vartotojų klausimai būdavo gaunami el. paštu arba telefonu, tad ir visas procesas buvo gana įprastas. Bet chatbot’ai gali pasiūlyti naują ir interaktyvų būdą bendrauti su žmonėmis. 

Vienas iš pavyzdžių: Domino’s pizza. Jų chatbot’as optimizuotas taip, kad norint užsisakyti picą užtenka tiesiog nusiųsti picos emoji! Be abejo, vėliau chatbot’as paklausia papildomų klausimų, kurie užtikrins, kad gautumėte norimą picą savo adresu. Tai tikrai sumanus būdas pakeisti įprastinę užsakymo tvarką. 

Kaip pradėti naudotis chatbot’u?

Taigi, ar susidomėjote ir norite išbandyti šį įrankį patys? Tikrai sveikintinas sprendimas! 

Aptarkime pagrindinius žingsnius, kuriuos turite atlikti, kad galėtumėte turėti pilnai funkcionuojantį chatbot’ą. 

1. Nusistatykite tikslą ir kaip naudosite chatbot’ą

Viskas prasideda nuo tikslo! Išsikelkite tikslą, ko norite pasiekti šiuo įrankiu. Tai suformulavus, skirkite laiko pavyzdžių paieškai. Šie pasufleruos pirmąsias mintis, kaip chatbot’ą reikėtų planuoti ir kokių rezultatų galite tikėtis.   

Ar norite išspręsti klientų aptarnavimo problemas? Pristatyti naują produktą? Norite surinkti kontaktus gyvam bendravimui? Galimybių daug, tad rekomenduoju apie chatbot’o aktualumą pasikalbėti tiek su savo komanda, tiek su jūsų vartotojais. Pastarieji niekada nemeluoja. 

2. Išsirinkite platformą, kurioje pritaikysite chatbot’ą

Jūsų automatiniai atsakymai skirsis priklausomai nuo to, ar naudosite chatbot’ą Facebook’e, ar savo internetinėje svetainėje. Analizuokite duomenis ir pažiūrėkite, kur galėtumėte pagerinti verslo rezultatus daugiau.

3. Sukurkite chatbot’o turinį

Pagalvokite, ką norėtumėte parodyti savo klientams automatinių atsakymu formatu. 

Pradėti galite nuo D.U.K., o vėliau –  prijungti ir nteraktyvius paslaugų ar prekių pasiūlymus. Ir čia tik pradžia. Nebijokite kūrybinti!

4. Sukurkite identitetą turintį chatbot’ą

Galite pradėti nuo chatbot’o vardo. Kadangi vartotojas supras, jog bendrauja su robotu, pasistenkite sukurti personifikuotą patirtį. Galite pagalvoti ir apie įžangines bot’o žinutes, kurios siejasi su chatbot’o vardu ar įmonės pavadinimu. Jūs gi norite, kad vartotojas jus atsimintų!

5. Sukurkite įdomią prisitatymo žinutę

Vos atsidarius pokalbio funkcijai, dažniausiai matome standartinį užrašą, kuris sako, kad greitai su jumis susisieks, arba padėkoja už klausimą. Tačiau jūs galite geriau, būkite išskirtiniai! Pasistenkite, kad nuo pirmos žinutės vartotojas jaustųsi reikšmingas ir svarbus jums. 

6. Susidėliokite vartotojo kelią

Vartotojo kelias yra labai svarbi chatbot’o dalis. Visgi jis yra skirtas palengvinti žmonių darbą ir padėti siekti geresnių rezultatų. Pagalvokite, kaip atsakydami į žmonių klausimus, galite atvesti vartotoją iki konkretaus veiksmo atlikimo. Jei žmogus klausia apie tam tikrą produktą, gal, prieš baigiant pokalbį, galite jam pasiūlyti apsilankyti jūsų internetinėje svetainėje arba pranešti apie vykstančias akcijas?

7. Įterpkite nuotraukas ir GIF’us

Nuotraukos pagyvina komunikaciją, o taip pat gali pagyvinti ir pokalbį. Pateikdami automatinius atsakymus galite pasirinkti nuotraukas, kurios būtų susijusios su jūsų atsakymu. Tai gali būti ir produkto nuotrauka arba, atsisveikinant ir padėkojant už pokalbį, įterptas šmaiktus gif’as. 

 

 

 

8. Optimizacija 

Stebėkite vykstančius chatbot’o pokalbius ir įsitikinkite, kad jūsų pateikiami atsakymai tikrai atsako į vartotojų klausimus. Stenkitės sekti statistiką ir žiūrėti, ar automatizuotas procesas padeda jums siekti anksčiau išsikelto tikslo.

Pradėkite kurti!

Turite išsikeltą tikslą, žinote, kaip norite bendrauti su vartotojais ir kokį procesą siekiate optimizuoti. Dabar jums reikia ptadėti kurti chatbot’ą. Viena iš platformų, kurioje galite tai padaryti yra ChatFuel. Joje galite susikurti Facebook paskyrai skirtą chatbot’ą. 

Na, o jei neturite laiko ar žinių, kaip tai padaryti, galite kreiptis į chatbot’o kūrimo profesionalus SocialDrum ir mes padėsime jums sukurti neįtikėtiną vartotojų patirtį, besinaudojant chatbot’ų funckionalumu!

Dalintis

Susisiekite