Ką darai – daryk gerai! Kokybiškas turinys vardan vartotojų įsitraukimo

2016 birželio 2

Vartotojų įsitraukimas – tai savanoriškas bei aktyvus sekėjų bendravimas Tavo valdomuose socialiniuose tinkluose. Internetas srūva nuo patarimų, kurie leis sukurti turinį, atkreipsiantį TAVO tikslinio vartotojo dėmesį. Na o sąvoka „kokybiškas turinys“ tiesiog varo iš proto! Kaip sukurti trumpą ir efektyvią žinutę mano vartotojui? Kad protas vis gi nebūtų „išvarytas“, šis įrašas padės suvokti – kaip gi sukurti KOKYBIŠKĄ turinį?!

Yra pačių įvairiausių būdų ir siūlymų, padėsiančių tokį – vartotoją įtraukiantį – turinį sukurti. Tačiau, mano galva, pats geriausias kokybiško turinio ir vartotojų įsitraukimo ryšio pavyzdys – kompanijos „ThinkGeek“ veiksmai socialiniuose tinkluose. Pradėkime nuo skaičių.

Kompanija „ThinkGeek“ – rinkai pristato labiausiai moksliukiškus ir dažnai provokuojančius produktus. Kiekvieną mėnesį įmonės puslapį aplanko 3 milijonai unikalių lankytojų, o puslapio peržiūrių skaičius siekia 35 milijonus. Verslas didžiuojasi 68 000 sekėjų Twitter, 50 000 fanų bendruomene Facebook ir daugiau nei 11 000 prenumeratorių YouTube kanale. Įmonės produktai skirti visiškai moksliukų pramogai. Pavyzdžiui, siūloma įsigyti specialių personažų kostiumų ne tik moksliukams, tačiau ir jų mylimiems augintiniams.

dog outfits social media

Tad kodėl verslas didžiuojasi tokia didele fanų kariuomene socialiniuose tinkluose? Viena vertus, „ThinkGeek“ nejaučia jokio gėdos jausmo siūlydamas produktus tiesiog pramogai. Kita vertus, šį verslą ir jo vartotojus sieja visiškai bendri „moksliukiški“ interesai. Noriu apibendrinti, ką „ThinkGeek“ daro gerai turinio kokybės aspektu.

„Užslėptas“ pardavimas

Akivaizdus siūlymas pirkti po truputį tampa atgyvena. Vartotoją reikia sudominti, kalbėti apie produkto/paslaugos savybes ar kita. Pavyzdžiui, „ThinkGeek“ pardavimą pateikia visiškai šmaikščia, įtraukiančia forma. Įmonė susikūrė dvi Twitter paskyras (kanalus). Pirmasis kanalas skirtas atsakyti į visus moksliukams ramybės neduodančius klausimus ar diskutuoti įvairiomis temomis ir pavadintas labai paprastai – @thinkgeek. Tuo tarpu antrasis skirtas pardavinėti anksčiau minėtiems produktams, kuris ironiškai pavadintas šlamštu – @thinkgeekspam. Jame įmonė dalijasi produktų nuotraukomis, pabrėždama, jog daiktas greičiausiai jau po savaitės gulės kokiame stalčiuje ar kampe. Matyt, vartotojams patinka šis atvirumas, gebėjimas šmaikščiai pažvelgti į savo verslą, nes net tokios – pardavimus skatinančios – žinutės sulaukia daug paspaudimų „Patinka“! Taigi, visa veikla socialiniuose tinkluose skirta pokalbiui su vartotoju palaikyti, o ne per prievartą pastarąjį pritraukti.

nerd items

Kalbėti vartotojo kalba

Tam, kad komunikacija būtų sėkminga, reikia nemažai paplušėti, jog turinys būtų pateiktas Tavo tiksliniam vartotojui ne tik suprantama kalba, tačiau ir priimtina kalba. Taip, iš dalies kalbu apie anglų, rusų, ispanų kalbos pritaikymą, tačiau svarbus ne tik kalbos pasirinkimas. Turinys turi atspindėti tam tikrą stilių, būdingą vartotojui, kad šis tokiu turiniu susidomėtų ir jį skaitytų.

Pavyzdžiui, „ThinkGeek“ produktų aprašymai, pristatymai socialiniuose tinkluose pilni tik moksliukų bendruomenei suprantamų juokelių, kuriuos tikslinė auditorija ne tik supranta, tačiau ir vertina.

nasa dog thinkgeek

Matyt geriausias aptiktas pavyzdys – vieno fano įrašas ant oficialios „ThinkGeek“ Facebook sienos programavimo kalba (angl. binary code). Smagiausia tai, jog įmonė pateikė atsakymą taip pat 0 ir 1 principu, o užvirusi diskusija siekė daugiau nei 3 tūkstančius komentarų. Taip. Tik „binary code“ kalba. Tad siūlau išsiaiškinti, koks gi yra Tavo vartotojas? Galbūt vėjavaikis? Dalinkis laisvalaikio patarimais! Galbūt mėgstantis skaniai pavalgyti? Siūlyk skaniausius receptus! Tokie pastebėjimai lengvai virs į turinio temas, įtraukiančias Tavo vartotoją.

