Kodėl verta maudytis socialinių tinklų žvaigždučių lietuje?

2015 lapkričio 19

Socialinių tinklų galingieji (ang. influencers) dažniausiai būna atpažįstami visuomenėje veidai, išgarsėję spaudos ar televizijos dėka, ir vėliau subūrę nemažą sekėjų armiją savo socialiniuose profiliuose. Žinoma, nemažai yra ir tokių, kurie tapo aktyviai sekami socialiniuose tinkluose dėl didelio įdirbio kuriant turinį, publikuodami intriguojančias nuotraukas, kontraversiškus pasisakymus ar įtraukiančius blogo ir vlog’o (video blogo) įrašus. Socialinių tinklų žvaigždučių įtaka atsiskleidžia per sekėjų grįžtamąjį ryšį. Menkiausias influencer’io krustelėjimas yra apkalbamas šimtų komentatorių, paprasčiausia nuotrauka ar video surenka tūkstančius like paspaudimų, o iš kai kurių viešų pasisakymų spauda sugeba netgi iškepti straipsnį. Šis didžiulis susidomėjimas yra labai galinga jėga, kurią galima panaudoti savo socialinių tinklų komunikacijos tikslais.

want-gain-influence-social-media-work

Turbūt paklausite, kodėl populiarumo konkursas turėtų būti idomu prekiniams ženklams? Atsakymas yra labai paprastas: dažniausiai socialiniuose tinkluose influencer’iai turi sukaupę labai daug sekėjų, ir su šiuo skaičiumi prekės ženklams ar kompanijoms net neverta lygintis. Verslas šiuos sekėjų legionus turėtų vertinti kaip potencialius pirkėjus ir galvoti, kaip galėtų šiuos žmones pasiekti. Dar viena priežastis, kodėl verslui šie asmenys yra naudingi, yra komunikacijos išskirtinumas. Reklama, atsidūrusi influencer’io socialinio tinko paskyroje, dažniau panaši ne į reklamą, o rekomendaciją ar produkto vartojimą „tikrame gyvenime” perteikiant jį per gyvenimiškas patirtis ir momentus. Influencer’io sukurta žinutė apie produktą yra pateikiama visiškai kitaip nei kompanijos, todėl vartotojui tai yra žymiai patraukliau. Tokia komunikacija užsienyje būtų pavadinta FLAWSOME – ji tikra, ne dirbtinė, be perdėto perfekcionizmo, ką dažnai bando parodyti ar sukurti prekiniai ženklai. Negaliu slėpti ir fakto, kad žmonės labiau pasitiki asmenimis, o ne prekės ženklais. Dėl tos priežasties polinkis nusipirkti ar išbandyti produktą bus stipresnis, jei rekomendacija ateis iš mėgstamo blogger’io ar kito influencer’io.

influencer

Jeigu dar neįtikinau, kodėl verslui verta pasižiūrėti į influencer’ių marketingą, pateikiu bonus faktų. Pirmas bonusas – influencer’ių profilių reklama neretai yra daug pigesnė nei radijo, televizijos ar spaudos, o pasiekti rezultatai yra ne ką prastesni. Antras bonusas – influencer’iai patys kuria turinį ir žino, kaip jį geriausiai išplatinti. Jie geriau už prekės ženklus žino, kas patinka jų sekėjams. Dėl tos priežasties verslui nereikia investuoti į turinio kūrimą. Ir dar, toks reklamos įgyvendinimo procesas yra daug greitesnis nei naudojant kitus reklamos būdus.

Nors į Lietuvą socialinių tinklų influencer’ių panaudojimas atkeliaujau kiek vėluodamas nuo Vakarų, tačiau atsiranda vis daugiau kompanijų ar prekinių ženklų, kurie ima pavyzdį iš užsienio ir pradeda naudotis influencer’ių populiarumu. Kyla klausimas – kas Lietuvos socialinių tinklų padangėje gali save laikyti influencer’iu? Pradėkime nuo Agnės Jagelavičiūtės. Ji ne tik kaip žinomas Lietuvos veidas yra aktyviai samdoma reklamoms spaudoje ir televizijoje („East Island SPA”, „Rasa”), bet ir vis aktyviau naudoja savo asmeninį Facebook profilį produktų ar paslaugų reklamai. Pastebėtas jau ne vienas raginimas pirkti ar pagiriamasis žodis „Pigu.lt” kompanijai, taip pat „Spoon to the Moon” reklama, „Creme de la Creme”, „Bananacar”, „Amulette” ir dar daug kitų. Ne paslaptis, kad kai kurie prekiniai ženklai yra mažai kam žinomi, o atsiradusi reklama šios influencer’ės Facebook profilyje, kuris turi daugiau nei 100.000 sekėjų, gali tapti sėkmės raktu. Panašaus pobūdžio reklamų galima aptikti ir pas daugiau Lietuvos žvaigždžių-influencer’ių, tarp kurių taip pat yra Natalija Bunkė ar Ieva Mackevičienė.

bunke ir jegelaviciute

Grįžtant prie reklamos per influencer’į, kuria parodomas gyvenimo būdas ir patirtis, svarbu paminėti ir Gintarės Gurevičiūtės Instagram profilį. Jame nemažai įrašų su lietuviškos sveiko maisto kompanijos „FitFood” produktais. Juose Gintarė nekalba apie tai, kokie „FitFood” produktai yra skanūs, sveiki ir naudingi. Šiuo atveju „FitFood” produktai yra antrame plane, tuo tarpu kai ji ir jos gyvenimo būdas atsiduria įrašo centre, kur pabrėžiamos vertybės ir siekiai. Nors tai ir yra produkto reklama, kurį reklamuoja influencer’is, tačiau tokiu būdu nuotraukoje dalinamasi ne produktu, o patirtimi, taip sukuriant kitiems vartotojams galimybę pajusti tai.

fit food gureviciute

Panašu, kad Lietuvoje socialinių tinklų influencer’ių netrūksta. Verslas turi tiesiog atrasti tinkamą asmenį, kuris sietųsi su reklamuojamu produktu ir užmegzti bendradarbiavimo ryšius. To Lietuvos verslininkams ir linkiu, nes įžymių žmonių jau sukurta infrastruktūra ir populiarumas yra greitas, sąlyginai pigus, labai galingas ir efektyvus būdas vystyti verslą.

Nekantrauju pamatyti daugiau puikių influencer’ių reklamos pavyzdžių!

 

Social media drummer

Viltė Kunevičiūtė

Dalintis

Sužinokite naujienas pirmieji!

Gaukite patarimus, naujausius straipsnius ir informaciją apie renginius. Jau šimtai žmonių prenumeruoja, nepraleiskite naujienų ir jūs!
El. pašto adresas
Saugu ir jokių reklamų

Susisiekime