Susirašinėjimas su robotu: Facebook Messenger BOTS’ai

2016 balandžio 22

Moksliuko akiniai nuvalyti ir tvirtai uždėti ant nosies galiuko, tušinukas ir užrašų knygutė šalia, garuoja kavos puodelis – panašu, kad visi pasiruošiamieji darbai atlikti. Dabar galiu pradėti nelengvą diskusiją apie Facebook Messenger BOTS’ų technologiją su įsivaizduojamu pardavimų vadybininku iš Šiaulių – Sauliumi.
Saulius – ne kuklus, iškart prie reikalo – „Nu, apie ką norėjot pašnekėt?“. Drąsiai atsakau, – „Apie Facebook Messenger BOTS’us.“
– O kodėl man turėtų būti įdomu kažkas, ko pavadinimas skamba panašiai į tėvuko aulinius?
– Nes tai – Jūsų ateitis, nuo kurios ilgainiui nepasislėpsime visi.
– Gerai gerai, papasakok daugiau, kas čia per šaršalas.

Ir aš pradedu jam pasakoti apie naująją Facebook Messenger funkciją tuo keistu pavadinimu. Facebook messenger BOTS’ai – tai naujausia technologija atkeliavusi į Messenger aplikaciją vos prieš pora savaičių. Tai technologija leidžianti įsprausti pokalbius su prekės ženklais tarp kasdienių diskusijų su draugais kada keisti Bemvui padangas. Nuo šiol galite parašyti Teo tiesiai iš Messenger aplikacijos. Jums nebereikia jungtis per nešiojamąjį kompiuterį tam, kad praneštumėt apie nuolat trūkinėjantį interneto ryšį (*Teo, come on, tu gali geriau, tu gali viską).

snapchat bots

Saulius, skeptiškai suraukęs vieną suaugusį antakį, užklausia, – „Mano čiatai yra tam, kad šnekėčiau su draugais ir artimaisiais, kam man šnekėti su įmonėmis?“ Tai geras klausimas su dar geresniu atsakymu – dėl asmeninės naudos sau ir verslui. Tam, kad šios naudos būtų aiškesnės, jų išryškinimui panaudosiu keletą kulkelių:

– Dirbtinis intelektas. Facebook, atidarydamas Messenger BOTS, paprastiems mirtingiesiems plačiai atveria duris į virtualius pasikalbėjimus su dirbtiniu intelektu. Prekės ženklai, taupydami savo laiką ir pinigus, dabar gali Jums atsakinėti į užklausas robotų pagalba. Jūs pateikiate užklausą, o kompiuteris, paskaitęs jūsų žinutę, sugeneruos individualų atsakymą Jums. Panašiai kaip šmaikščioji Siri iPhonuose, Facebook Messenger BOTS Jums pagal Jūsų užklausą pateiks orų prognozes, galėsite užsakyti draugei gėlių, užsirezervuoti staliuką Jūsų megstamiausioje kebabinėje ar sužinoti naujienas tiesiai iš CNN. Panašu, kad netolimoje ateityje galėsite netgi pirkti produktus tiesiai iš Messenger aplikacijos. Pagal jūsų išvardintus reikalavimus (produktas – marškinėliai, dydis – XL, spalva – juoda, užrašas – „cute… and psycho”) Jums bus pateikta nuorodą į norimą produktą. Galimybės neišsemiamos.

guy messenger

– Klientų aptarnavimas. Mano manymu, Messenger BOTs paskatins vartotojų aptarnavimo Facebook’e plėtrą. Nuo šiol pasipiktinimą neveikiančiu Dormeo čiužiniu galite išsakyti ir pagalbos sulaukti Messenger aplikacijoje. Įsivaizduokite laikus, kad po trumpo čiato Messenger aplikacijoje, Jūs išspręsite problemą dėl produkto ar, be didelių pastangų, sužinosite, kad Jums nuolaida nepriklauso. Pretty sweet, ar ne?

flight bots

„Nu jooo, įdomiai čia. O kaip aš galėčiau tą panaudoti savo versle?“, – šypsodamasis su eurų ženklais akyse ištaria Saulius. Panaudojimų verslui tikrai netrūksta. Pykšt pykšt pykšt, dar pora kulkelių:

– Pardavimai. Sukūrus tinkamą BOT’ą galima išsijuosus pardavinėti produktus Facebook Messenger aplinkoje. Priminsiu, Messenger turi 900 milijonų vartotojų visame pasaulyje, o žinučių kiekis kartu su WhatsApp, kuris taip pat priklauso Facebook’ui, siekia 60 milijardų žinučių per dieną! Tai viena iš alternatyvų nuosavai mobiliai aplikacijai. Messenger BOTas gali pardavinėti produktus pagal vartotojų užklausas tam neskiriant didelių žmogiškųjų resursų.

