fbpx

Kaip lengvai rasti daugiau klientų Facebook? Lookalike audience funkcija

2016 16 rugsėjo

Šiandieniniame pasaulyje, kuriame karaliauja socialiniai tinklai, tampa vis lengviau komunikuoti tiek asmeniškai, tiek iš verslo perspektyvos. Naujos socialinių tinklų funkcijos verslininkams leidžia dar paprasčiau pasiekti žmones ir dar labiau įsigilinti į jų problemas bei poreikius. Žengiant koja kojon su socialinių tinklų naujausiomis technologijomis mes gebame padaryti daugiau ir pasiekti geresnių rezultatų. Šiandien noriu pristatyti dar vieną būdą, kaip panaudojant Facebook išauginti savo verslą dar daugiau. Pakalbėkime apie panašios auditorijos (ang. Lookalike audience) paieškos funkciją bei jos naudą Jums.

Lookalike audience 4

„Lookalike audience“ yra dar vienas būdas pasiekti naujus žmones, kurie tikėtinai bus susidomėję jūsų verslu, nes jie yra panašūs į tuos, kurie Jums yra svarbiausi – į jūsų realius klientus. Panašios auditorijos įrankio pagalba verslo profilio administratoriai gali lengviau pasiekti auditoriją, kuri yra panaši į jūsų dabartinius pirkėjus, Facebook profilio fanus ar internetinės svetainės lankytojus. Žinoma, sakydama “panašią” turiu omenyje ne panašios išvaizdos žmones, o tų pačių ar panašių interesų, pomėgių žmones, kurie telpa į tam tikras pirkėjų elgsenos grupes.

Taigi kaip visa tai veikia?
Norint sukurti panašią auditoriją pirmiausia reikia atsidaryti Facebook ads manager. Kairėje pusėje, viršuj paspausti Facebook ads>assets>audiences>create audience>lookalike audience.

Lookalike audience 2

Kitas žingsnis yra pasirinkti auditorijos šaltinį, nuo kurio bus ieškoma panaši auditorija. Tai reiškia, kad turite pasirinkti vieną iš savo valdomų verslo profilių. Jį pasirinkus, toliau nurodoma šalis ir auditorijos dydis. Svarbu žinoti tai, kad minimalus šaltinyje esančios auditorijos dydis turi būti ne mažiau nei 100 žmonių. Tik tada Facebook galės surasti panašią auditoriją. Kuo daugiau žmonių bus šaltinyje, tuo Facebook lengviau galės surasti žmonių, kurie bus panašūs į juos.

Lookalike audience 1

Tam, kad panaši auditorija būtų surasta Facebook’ui dažniausiai prireikia nuo 6 iki 24 valandų, todėl tikėtis momentinio sprendimo nereikėtų – susiplanuokite laiką taip, kad reklamą galėtumėte pasileisti sekančią dieną. Kol panaši auditorija yra generuojama, yra rodomas raudonas apvalus ženkliukas su užrašu “Not ready”.

Lookalike audience 5

Kai panaši auditorija yra sugeneruota ji yra žymima žaliai ir parašytas konkretus skaičius, žmonių, kurie jums reikalingi. Tuomet galima kurti Facebook reklamą. Pasirinkus sugeneruotą panašią auditoriją paspauskite “create ad”. Kad panaši auditorija būtų dar labiau tinkamesnė jums, ją galite “išgryninti” per kitus parametrus, pavyzdžiui amžių ir geografinę padėtį. Svarbu žinoti tai, kad kol kas ši funkcija prieinama tik paleidžiant reklamą vienos šalies lookalike auditorijai. Tai reiškia, kad kol kas negalite paleisti reklamos trijų ar keturių šalių žmonėms, kurie yra panašūs į jau turimą klientų bazę.

