fbpx

Darbuotojų paramos įmonės įvaizdžiui pradžiamokslis

2015 kovo 1

Tikriausiai teko girdėti, jog prekės ženklo sėkmė priklauso nuo jo kuriamos istorijos. Anksčiau pakako, kad istoriją pasakotų ryšių su visuomene komanda, tačiau socialinių medijų amžiuje kiekvienas darbuotojas yra potencialus radijo siųstuvas, galintis skleisti teigiamas žinias apie prekės ženklą socialiniuose tinkluose. Beje, šie „radijo siųstuvai” kartais neturi apribojimų – darbuotojai internete nori dalintis ne tik įspūdžiais iš smagaus įmonės pobūvio, bet ir skundais apie užsitęsusias darbo valandas ar piktą vadovą. Būna ir taip, kad visai nenorėdami jie viešai paskelbia svarbią įmonei informaciją, o tai jau – pavojaus sirena verslo sėkmei.
Tam, kad šis įmonės turtas prisidėtų prie verslo plėtros, o ne jai kenktų, SocialDrum komanda kviečia atkreipti dėmesį į darbuotojų rolę išorinei socialinių tinklų komunikacijai (angl. employee advocacy).

employee advocacy

Auginti įmonės prekės ženklui paramą teikiančius darbuotojus socialiniuose tinkluose globalioms įmonėms yra natūralu, tačiau dirbdami Lietuvoje to pasigendame. Tikimės, kad toliau išvardinti žingsniai paskatins Lietuvos įmones pažiūrėti į darbuotojus iš šios, kiek neįprastos išorinės komunikacijos pusės.

APIBRĖŽKITE DARBUOTOJŲ ROLĘ SUDERINDAMI TIKSLUS

Įmonėje pasirūpinti darbo sutartimi ar priešgaisrinės apsaugos taisyklėmis yra taip pat natūralu kaip ryte išsivalyti dantis. Deja, tokios taisyklės ir terminai darbuotojų elgesiui socialinėje medijoje dažniausiai neegzistuoja. Tam, kad galėtumėte įvardinti šias taisykles, pirmiausia reikėtų peržiūrėti įmonės ilgalaikius komunikacijos tikslus ir apmąstyti, kaip komunikacija socialiniuose tinkluose galėtų jiems pasitarnauti. Tik įsitikinus, kad šie tikslai yra suderinti, leiskite sau kurti socialinės medijos elgesio standartą. Paaiškinkite, kodėl ir kaip kiekvienas darbuotojas turėtų prisidėti prie teigiamos žinutės bei ką jie turėtų daryti pamačius neigiamus atsiliepimus apie įmonę socialinėje erdvėje.

control

PASIDALINKITE LŪKESČIAIS IR JUOS NUOLATOS PRIMINKITE

Jei galvojote apie taisyklių ir draudimų lentą matomiausioje ofiso vietoje, mes skatintume jus išmesti šią mintį iš galvos. Norint patraukti darbuotojus domėtis ir prisidėti prie socialinių medijų monitoringo bei teigiamų atsiliepimų generavimo, pasirinkite motyvuojančią kalbą bei sukurkite darbuotojams tinkamas sąlygas dalyvauti tokioje programoje. Keletas idėjų, kaip sužadinti apetitą: galite sukurti trumpą pažintinį filmuką arba informacinę platformą, kurioje galėtumėte dalintis geraisiais komunikacijos pavyzdžiais, panaudokite vidinės komunikacijos įrankius ir atverkite komunikacijos skyriaus duris visiems turintiems klausimų apie komunikaciją ar įmonės poziciją socialiniuose tinkluose. Negana to, nebijokite ieškoti alternatyvių kanalų, kuriuose skatintumėte darbuotojus būti aktyviais socialiniuose tinkluose, pavyzdžiui vidinis naujienlaiškis, ofise iškabinti plakatai, įmonės pobūviai ir kita. Galiausiai, skatintume jus taikyti “repetitio est mater studiorum” principą, nes nuolatinis priminimas ir paskatinimas veikti tikrai įkvėps darbuotojus imtis veiksmų.

GERAS PAVYZDYS ĮTRAUKS VISUS

Ne paslaptis, kad vienas lauke ne-karys, todėl į šią darbuotojų komunikacijos programą SocialDrum siūlo pažvelgti holistiškai. Pasirinkite asmenis, kurie jau prisideda prie įmonės išorinių socialinių tinklų komunikacijos, ir juos apdovanokite. Nepagailėtas geras žodis, viešas pagyrimas ar net finansinis apdovanojimas tokiam darbuotojui tikrai paskatins kolegas prisidėti prie šios programos. O jei pažvelgtumėte plačiau – kodėl nesurengus konkurso skatinančio atskirus darbuotojus dalyvauti šioje programoje? O gal verta konkursą suorganizuoti tarp įmonės departamentų? Tai ne tik atneš teigiamų rezultatų įmonei, bet ir pagerins darbo atmosferą! Nesvarbu, kurį būdą pasirinksite, elgesys, kurį atpažįstate ir skatinate, savaime nustatys elgesio standartą, kurio naudą pajus visa organizacija.

Žodžiai ne žvirbliai – rūpintis įmonės įvaizdžiu socialinėje erdvėje reikia nuolatos. Būkite sumanūs bei informuokite apie tai savo darbuotojus ir kartu be papildomų sąnaudų pasiekite ilgalaikius komunikacijos tikslus.

 

Linkėjimai,

 

Social Media Drummer

Petras Ramanauskas

Dalintis

Sužinokite naujienas pirmieji!

Gaukite patarimus, naujausius straipsnius ir informaciją apie renginius. Jau šimtai žmonių prenumeruoja, nepraleiskite naujienų ir jūs!
El. pašto adresas
Saugu ir jokių reklamų

Susisiekime