fbpx

Modernus marketingas: KAS ir KAIP?

2016 gruodžio 1

Moderni visuomenė, modernus paveikslas, modernus šokis, modernus – marketingas? Žodis „modernus“ tarsi vyšnaitė ant keksiuko, suteikianti tam tikrą prieskonį, tačiau kartu reikalaujanti platesnio paaiškinimo. „Modernus“ – tai naujoviškas, atitinkantis šių dienų reikalavimus ir skonį, sekantis tendencijomis, atspindintis visuomenės poreikius, dažnai – šokiruojantis ir drąsus. Šiame blogo įraše, pasiremdama neseniai stebėto internetinio seminaro medžiaga, apžvelgsiu modernaus marketingo charakteristikas, o kartu patarsiu – kaip tokį marketingą vykdyti.

Iš pradžių, apie seminarą. Jame dalyvavo trys B2B marketingo specialistai: J. Tomlinson (Microsoft), J. Manton (Kramer Levin) ir R. Meiring (Qorus). Vykusi internetinė diskusija leido suprasti, jog modernaus marketingo charakteristikos dažnai yra savaime suprantamos kiekvienam, dirbančiam šioje srityje. Tačiau šias konkrečiai apsibrėžti – yra labai svarbu. Išankstinis abstraktus „žinojimas“ gali paveikti mūsų rezultatus ir lemti jų suprastėjimą. Todėl visuomet naudinga pasikartoti pagrindus:)

sobxgw6kfiq-jordan-whitt

 

Modernus marketingas tai…

  • nuolatinis fokusas į vartotoją. Tomlison taikliai pabrėžė, jog marketingas visuomet prasideda nuo vartotojo. Marketingas atspindi jo problemas, istoriją, poreikius, suvokimą. Dar prieš skaitmeninės rinkodaros erą, prieš išmaniuosius telefonus ir internetą, marketingas visuomet buvo ir bus orientuotas į vartotoją. Tai jo prigimtinė kultūra. Nuolat vykstanti technologijų pažanga suteikia daugiau  būdų pasiekti savo tikslinį vartotoją. Jei anksčiau Jūsų verslo atstovui tektų lankyti parodas, stoviniuoti gatvėje ir stengtis užkalbinti tinkamą – potencialų – vartotoją, šiandien šį darbą atliekate naudodamiesi socialinių tinklų, el. pašto ar kitomis galimybėmis. Vos per pusvalandį suplanuota reklamine soc. tinklų kampanija galite pasiekti 100, 1000 ar visą milijoną žmonių ir tai yra nuostabu!:) Taigi, didžiausias šių dienų marketingo iššūkis – paruošti strategiją, pasižyminčią kokybišku turiniu ir giliu savo potencialaus kliento supratimu.
  • strategija, neatsiejama nuo modernaus verslo vystymo strategijos. Šiandien aiškiai stebimas barjero tarp marketingo ir verslo vystymo sričių nykimas. Įmonės, norėdamos didinti pardavimus, prekės ženklo žinomumą, išeina į interneto erdves, o ypač – socialinius tinklus. Vis daugiau informacijos skelbiama online, su tikslu – informuoti vartotoją ir, dažniausiai ilgalaikėje perspektyvoje, įgyvendinti pardavimus. Dėl šios priežasties marketingo strategija tampa neatsiejama nuo verslo vystymo strategijos. Marketingą galima laikyti paremiančia verslo plėtrą funkcija įmonėje.
  • išmatuojama veikla. Jei dalindami lankstinukus negalėjote pasakyti, kiek pirkėjų sulaukėte iš būtent tokios vykdomos veiklos, tai įgyvendindami marketingo strategiją – šią privilegiją gaunate. Nors online platformų suteikiami rodikliai dažnai abstraktūs ar turintys trūkumų, tačiau jie suteikia labai vertingos informacijos, leidžiančios optimizuoti veiklą ir pasiekti norimus rezultatus pigiau/greičiau/efektyviau. Vienas didžiausių iššūkių yra tinkamai apdoroti šią informaciją. Marketingo specialistų komandų galvos skausmas – naudingų ataskaitų paruošimas, leidžiančių daryti strateginius pakeitimus, atnešančius daugiau naudos Jūsų verslui.

Tai yra trys pagrindiniai bruožai, apibūdinantys modernųjį marketingą. Kiekvienas iš šių bruožų kalba apie iššūkius, su kuriais susiduriate ar susidursite kasdien. Todėl labai svarbu žinoti…

 

Nuo ko pradėti?

Tik suvokdami modernaus marketingo įgyvendinimo procesų sudėtingumą ir kompleksiškumą galite susikurti strategiją, kuri tikrai veiks. Bendraudama su klientais, norinčiais pristatyti savo verslą socialiniuose tinkluose, taikau trijų žingsnių taisyklę.

idiugux5sm4-sandis-helvigs

1 žingsnis. Nustatykite problemą, tikslą ir apibrėžkite tikslinę auditoriją. Jei mano verslui trūksta jaunų specialistų, kalbančių prancūzų kalba, o mano tikslas – tokius specialistus surasti, tuomet mano tikslinė auditorija ir yra prancūzakalbiai iki, pavyzdžiui, 30 metų. Jei pardavinėju šliaužtinukus kūdikiams, tačiau pardavimai nesiseka – mano marketingo strategijos tikslas – pasiekti naujagimių turinčius tėvelius, naudojant socialinius tinklus.

2 žingsnis. Sukurkite marketingo strategijos planą. Kokius kanalus naudosite? Kiek investicijų tam skirsite? Kokį turinį kursite? Galbūt Jūsų vartotojai turintys daugiau laisvo laiko ir mėgstantys video turinį? Galbūt Jūsų tikslinė auditorija – nuolat skubanti ir šiai patiktų labiau simbolinė, konkreti informacija? Kaip tam tikra marketingo priemonė prisidės prie verslo vystymo? Kokie yra pagrindiniai mano verslo išskirtinumo bruožai? Šie ir kiti klausimai privalo būti atsakyti, kuriant tokį planą.

3 žingsnis. Pasiskirstykite atsakomybes ir planuokite laiką. Marketingo strategijos įgyvendinimą galite palikti samdomai agentūrai, tačiau jei šią įgyvendinsite patys – labai svarbus laiko planavimas ir atsakomybių priskyrimas. Gali atrodyti, jog reikės “tik parašyti Facebook įrašą”, tačiau marketingo srityje kaip niekur kitur galioja lietuvių liaudies patarlė – kuo gilyn į mišką, tuo… 🙂

Taigi tokia yra modernaus marketingo įgyvendinimo pradžia. Besidomintiems plačiau, siūlau paskaityti seminare pristatytą eKnygą, padėsiančią pajungti marketingo ir pardavimų komandas bendram tikslui. Na o turint klausimų ar prireikus pagalbos, lauksiu laiškų!

Modernaus marketingo pradžiamokslį sudarė – Audronė

 


Dalintis

Sužinokite naujienas pirmieji!

Gaukite patarimus, naujausius straipsnius ir informaciją apie renginius. Jau šimtai žmonių prenumeruoja, nepraleiskite naujienų ir jūs!
El. pašto adresas
Saugu ir jokių reklamų

Susisiekime