fbpx

„FACEBOOK JOBS“ – neįpareigojanti darbo skelbimų paieška

2019 13 birželio

Pasakysiu ne naujieną, „Facebook“ visi naudojame daugiausiai pokalbiams ir ryšių palaikymui savo socialiniuose ratuose, tačiau kai kam gali būti šiokia tokia naujiena, jog šį socialinį tinklą jau galime panaudoti ir darbo paieškai. „Jobs on Facebook“ – 2017 metais tyliai ir be jokių reklamų pasirodžiusi darbo paieškų platforma, vis dažniau minima, kaip potenciali rinkos gigantė, galinti nušluostyti nosį net ir pačiam žymiausiam prof. socialiniui tinklui „Linkedin“. Tai nuo ko gi viskas prasidėjo ir ar iš tiesų šios prognozės yra ne iš piršto laužtos?

PRADŽIA.

Prieš dvejus metus atsiradęs „Jobs on Facebook“ buvo vadinamas testiniu ir veikė tik JAV ir Kanados teritorijose. Kurį laiką kritikai į šią darbo paieškos skiltį žiūrėjo skeptiškai ir kaipmat pasmerkė greitai mirčiai. Pagrindinė priežastis – vartotojai šią platformą naudoja kaip susisiekimo priemonę su draugais, kolegomis ar šeimos nariais, kurioje dalinasi įvairiausia informacija, laisvai reiškia savo nuomonę ir jau praleido pernelyg daug laiko užtikrindami, kad potencialūs darbdaviai negalėtų matyti jų viešos „Facebook“ paskyros informacijos. Kitais žodžiais tariant – tai platforma, kurioje neretai vengiama turėti bet kokį asmeninį kontaktą su darbdaviu.

Tačiau greitu metu buvo suprasta, kad ši platforma turi daugelį pliusų, kurių neturi arba tinkamai neišnaudoja kiti darbo skelbimams skirti socialiniai tinklai. Pavyzdžiui:

· „Facebook“ egzistuojantys socialiniai ratai gali validuoti tinkamą kandidatą arba užtarti geru žodžiu pačią darbovietę.

· Atitikę tikslinę auditoriją (angl. target audience) asmenys, gauna darbo skelbimus tiesiog benaršydami, o aplikuojantiems į darbo poziciją – visa profilio informacija (miestas, išsilavinimas, buvusios darbovietės) automatiškai užsipildo kandidatavimo formoje. O darbdaviai – gali lengviau pateikinėti darbo vietos reklamą pagal turimus asmenų duomenis.

· Smulkųjį verslą turintys darbdaviai, ieškantys žemesnės kvalifikacijos darbuotojų ar su ribota darbine patirtimi, niekada neatras potencialių darbuotojų „Linkedin“ platformoje, o ir potencialūs darbuotojai joje ne visada turi paskyrą. O kadangi „Facebook“ turi (beveik) visi, tai puiki erdvė atrasti potencialius darbuotojus.

Ką reikia žinoti siūlantiems darbo poziciją?

Visų pirma, „Facebook“ darbo skelbimas yra nemokamas. Sukurti darbo skelbimai bus matomi ne tik „business“ paskyroje, bet ir bendroje „Facebook Jobs“ skiltyje.

Be to, „Facebook“ vartotojai ant mėgiamo skelbimo gali spausti „patinka“, bendrinti šį įrašą ant savo sienos (angl. wall) arba juo dalintis su savo draugais bei pažįstamais. Ir štai – savaiminis domino efektas, kuris gali keliauti po vis skirtingas asmenų paskyras!

Žingsniai:

· Nuėję į „Jobs on Facebook“ skiltį ir paspaudžius „Sukurti darbo poziciją“ (angl. create a job), pasirodo darbuotojų paieškos forma, kurioje užpildote laukelius (darbo pozicijos aprašymą, lokaciją, siūlomą atlyginimą ir t.t.). Taip pat galite užduoti klausimus būsimiesiems kandidatams bei pasirinkti šio darbo skelbimo atitinkamą nuotrauką;

· Kai darbo skelbimas yra paskelbtas, galite pasirinkti ir mums įprastą „boost“ reklamos funkciją, veikiančią tokiu pačiu principu, kaip ir „boost“ reklama (angl. post boost ads). Tam, kad šis skelbimas nepradingtų, rekomenduoju nepašykštėti nors kelių eurų reklamai. Tą galite padaryti labai paprastai – pasirinkę biudžetą bei tikslinę auditoriją (pagal geografinę lokaciją, ankstesnes arba panašias darbovietes, studijų kryptis, pomėgius ir kitus konkrečius veiksnius). Taip pasieksite daugiau žmonių, kurie galėtų būti jūsų darbuotojais. Be to, mokate tik tada, kai susidomėjęs (būsimas) kandidatas paspaudžia ant darbo skelbimo.

