fbpx

Būdas sužinoti apie savo prekės ženklą – socialinės žiniasklaidos klausymasis

2015 20 vasario

Ką apie tave ar tavo prekės ženklą mąsto klientai? Įdomu, ar nauja kampanija kas nors susidomėjo? Ko trūksta vartotojui ir kuo jis skundžiasi?

Visi pastarieji klausimai tikriausiai kyla ne vienam iš mūsų. Įvairūs tyrimai, stebėjimai, interviu su vartotojais, žinoma, vis dar egzistuoja ir veikia, tačiau ar žinai, kad atsakymus į klausimus gali rasti stebėdamas ir klausydamasis socialinės žinisklaidos? Socialinis klausimasis – procesas, kurio metu sekama kas, ką, kur ir kada pasakė apie įmonę, prekės ženklą ar asmenį. Žinoma, išgirdus grįžtamąjį ryšį bei nuomonę, vėliau svarbiausia sureaguoti į tai.

Reakcija į tai, kas išgirstama socialinės žinisklaidos stebėjimo metu, neturėtų būti tiesioginė. Dažniau tai tiesiog informacijos priėmimas ir visko suvedimas į siekiamą komunikaciją. Kartais tam tikros situacijos reikalauja tiesioginio atsako žmonėms, tačiau tai tik suasmenina prekės ženklą.

Nuo ko pradėti?

Pirmas žingsnis yra surasti įrankius, kuriais naudosiesi. Gali surasti galybę išskirtinių mokamų, tačiau nemažai paprastesnių ir nemokamų įrankių, kurie padeda klausytis. Žemiau pateikiame keletą nemokamų įrankių, kurie neparodo visų žinučių išsamiai, bet atksleidžia pagrindines pokalbio temas. Pabandyk:

  • „Google Alerts“ – nepadengia socialinių tinklų, tačiau raportuoja, kai esi paminimas paieškoje.
  • „Hootsuite“ – pagrindinė informacija pateikiama iš socialinių tinklų. Galima turėti iki 50 skirtingų skirstinių, kiekviename iki 10 raktažodžių, pagal kuriuos vykdome klausymąsi.
  • „Icerocket“ – labiausiai koncentruojasi į paiešką tinklaraščiuose.

„Social Mention“ – pateikia suvestinius duomenis iš daugybės socialinių tinklų kanalų ir sugeneruoja pagrindines analizes.

„Toopsy“ – panašus į „Icerocket“ ir „Social Mention“. Koncentruojasi į socialinius tinklus.

how to listen

Kodėl nusiteikimas yra toks svarbus?

Nereikia galvoti, jog įrankiai padarys už tave viską. Socialinės žinisklaidos klausymuisi reikalingas tavo laikas. Geriausiai atkreipti dėmesį ir sureaguoti į tai, kas išgirstama, laiku. Į komentarus galima sureaguoti kaip į bendrinę situaciją ir iš to sukurti tinklarščio įrašą. Rekomenduojama paminėti žmogų, kuris išreiškė nuomonę apie tavo prekės ženklą. Taip viešai parodoma, jog prekės ženklui rūpi, ką apie jį galvoja vartotojai. Kita vertus, galima sureaguoti asmeniškiau, atsakant nuomonę išsakiusiam asmeniui tiesiogiai.

Raktažodžiai – raktas į sėkmę

Socialinės žinisklaidos klausymasis vykdomas pagal raktažodžius, tad jie – pagrindinis raktas į sėkmę. Apgalvok, kokiais raktažodžiais apibūdinamas tavo verslas, prekės ženklas, asmuo. Vykdyk klausymąsį ieškodamas pagal įmonės pavadinimą, šūkį, vadovo vardą ir pavardę. Stebint konkurentus, atrask, kurie raktažodžiai bendrai tinka ir tau, ir kitiems pagrindiniams rinkos žaidėjams.

hashtag power_0

Kaip pradėti pokalbių klausymasi su Hootsuite”?

„Hootsuite” tai nemokama, paprastai naudojama bei turinti ne vieną funkciją platforma, skirta dirbti su socialine žinisklaida. Keletas žingsnių, kaip pradėti vykdyti klausimąsi su šia platforma:

  • Įsivardink sau specialius terminus, raktažodžius, pagal kuriuos vykdysi klausymąsi.
  • Sukurk atskirą srautą kiekvienai frazei ir tai pasiek, pasirinkęs „Hootsuite“ skirstinių (TAB) funkcija, kurioje kiekvienam raktažodžiui gali sukurti atskirą srautą. Pagal raktažodžius gali sekti „Twitter“ ar „Google+“ pokalbius bei įrašus. Taip pat gali sekti ir „Facebook“ ar „Linkedin“ pokalbius, tačiau matysi tik turimų fanų nuomonę.
  • Patikrink  skirstinius ir srautus pagal raktažodžus nors kartą per dieną.Sureaguok į situacija. Beje, su „Hootsuite“ taip pat gali sekti žmonių žinutes pagal vietovę.

Socialinės žinisklaidos klausymasis nėra sudėtingas procesas, jei tiksliai gali apibūdinti labiausiai tinkamus raktažodžius ir esi pasiryžęs skirti tam laiko. Žinoma, labai svarbu ne tik klausytis, bet ir girdėti, kas kalbama bei sureaguoti į tai. Klausydamasis sužinosi, kur apie tave kalbama, kas apie tave kalba ir ką kalba. Tikimės, jog tai tau padės gerinti santykius su vartotoju, gauti nuomonę bei grįžtamąjį ryšį, pradėti bendradarbiavimą ar bendravimą, stebėti ir sužinoti apie verslo aspektus, kuriuos gali patobulinti.

 

Social Media Drummer

Petras Ramanauskas

Dalintis

Susisiekite