Vėluojantis socialinių tinklų krikštas Lietuvos pagonims

2015 lapkričio 13

Lietuviai, kaip visi gerai žinome, yra paskutinė krikštą priėmusi tauta Europoje, kuri šio Dievo patepimo sulaukė tik 1387 metais (tiesa, bedieviai užsispyrėliai žemaičiai prie viso pulko prisijungė̇ dar vėliau – 1413 m.). Šis įvykis lietuviams simbolizuoja prisijungimą̨ prie Vakarų krikščioniško pasaulio. Nuo to laiko vis lygiuojamės į Vakarus įvairiose srityse, įskaitant socialinius tinklus. Tikriausiai nustebinsiu (*autorius ironiškai varto akis*), bet socialinių tinklų komunikacija yra viena iš sričių, kurioje Lietuva nuo Vakarų atsilieka net pora metų.
Kodėl lietuviams vis dar reikia socialinių tinklų krikšto?

Pirma mintis, kuri ateina į galvą, yra patirties trūkumas. Pakelkit rankas tie, kas socialinių tinklų komunikaciją savo verslui pradėjote vykdyti prieš 3 metus (*pakyla pora rankų*), o dabar pakelkite rankas tie, kurie vykdote socialinių tinklų komunikaciją šiandien (*pakyla vos daugiau nei 50 rankų*). Truputį neramu, kai auditorijoje sėdi top 100 didžiausių Lietuvos įmonių**). Nepaisant to, akmenys skrieja ne tik į įmonių daržą – Lietuvoje paprasti gyventojai Facebook socialinio tinklo taip pat prisijaukinti neskuba. Pagal Facebook statistiką, Lietuvoje yra virš 1,3 milijono Facebook vartotojų, iš kurių 920 tūkt. yra 13 – 35 metų amžiaus. Kyla klausimas, kodėl krištytis nenori likusi vyresnių Lietuvos gyventojų dalis, juk Lietuvoje nebūdavo tiek daug žemaičių. Tiesa aiški – socialinių tinklų krišto vandeniu apsilieti teks dar ne vienam…

facebook water

Dabar laikas atkreipti dėmesį į tai, kaip socialinių tinklų maldas kalba tie, kurie jau užsiima socialinių tinklų komunikacija (*autoriaus grūmoja piršteliu*). Yra labai sveikintina, jog įmonės stengiasi susieti su savo vartotojais socialiniuos tinkluose. Deja, tai ne visada yra daroma dėl tinkamų priežasčių. Visi nori paraudoti, primint apie save, ką nors įgrūsti, tačiau retai verslai galvoja apie tai, kokią naudą vartotojui iš tiesų teikia socialinių tinklų komunikacija. Jei vadovautumėmės socialinių tinklų biblija, joje būtų aprašytos trys pagrindinės priežastys, kodėl įmonės turėtų veikti socialiniuose tinkluose.

  1. Prekės ženklo žinomumas. Šiuo tikslu besivadovaujančios įmonės turėtų pataikauti savo sekėjams lengvu, su prekės ženklu susijusiu turiniu. Visiems yra malonu pažiūrėti, kaip graži „Maximos“ kasininkė šypsosi skenuodama prekes. Kita vertus, ar kasdien vis kitos nukainotos prekės nuotrauka ir siūlymas pirkti DABAR kelia tokius jausmus (*visi purto galvas*). Nereikėtų pamiršti, kad į Facebook žmonės ateina pailsėti, porai minučių grįžti į savo virtualų PRIVATŲ pasaulį, ir, jei prekės ženklas tave pralinksmina, sukelia šypsnį ar parodo kažką susijusio su tavo pomėgiais, tai tokia informacija yra labai šiltai priimama. Retas kuris savo laisvu laiku mėgaujasi pardavimų pasiūlymais ir nebūtinai jiems skirtu turiniu. Galiu pasidžiaugti ir garsiai paploti, kad prekės ženklai tokie kaip „Ežys“ ar „Lion“ šokoladas būtent tai ir daro. Kitiems, deja, reikia šioje srityje stiebtis.
  2. Vartotojų aptarnavimas.
Paatvirausiu, šis socialinių tinklų biblijos tomas Lietuvoje dar nėra skaitomas. Vienas iš tikslų, kurio įmonės gali imtis socialiniuose tinkluose, o kartais net iš to labai sustiprinti savo verslą, yra vartotojų aptarnavimas. Olandų oro linijų bendrovė „KLM“ vartotojų aptarnavimą socialiniuose tinkluose laiko savo prioritetu, kuris jiems neša didžiulį pelną. Ši įmonė įvaldė socialinių tinklų virtualią erdvę taip, kad jiems nebereikia brangių skambučių centrų – jie sugeba atsakyti į bet kokį vartotojų skundą ar komentarą vos per 1 valandą bet kuriuo paros metu. Pabandykite patys, raštelėkite @KLM Twitter kanale, ir greitai jus sušildys malonus ir greitas atsakas. Lietuvos įmonėms noriu priminti, jog laimingas vartotojas sugrįš, o socialiniai tinklai yra ideali vartotojų aptarnavimo vieta.
  3. Na, o trečiasis tikslas – pardavimai (*auditorija nuščiūva, išsitraukia užrašų knygutes ir įtempia ausis*). Šis tikslas Lietuvoje yra suprantamas kaip pagrindinė socialinių profilių turėjimo priežastis. Kaip jau minėjau, šiuo metu vartotojams bandoma įgrūsti kažką, ko jiems retai reikia. Netinkamai naudojami tikslinės auditorijos „targetinimo“ nustatymai ir neįtraukiančios bei bukos pardavimo žinutės retai privers vartotojus pamilti prekės ženklą. Kita vertus, išradingai suteikiamos nuolaidų privilegijos tikriesiems fanams, smagų turinį parodančios kampanijos ir internetinį srautą generuojančios reklamos yra tas išganymas, kurio mes visi taip ieškome. Tas pačias nukainotas prekes galima padovanoti vienam iš Facebook gerbėjų, pateikiant prekės pasiūlymą visiems sekėjams bei pasirodant geručiu – abra kadabra, štai jums ir pardavimų žinutė.

Apibendrinant galiu patarti, nebijokite socialinių tinklų krikšto. Sustokite ir susimąstykite, ar tinkamai kalbate socialinių tinklų poterius. Galiausiai, nepamirškite, jog socialinių tinklų krikštynomis užsiimame mes – „SocialDrum“ komanda, kuri, kilus klausimams, visada pasiruošusi Jums padėti.

 

Socialinių tinklų misionierius, Jonas krikštytojas ir Social Media Drummer’is

Petras Ramanauskas

** Top100 Lietuvos įmonių pagal apyvartą, Verslo Žinios. Statistika apibūdina Facebook paieškos rezultatus, ieškant įmonės puslapių pagal įmonės ar jų žinomų prekės ženklų pavadinimus.

 

Dalintis

Sužinokite naujienas pirmieji!

Gaukite patarimus, naujausius straipsnius ir informaciją apie renginius. Jau šimtai žmonių prenumeruoja, nepraleiskite naujienų ir jūs!
El. pašto adresas
Saugu ir jokių reklamų

Susisiekime