Ką reikia žinoti ieškantiems darbo?

Kaip ir minėjau, darbo skelbimas gali susirasti ir jus pačius reklamos principu. Jis gali pasirodyti beveik visur – jūsų naujienų sraute, verslo puslapyje ir net prekyvietėje (angl. marketplace). Jei jį pamatėte, sveikiname! Jūs atitikote darbuotojo tikslinės auditorijos atranką! O jei ieškote specifinio darbo ar tiesiog norite pasižvalgyti po visas laisvas darbo pozicijas, tereikia pasirinkti „Jobs on Facebook“ skiltį: https://www.facebook.com/jobs

Žingsniai:

· Paspaudę ant „Jobs on Facebook“ skilties, galite pasirinkti tikslinę siūlomų darbų lokaciją, pažymėti įvairias sritis, darbo specifiką, etatą ir t.t. Paspaudus ant darbo skelbimo ir perskaitę tikslesnį aprašymą, galite jį išsisaugoti, juo dalintis arba tiesiog aplikuoti (angl. apply now);

· Visa jūsų informacija „apie“ skiltyje automatiškai persikelia į siuntimo formą. O jei ji nėra užpildyta – ją galite laisvai redaguoti patys;

· Prisistatote save iki 1000 žodžių laukelyje (patarimas – rinkitės tinkamus žodžius ir nevarginkite darbdavio eilėmis. Daugelis tiesiog neturi tam tiek laiko);

· Atsakote į darbdavio užduotis klausimus (jei jų yra) ir… viskas, galite siųsti!

Kas nutinka išsiuntus aplikaciją?

Visi laiškai „nukeliauja” į darbdavio „Facebook Messenger“, kuriame ir vyksta visa pagrindinė komunikacija. Darbo beieškantis asmuo niekada neliks nežinioje ar jo išsiųsta kandidatavimo forma yra peržvelgta, nes jį pasitiks viena ir nepakartojama „seen“ žyma. O žinant šį faktą, darbuotojams bus didesnė motyvacija atsakyti į visas pateiktas paraiškas ir į užduotus klausimus. Jei kandidatas atitinka visus reikalavimus, su juo susisiekti galima tiesiog vienu mygtuko paspaudimu – ir štai, jūs jau turite interviu per „Messenger Video Call“!

„Facebook“ yra vieta, kurioje milijonai žmonių praleidžią nemenką laiko tarpą tiesiog naršydami. Tai kodėl gi per tą laiką nesusiradus ir darbo? Nors iki šiol darbo skelbimų yra kur kas mažiau nei darbo ieškančių asmenų, tendencijos palankios – įmonių ieškančių darbuotojų daugėja, o ir „Facebook“ 2018 metu duomenimis, jau daugiau nei milijonas žmonių rado savo išsvajotąją darbo poziciją.

Tiesa, vis dar išlieka baimė, kad būsimas darbdavys pamatys daugiau informacijos nei turi pamatyti ir riba tarp asmeninės nevaržomos erdvės ir oficialumo gali būti lengvai peržengta. Bet visa tai galima lengvai išspręsti – užtenka atidžiai susitvarkyti privatumo nustatymus ir visa baimė kaipmat pradingsta.

Bet kuriuo atveju – „Jobs on Facebook“ funkcionalumas nugali jau visas nusistovėjusias abejones, o įsitraukimas ir susidomėjimas šia skiltimi tik auga – vis daugiau pasirodančių darbo skelbimų indikuoja, kad aplikantų į norimą darbo poziciją skaičius taip pat tik didėja. Dėl to išbandyti patiems tikrai verta – tai ne tik nieko nekainuoja ir nereikalauja didelių pastangų, bet taip pat ir neįpareigoja formalumams, kuriuos neretai sutiksime „Linkedin“ asmeninėse paskyrose. Išbandykite.

Dalintis

Susisiekite