fbpx

Soc. tinklai: būdas suteikti greitą pagalbą

2017 14 birželio

Šį rytą žiniasklaidos antraštės skelbė dar vieną kraupią tragediją – vakarų Londonas išgyveno daugiabučio, talpinančio šimtus žmonių, gaisrą. Vos prasidėjus tragedijai, Facebook, Twitter, Instagram ir Snapchat prisipildė žmonių, norinčių pareikšti užuojautą, įrašais, organizacijų įspėjimais, naujienų agentūrų pranešimais. Nežinau, kaip elgiatės jūs, tačiau aš pastebėjau vieną aiškų pokytį. Sužinojusi apie tam tikrą tragediją ar pasaulinio garso įvykį, informacijos visų pirma ieškau socialiniuose tinkluose.

 1

(Šaltinis)

Galima teigti, kad socialiniai tinklai tampa pirmuoju būdu pranešti pasauliui svarbią naujieną. Jei kalbame apie vykstančius išpuolius, nesvarbu, ar tai neramumai prie Notre Damo katedros, ar tai teroristinis išpuolis Londono centre, būtent socialiniai tinklai tampa pirminiu informacijos šaltiniu. Ir šiandien vykusios tragedijos atveju – pirmieji pranešimai žiniasklaidoje sukurti atsižvelgiant į iš degančio namo tweet’inusią moterį (plačiau). Moteris rašė, kad supranta, jog daugiausiai šansų, jog ji bus išgelbėta yra parašyti apie tai socialiniuose tinkluose, ,,nes informacija juose sklinda greičiausiai“. Kiekvienas iš svarbių įvykių turi savo grotažymę, kurią panaudojęs nesunkiai surandi visą svarbiausią informaciją.

2

(Šaltinis)

Suvokdamas šią tendenciją, socialinių tinklų lyderis Facebook dar kovo mėnesį sukūrė įrankį, kuris greitai ir nesunkiai leistų pagelbėti nelaimės ištiktiems žmonėms.

 

Facebook lėšų rinkimo įrankis

Kiekvienas iš mūsų gali patirti pačių įvairiausių finansinių nesėkmių: vagystė atostogų metu, pinigų trūkumas studijų semestro kainai padengti ar artimo šeimos nario mirtis. Naujasis Facebook lėšų rinkimo įrankis įgalina lėšas rinkti pačiame socialiniame tinkle. Kol kas tai gali daryti tik nevyriausybinės organizacijos, tačiau netrukus galėsime ir kiekvienas iš mūsų. Facebook puslapiai prie jų LIVE transliacijos gali pridėti „donate“ mygtuką, kurį paspaudus galima paskirti norimo dydžio auką nukentėjusiems. Tiesa, kol kas šiuo įrankiu gali naudotis tik Jungtinių Amerikos Valstijų piliečiai.

 

Lėšų rinkimas Manchester tragedijos paveiktiesiems

Turbūt kiekvienam teko girdėti apie praėjusį mėnesį vykusią tragediją Ariana Grande koncerto Manchesteryje metu. Dainininkė patyrė didelį sukrėtimą, kadangi nuo bombos sprogimo žuvo apie tuzinas žmonių, na o didžioji žuvusiųjų ir sužeistųjų dalis – vaikai. Atlikėja, norėdama atiduoti savo duoklę Manchesterio bendruomenei, surengė paramos rinkimo koncertą. Koncerte dalyvavo pasaulinio garso atlikėjai, tokie kaip Miley Cyrus, Katy Perry ir kt.

3

(Šaltinis)

Koncerto metu parama rinkta pačiais įvariausiais būdais. Vienas jų – tiesioginės transliacijos Facebook metu aktyvuotas “donate” mygtukas. Skaičiuojama, jog transliaciją matė daugiau nei 76 milijonai žmonių!

Prie tokio populiarumo neabejotinai prisidėjo nemokamai koncertavę žinomi atlikėjai ir grupės. Tokiu būdu žvaigždės prisidėjo prie įspūdingų paramos dydžio rezultatų (suaukota beveik 2 milijonai svarų) . Svarbu tai, jog vien Facebook socialinio tinklo lėšų rinkimo įrankis leido surinkti beveik 500 tūkstančių dolerių. Tuo pasidžiaugė ir Facebook vadovas Markas Zuckerbergas, pabrėždamas tokios kampanijos sėkmingumą. Mano galva, Markas vis dar skolingas Arianai didelį ačiū už tokiu būdu įgyvendintą savotišką promo kampaniją lėšų rinkimo įrankiui.

4

Taigi, socialiniai tinklai po truputį tampa pirmąja informacijos paieškos vieta. Smagu, jog toks priskirtas prioritetas yra išnaudojamas kuriant tam tikrus socialiai atsakingus įrankius. Belieka tikėtis, kad Manchester lėšų rinkimo kampanijos sėkmė suteiks Markui pakankamai užtikrintumo šią galimybę įjungti visame pasaulyje.

 

Social media drummer

Audronė

Dalintis

Susisiekite