Lookalike audience 3

Taigi, kuo visa tai yra naudinga? Įsivaizduokime situaciją, kad jūs esate atsakingas už sveikuoliškų maisto produktų Facebook profilio administravimą. Kad būtų lengviau suprasti visa situaciją, pavadinkime šį Facebook profilį “Sveikuolių maistas”. Čia jūs kuriate komunikaciją skirtą sveikuoliams, ar šia sritimi besidomintiems žmonėms. Karts nuo karto paleidžiate reklamą, kurią mato tik tie žmonės, kurie besidomi sveika mityba, sportu, ekologišku maistu ir kuriems yra daugiau nei 25 metai. Jie yra nukreipiami į jūsų e-parduotuvę, kur gali įsigyti įvairaus pobūdžio natūralių ir sveikų produktų. Verslas įgauna tokį pagreitį, kad nusprendžiate plėstis ir savo komunikaciją vykdyti kaimyninėse šalyse: Latvijoje ir Lenkijoje. Šioms šalims yra sukuriami atskiri “Sveikuolių maisto” profiliai, kur komunikacija yra vykdoma vietine kalba. Na ir siekiant pasiekti panašią auditoriją kaip ir Lietuvoje jums nebereikia sukti galvos ir naujai atrinkinėti žmones prieš paleidžiant reklamą. Tam jūs pasinaudojate Facebook panašios auditorijos funkciją, kuri suranda panašios vartojimo elgsenos žmones ir jiems rodo jūsų pasirinktą reklamą. Skamba nesunkiai, tiesa?

Šios funkcijos naudą galime apibrėžti ir iš vietinės perspektyvos. Likime prie to pačio “Sveikuolių maisto” pavyzdžio. Verslas labai gerai sekasi Lietuvoje, turite nuolatinių ir ištikimų klientų, kurie gaili išleisti daugiau pinigų jūsų produktams. Staiga jums šauna į galvą mintis plėsti verslą Lietuvoje ir atidaryti sveikuoliškų maisto produktų restoraną. Pavadinkime jį “Sveikuolių salotos”. Analogišku pavadinimu atsiranda ir naujas Facebook puslapis, kurį jūs ar jūsų kolegos administruoja. Na ir situacija susidaro panaši kaip ir Lenkijoje ar Latvijoje – jūs ieškote žmonių besidominčių sveika mityba, gyvenimo būdu, ekologiškais maisto produktais, kurie norėtų sekti jūsų naujai sukurtą puslapį ir domėtis jame vykdoma komunikacija. Tam jūs pasinaudojate Lookalike audience funkcija per Facebook ads manager programą. Kuriate reklamą “Sveikuolių salotos” profiliui, tačiau panaši auditorija surandama pagal “Sveikuolių maisto” Facebook profilio fanų duomenų bazę ir e-parduotuvės lankytojus.

Jeigu šios funkcijos naudai įsitikinti ieškote konkrečių sėkmės istorijų, tuomet svarbu paminėti Turkijos mados startuolio Modanisa pavyzdį. Ši kompanija pasinaudodama Lookalike Audience funkcija sėkmingai surado klientus užsienio šalyse, o investicinė grąža buvo net keturis kartus didesnė nei su kitomis, anksčiau vykdytomis kampanijomis. Nors nauji profiliai užsienio šalyse ir nebuvo kuriami, tačiau kitoms rinkoms skirta Facebook reklama ir Lookalike Audience funkcija leido lengvai pasiekti naujus klientus, kurie buvo vedami į e-parduotuvę ar Facebook profilį. Kaip teigia šio startuolio generalinė direktorė Sami Guzel Facebook Lookalike Audience įrankis leido pasiekti nišines auditorijas iš viso pasaulio ir kardinaliai pakeitė pardavimus, bei pakėlė fanų bazės skaičių, kuris dabar viršija 2,2 milijono.

Lookalike audience 6

Pabaigai norėčiau pasakyti, kad niekada nereikia sustoti ir naudotis tik tuo, ką jau esame išbandę ir prie ko įpratę. Facebook ir kiti socialiniai tinklai diena iš dienos tobulėja, todėl mums reikia neatsilikti ir kiekvieną jų pristatytą naujovę išmėginti bei pritaikyti savo reikmėms. Na, o jei nespėjate greitai susiorientuoti socialinių tinklų naujovių apsuptyje ir bijote, kad būsimos naujovės tik dar labiau susuks jums galvą – tam visada turite mus, Social Media Drummer’ius, kurie visada yra pasirengę padėti jums ir jūsų verslui.

Social Media Drummer, 
Viltė


Dalintis

Susisiekite