Suteikti verslui žmogišką veidą

Iš tiesų visi esame pavargę nuo idealizuoto verslo įvaizdžio. Todėl didžiausia užduotis – parodyti, jog tas, kuris „daro“ verslą, taip pat yra žmogus. Pavyzdžiui, „ThinkGeek“ įdarbino darbuotoją prancūzą Guillaume, kuris atvirai išsakė priešišką poziciją populiariam moksliukų tarpe „Amerikietiškam filmui“ bei interneto platybėse viešinamoms meme‘ms. Darbuotojai į tai sureagavo šitaip. Buvo pradėta „Operacija Guillaume“, kurios tikslas – kartu su kompanijos darbuotojais ir visais fanais sudaryti būtinų pamatyti filmų sąrašą ir tokiu būdu paversti naująją darbuotoją tikru moksliukų pasaulio atstovu.  Situaciją apibūdinantį straipsnį ir kūrybingą apklausą gali pamatyti ČIA.

thingeek employee

Ilga istorija trumpiau – gebėjimas pripažinti, jog verslas yra ne kas kita kaip vieninga kryptimi dirbantys žmonės, suteiks komunikacijai nuoširdumo, tikrumo prieskonį ir padės sukurti įdomų, įtraukiantį turinį.

Leisti vartotojams „reikštis“

Taip, šioje vietoje „gula“ konkursai, akcijos ir visas kitas turinys, kurio kasdien daugėja socialiniuose tinkluose. Tokia įrašų forma labai populiari, kadangi tokį turinį galima sukurti greitai ir pigiai. Negana to, toks turinys įtraukia vartotoją, skatina jo lojalumą (ypač jei konkurso prizas – verslo sukurti produktai/paslaugos).

Tuo tarpu „ThinkGeek“ nuolat skatina išsakyti savo nuomonę moksliukams aktualiomis temomis ar kviečia prisijungti prie „moksliukiškų“ konkursų. Šiuo metu veikia video formato konkursas „ThinkGeek“ elektroninės gitaros marškinėlių savininkams. Sąlygos aiškios – vartotojai nusifilmuoja ir demonstruoja savo muzikinius gebėjimus „grodami marškinėliais“, o labiausiai muzikalus moksliukas apdovanojamas 500 dolerių vertės sertifikatu. Paprasta ir VEIKIA.

Norintiems skatinti vartotojo saviraišką, siūlau pradėto nuo klausimo – ką noriu sužinoti ir ką galiu duoti mainais? Tai pagrindinė tokių akcijų/konkursų paskirtis. Pavyzdžiui, jei aš užsiimčiau gelinių nagų lakavimu ir nežinočiau kokių spalvų paletę užsakyti iš eBay vasaros sezonui, sukurčiau konkursą su keliais pasirinkimo variantais, o MAINAIS siūlyčiau SAVO PASLAUGĄ – nemokamą manikiūrą, panaudojant spalvų paletę – nugalėtoją. Paprasta, ar ne? Ir taip, gera matyti, jog Lietuvos įmonės pamažu juda tinkama kryptimi, tačiau nevertėtų tokio turinio kūrimu piktnaudžiauti;)

Taigi – Turinys, Turinys ir Turinys. Tai šventoji trejybė šiandien karaliaujanti socialinėse medijose.  Apibendrindama savo tekstą, noriu pabrėžti, jog kokybiškas turinys tai supratimas, įsitraukimas, noras, bendri interesai, žmogiškumas, išraiškos forma ir nuolatinis pokalbis. Toks turinys kviečia vartotojus dalyvauti, skaityti, bendrauti ir galų gale – pirkti! Norintiems kurti kokybišką turinį, siūlau pradėti nuo vartotojo pažinimo. Tik nustačius pagrindinio Tavo vartotojo asmenybę, galima pradėti tinkamos komunikacijos įgyvendinimą socialiniuose tinkluose!

Social Media Drummer

Audronė Šalnaitė

Dalintis

Sužinokite naujienas pirmieji!

Gaukite patarimus, naujausius straipsnius ir informaciją apie renginius. Jau šimtai žmonių prenumeruoja, nepraleiskite naujienų ir jūs!
El. pašto adresas
Saugu ir jokių reklamų

Susisiekime