Pavydoliai pavydėkit tyliai arba ką slepia Facebook „Nepatinka“ mygtukas?

2015 rugpjūčio 24

Lietuvą pasiekė šviežios, lyg tik ką išspaustos apelsinų sultys, žinios apie tai, jog Facebook ketina vartotojams pateikti Nepatinka (Dislike) mygtuką. Naujieną ne vienas sutiko su iš nuostabos pakeltais antakiais tyliai sau galvodamas „ot pavydoliams ir interneto troliams bus kur smagintis“. Atsiprašau, bet jus nuliūdinsiu (o gal pradžiuginsiu) – tokio mygtuko taip, kaip dažnas jį suprato, greičiausiai nebus.

Nesusipratimas atkeliauja iš vieno didžiausių Lietuvos internetinių portalų, kuriame ši žinutė pateikiama būtent tuo kampu, kad vartotojai galės„dislike’int“ arba piktintis kitų žmonių ir įmonių turiniu, renginiais ar kačiukų nuotraukomis. Tačiau, šio mygtuko idėja yra visai kitokia.

Mark Zuckerberg vykusioje spaudos konferencijoje šią Facebook naujovę pristatė labiau kaip atjautos, supratimo, paramos ar palaikymo emocijomis įkrautą funkciją. Šis mygtukas turėtų tapti alternatyva „Like“ mygtukui tais atvejais, kai kažkas iš draugų rato neteko artimojo, kažkam nutiko nelaimė. Marko žodžiais žmonės nori išreikšti emocijas ir parodyti paramą draugams tada, kai šiems to reikia.

 

Pasamprotaukime, kodėl Nemėgstu mygtuko greičiausiai nebus.

Žvelgiant iš vartotojų pusės, žmonės sulaukę Nemėgstu mygtuko visiškai pašėls. Negraži suknelė – Nemėgstu, kreivoka kūdikio šypsena – Nemėgstu, bloga diena darbe –Nemėgstu visko. Facebook tikrai nenori savo plaformos paversti patyčių vieta. Taip nutikus žmonės mažiau laiko praleis šiame socialniame tinkle, taip sumenkindami Facebook pajamas, gaunamas iš reklamos plačiai auditorijai.

patycios socialiniuose tinkluose

Jei pažvelgtume dar giliau, dėl tokio žmonių elgesio ilgai netrukus iškiltų internetinių patyčių problema, galinti paauglius paskatinti priimti blogus sprendimus. Dėl tokių padarinių Facebook rizikuotų teisinėmis problemomis. Pavyzdžiui, Twitter dėl to, kad ši platforma yra daug mažiau reguliuojama, jau kurį laiką jaučia spaudimą rasti sprendimą dėl papilitusių internetinių patyčių (ang. cyber bullying), kas jiems kainuoja labai nemažus pinigus.

Žvelgiant iš verslo ir įmonių perspektyvos, nemėgstami, atvira konkurencija ar emocijomis paremti prekės ženklai, tokie kaip sporto klubai ar gyvūnėlių užmigdymo paslaugos, būtų tiesiog pakasti gyvi Nemėgstu kapinėse. Toks verslas iš Facebook pabėgtų akimirksniu.

Kitiems, socialiai pozityviau vertinamiems verslams, dėl ko šypsotis taip pat priežasčių smarkiai sumažėtų. Nepatenkintas klientas, internetinis trolis, konkurentų atakos ar suprogramuoti automatizuoti Nemėgstu paspaudimai įmones išvestų iš proto, o su išprotėjusiais klientais Facebook verslo nepadarys. Facebook tai per kišenę kirstų ypač skaudžiai.

Išvadą galime dayti tokią, jog greičiausiai Nemėgstu mygtuko nebus. Tačiau, reikia tik tuputį palaukti ir pamatysime, kaip ši Facebook mygtukų drama išsispręs. Iki tol, linkiu išlikti pozytiviems. ☺

 

Social Media Drummer,
Petras Ramanauskas

 

Dalintis

Sužinokite naujienas pirmieji!

Gaukite patarimus, naujausius straipsnius ir informaciją apie renginius. Jau šimtai žmonių prenumeruoja, nepraleiskite naujienų ir jūs!
El. pašto adresas
Saugu ir jokių reklamų

Susisiekime