– Klientų aptarnavimas.  Messenger’io gyvas čiatas, vaidzo ir garso skambučiai, grupiniai vaizdo skambučiai atveria prekės ženklams galimybę vartotojus aptarnauti kur jie daugiausiai bendrauja – pačioje Messenger aplikacijoje. Taupydami skambučių operatorių laiką ir vienu metu galintys aptarnauti keletą asmenų, prekės ženklai gali ženkliai sumažinti kliento aptarnavimo trukmę ir su tuo susijusius kaštus.

– Reklamos galimybės. Ši naujovė atveria ir dar vieną galimybę verslui pasiekti tikslinę auditoriją. „Sponsored messages“ leidžia proaktyviai siųsti reklamines žinutes vartotojams su pasiūlymais ar kita naudinga informacija. Įsivaizduokite, eidami Gedimino prospektu, gautumėte žinutę, kad kavinukė už kampo Jums turi paruošusi kavos puodelį vos už 1 eurą. Tokias žinutes siųsdama tik Gedimino prospektu einantiems žmonėms, kavinukė negali būti arčiau galimų klientų. Nors, kol kas micro-lokacija pagrįsta reklama yra tik mano svajos, bet ši technologija būtent veda prie to. Vienintelis nerimą keliantis dalykas yra tai, kad žmonės gali tokią reklamą priimti labai priešiškai, nes „niekas neprašė reklamos“ mano aplikacijoje. Tam jau taip pat yra sugalvotas sprendimas – didelis ir riebus „blokuoti“ mygtukas, kurį vartotojai galės panaudoti bet kuriuo metu.

messenger sales

„Vsio, parodyk kur ir kaip man pasijungti šį stebuklą!“ – žaibišku greičiau atkišdamas mobiliaką ištaria Saulius. Gerai, kad aš jau pasiruošęs, todėl pateikiu instrukciją.

Iš vartotojo pusės:

  1. Atnaujinkite Facebook Messenger aplikaciją savo išmaniajame telefone
  2. Paieškoje raskite prekės ženklą, su kuriuo norite bendrauti ar iš kurio norite gauti informaciją.
  3. Parašykite jiems žinutę. Pasisveikinkite bei užklauskite kokio nors klausimo. Tik nesitikėkite, kad visi prekės ženklai jau turi susikūrę atsakinėjančius robotus.
  4. Pasibandymui parašykite mums į Social Drum paskyrą, kur mes Jums atsiųsime automatizuotą atsaką. Jei norite labiau išvystytos sistemos – parašykite į TechCrunch ar CNN oficialius puslapius, kurie jau sėkmingai naudojasi šia funkcija.

Iš įmonės pusės:

  1. Nuėję į savo Facebook puslapioMessages skiltį aktyvuokite BOTS’ų funkciją.
  2. Sukurkite dirbtinio intelekto BOTS’ą. Kaip tai padaryti rasite ČIA.
  3. Įdiengę BOTS’ą, praneškite savo vartotojams apie galimybę su Jumis automatizuotai šnekėtis per Messenger platformą.

Huh.. matau, kad Saulius jau išsekęs, o man taip pat kava jau baigėsi prieš gerą pusvalandį, tad laikas palinkėti vienas kitam sėkmės, paspausti rankas ir atsisveikinti. Širdyje tikiuosi, kad jis neužmirš mūsų šiandienos pokalbio, visų išvardintų naujovių ir jų teikiamos naudos, bei toliau seks naujienas apie Facebook Messenger BOTS galimybes, kurios leis užauginti verslą ir taupyti kaštus.

Socialinių tinklų konsultantas, Social Media Drummer

Petras Ramanauskas

 

Dalintis

Sužinokite naujienas pirmieji!

Gaukite patarimus, naujausius straipsnius ir informaciją apie renginius. Jau šimtai žmonių prenumeruoja, nepraleiskite naujienų ir jūs!
El. pašto adresas
Saugu ir jokių reklamų

Susisiekime