Socialinių medijų tendencijos šiems metams

2019 vasario 15

Ar jau spėjote peržvelgti ir išanalizuoti praėjusių metų savo socialinių tinklų pasiekimus? Gautos įžvalgos leidžia suprasti, kas veikė puikiai, o ką būtų galima patobulinti, tačiau tai nėra vienintelis būdas stiprinti komunikaciją socialinėse medijose. Įkvėpimo galima pasisemti ir iš vyraujančių socialinių tinklų komunikacijos tendencijų.
Ir nors socialiniai tinklai nuolat kinta, tačiau šie pokyčiai retai kada būna spontaniški, priešingai – juos galima nuspėti, nes kai kurios pokyčių sferos jau dominuoja, kitos – dar tik pradeda vystytis, tačiau visoms joms 2019-ais žadami šuoliai į viršų.

Tinkamiausias laikas publikuoti įrašus yra ČIA ir DABAR

Trumpalaikis turinys jau dabar turi išsikovojęs reikšmingą vietą socialiniuose tinkluose ir ši tendencija 2019-tais metais tik augs. Juk mobiliųjų įrenginių naudojimas vis užtikrinčiau keičia kompiuterio ekranus mūsų kasdienybėje, o jaunosios kartos aktyviausiai seka ir įsitraukia į tų prekės ženklų komunikaciją, kurie save pateikia tikroviškai ir prasmingai. Todėl Stories taps pagrindiniu ir pirminiu trumpalaikio, autentiško turinio dalinimosi būdu, kuris, tikima, gali aplenkti net mums įprastą naujienų srautą. Jau dabar žmonės renkasi pirmiau peržiūrėti draugų istorijas – juk šios gali tuoj dingti, o naujienų srautas ir įrašai juose liks ir juos bus galima peržiūrėti vėliau. Deja, „vėliau“ paprastai neateina.

Ir taip čia-ir-dabar turinys gali nusverti net ir puikiai išdirbtą ir kruopščiai planuotą turinį. Todėl dėmesį sutelkti reikėtų ne tik į planuotus įprastus įrašus ir komunikaciją, bet ir į tai, kas galimai pradings po 24 valandų. Šį įrankį galima puikiai išnaudoti leidžiant auditorijai iš arčiau pasižiūrėti, kuo kasdien kvėpuoja įmonė: kaip paruošiama puiki kava, kaip pagaminamas rankų darbo muilas ar kaip komanda dirba ofise. Svarbiausia sugalvoti, kaip šis turinys prekės ženklą priartins prie žmogaus. Tik neapsigaukite, tinkamam Stories galimybių išnaudojimui reikės skirti laiko ir jėgų, tačiau tam egzistuoja eilė priemonių ir parinkčių, kas ženkliai palengvina tokios komunikacijos sukūrimą. Jos taip pat pasižymi ir tikroviškumu, spontaniškumu bei gebėjimu įtraukti.

Koks kanalas šiai tendencijai geriausias? Nuo Stories pradininko Snapchat idėją perėmęs Instagram lyderio pozicijos neužleidžia, tačiau šį įrankį siekia prisijaukinti Facebook, Youtube bei ne taip seniai gretas papildęs ir Linkedin, todėl platformų platinti trumpalaikį turinį yra pakankamai – lieka tik išbandyti.


Šaltinis: https://blog.bufferapp.com/instagram-stories-research

Tegu auditorija priima tai ASMENIŠKAI

Socialiniuose tinkluose vartotojų kasdien pasidalinamas didžiulis informacijos kiekis leidžia peržiūrėti ir atpažinti, kokie žmonės su kokiais savo pomėgiais, įpročiais bei poreikiais gyvena kitapus ekrano ir atveria duris vis stiprėjančiam komunikacijos personalizavimui.

Matomas turinys, produktai, pasiūlymai – viskas gali būti paremta pirkėjo pirkimo istorija, paspaustomis nuorodomis bei socialinių tinklų įrašais. AirBnb pasiūlys kur nueiti pagal tai, į kur planuojate kelionę, Booking.com praneš apie pasiūlymus vietose, kuriose buvai, Netflix pasiūlys serialą, panašų į tą, kurį žiūrėjai praėjusią savaitę, o eBay parodys pirkinius, primenančius tuos, kuriuos jau pirkai, jau nė neminint, kokį informacijos kiekį apie mus surinkę turi Google bei Facebook.

Galbūt tai gali šiek tiek gąsdinti ar neraminti, ypač po praėjusių metų Facebook duomenų privatumo skandalo, tačiau renkant duomenis garbingai – tai išties naudinga ne tik priekės ženklui, bet patogu ir vartotojui. Ir nepaisant vyraujančių baimių, nepanašu, kad žmonės bus linkę atsisakyti gaunamų privalumų. Priešingai – vartotojams patinka siūlomi produktai, kurių ieškojo, bei gaunami pranešimai apie išpardavimus jų mėgstamiausiose parduotuvėse.

Todėl drąsiai mėginkite priartėti prie savo auditorijos pavieniui ir asmeniškai prie kiekvieno vartotojo, stengiantis prisiderinti prie unikalių jo poreikių.

Ateitis yra dabar: dirbtinis intelektas

Prieš tai aprašyta tendencija natūraliai veda prie kitos – dirbtinio intelekto (DI) naudojimo socialiniuose tinkluose. Nuo chatbotų iki reklamų optimizavimo, Google ir Facebook tęsia dirbtinio intelekto pritaikymą, kad sustiprintų pirkėjo įsitraukimą, todėl šiais metais turėtume atpažinti dar daugiau personalizuotų pirkėjo sąveikų su DI. Šiuo metu tai vis dar išlieka didele, bet nepakankamai išnaudota daugelio prekės ženklų galimybe.
Tad tikėtina, kad 2019-tais nemaža dalis verslų savo strategiją pasuks ir į šią pusę, stiprindami pirkėjo įsitraukimą online ir galimai judėdami į tokias platformas kaip WhatsApp, arba Lietuvoje – Messenger, kur jau šiandien aptiksite ne vieną smagų DI valdomą marketingo chatbotą. Smagu, kad įmonės pradeda suprasti, kad tai gana paprastas būdas sukurti papildomą ryšį su pirkėju.

Investuokite laiką į dirbtinio intelekto programavimą, kad šis automatiškai galėtų atsakyti į dažniausiai užduodamus klausimus – taip jo nešvaistysite ateityje, kai nebereikės daugybę kartų atsakinėti į pasikartojančius klientų klausimus. Ir kuo labiau pasistengsite, kad atsakymai atrodytų tikroviškai ir natūralūs (tarsi atsakomi ne DI algoritmo), ir suteiksite jiems jūsų prekės ženklo charakterio bruožų bei paprasčiausiai nuspėsite ir įkomponuosite kuo daugiau įmanomų klausimų versijų, tuo pasitikėjimas jūsų klientų tarpe dirbtiniu intelektu augs, o pirkėjo pasitenkinimas – didės. Ne veltui visi mes atsakymų norime sulaukti tuoj pat.

Prisijaukinkite tiesioginės transliacijos įrašus ir vertikalius video formatus

Video turinys socialiniuose tinkluose ir toliau dominuos. Manoma, kad net 80% suvartojamo turinio medijose greitai bus vaizdo įrašai ir didelis dėmesys atiteks vis labiau populiarėjantiems tiesioginės transliacijos įrašams (angl. „live video“). Ir nors YouTube kanale jie veikia gana sėkmingai jau kurį laiką, tendencija jų vis daugiau išvysti Instagram ir Facebook ryškėja. Sekantį sykį atkreipkite dėmesį, kai gausite pranešimą savo telefono ekrane, kai kas nors iš mūsų draugų ar sekamų puslapių goes live.

Kaip ir Stories, tiesioginės transliacijos įrašai taip pat yra patrauklūs savo autentiškumu ir trumpalaikiškumu. Juos irgi lengva kurti, o su šiuolaikinėmis technologijomis – netgi pakankamai gera kokybe. Tačiau svarbu pasistengti užkirsti kelią galimiems trukdžiams – verčiau nepradėkite live įrašo telefonu, kurio baterija nėra pakankamai pakrauta, ir įsitikinkite, kad turėsite gerą interneto ryšį bei tikrai veikiantį mikrofoną, o kur dar stabilizatorius, apšvietimas ir scenarijus…

Šalia tiesioginės transliacijos įrašų verta paminėti ir Instagram IGTV, kuris taip pat susilaukia nemažai dėmesio nuo pat jo atsiradimo praėjusiais metais. Atsiranda terminas socialinė televizija (angl. „social television“), leidžianti vartotojui žiūrėti vaizdo įrašus patogiu vertikaliu formatu – tai viena iš priežasčių, kodėl Instagram ir toliau augs, ir labai tikėtina, kad kitos platformos bandys pasivyti, pristatydamos savo pačių vertikalią video versiją.

Mikro-influenceriai > mega influenceriai

Paskutiniais metais vadinamieji influenceriai tapo neatskiriama socialinių medijų dalimi. Šiandien turime Instagramo žvaigždes, Youtube milijonierius ir Facebook nuomonės lyderius. Užsienyje jos turi milijonus, Lietuvoje – šimtus tūkstančų sekėjų, o jų turinį neretai pamato daugiau žmonių nei televizijos reklamas, prie kurių ilgą laiką dirbo visa komanda. Šis revoliucionieriškas reiškinys abejojančių influencerių reikšmingumu tikriausiai jau nepaliko.

Tačiau augant influencerių ir jų sekėjų skaičiui, kainos už jų paslaugas taip pat stipriai šoktelėjo aukštyn. Tai verčia žvalgytis į alternatyvas, atsisukant į mikro-influencerius, kuriuos galima rasti įvairiose ir bene kiekvienoje rinkos nišoje. Mikro-influencerių sekėjų skaičius sąlyginai nėra didelis, tačiau sekantieji paprastai yra nuoširdžiai susidomėję tuo, ką sako jų sekami žmonės, mat šie neretai būna savo srities ekspertai. Taip kylanti sveikos gyvensenos bloggerė ar treneris gali atnešti geresnių rezultatų nei kartais pasportuojantis, tačiau daugybę sekėjų turintis influenceris.

Negana to, mikro-influenceriai negauna šimtų žinučių per dieną, todėl juos lengviau pasiekti. Be to, tik pradedantiems nuomonės lyderio karjerą žmonėms dažniausiai svarbus tiek ryšys su prekės ženklu, tiek jo transliuojamos vertybės, todėl galima tikėtis ir ilgalaikio bendradarbiavimo. Plačiau apie mikro-influencerius skaitykite mūsų praeities straipsnyje.

Ką vertėtų išsinešti iš šio blogo įrašo?

Ar prognozės pasitvirtins, ar ne,matysime metų eigoje. Tačiau kalibruojant komunikacijos strategijos įgyvendinimo priemones, nepamirškite aukščiau paminėtų tendencijų. Jas išbandykite dabar kol jos dar yra efektyvios ir didžiuokitės būdami socialinių medijų komunikacijos priešakyje.

Social media Drummer,
Lina

Dalintis

Sužinokite naujienas pirmieji!

Gaukite patarimus, naujausius straipsnius ir informaciją apie renginius. Jau šimtai žmonių prenumeruoja, nepraleiskite naujienų ir jūs!
El. pašto adresas
Saugu ir jokių reklamų

Susisiekime