fbpx

Online dating: ar Tinderis pražudys meilę?

2020 vasario 14

Ko gero, tai yra vienas kontraversiškiausių klausimų nuo 2012-ųjų, kuomet Tinder platforma išvydo dienos šviesą. Vieni burnoja, kad socialinės medijos ir greitų pasimatymų platformos nekuria tvarių santykių bei skatina žmones vadovautis vienintele taisykle „vertink knygą pagal viršelį“ (o geriausia, jei tai padarytum per pirmas dvi sekundes 😀). Kiti tuo tarpu siunčia padėkos gėles į oficialiasias Tinder būstines už tai, jog ši programėlė padėjo kaktomūša susidurti su savo gimininga siela.

Tai vis dėlto, Tinderis yra XXI amžiaus Šventasis Gralis, ar programėlė, vartotojiškumą perkelianti iš parduotuvių lentynų į žmonių santykius?

Statistika arba milijonas pasimatymų per savaitę

Prieš stojant į “už” ar “prieš” Tinderio vartotojus bei pradedant teisinti ar stigmatizuoti žmones su šios programėlės ikona telefono darbalaukiuose, įdomu įvertinti šios pasimatymų platformos apimtis bei susipažinti su šio giganto pajamų ir vartotojų statistika.

„Tinder“ turi 57 milijonus vartotojų visame pasaulyje
4,1 mln. „Tinder“ vartotojų moka už premium „Tinder Plus“ ir „Tinder Gold“ funkcijas
Nuo „Tinder“ pasirodymo įvyko daugiau nei 20 milijardų pasimatymų
Motininė „Tinder“ įmonė „Match Group“ 2018 m. trečiąjį ketvirtį pateikė 444 mln. USD pelno
„Tinder“ vartotojos moterys atsargiau priima sprendimus, net 91 proc. respondenčių teigia, jog širdute jos žymi tik tuos profilius, kurių savininkai jas iš tiesų fiziškai traukė (palyginti su 72 proc. vyrų)
35% vyrų teigia, kad širdute jie pažymi profilius, kurie jiems bent truputį patinka (statistika sutampa su punktu auksčiau minėta statistika)
Vidutinė vyro siunčiama „Tinder“ žinutė moteriai yra 12 ženklų, moters vyrui – vidutiniškai 122.

(duomenys pateikiami https://www.businessofapps.com/data/tinder-statistics/)

Šių laikų kupidonas, į meilės paieškas įtraukiantis milijonus vartotojų kasmet, bei vis daugiau milijonų dolerių uždirbantis kas mėnesį – tvirtai įsitaisęs internetinių pažinčių platformos etalono pozicijoje prie kurio sėkmės, greičiausiai, ne kartą esame prisidėję ne retas iš mūsų.

Millenialsai – karta išnarpliojusi „meilės” sąvoką ar vienišių būrys?

Nors garsus nuomonės išsakymas, jog millennial karta nemoka branginti žmonių bei sukurti tvarių santykių darosi naujoji norma, o po „senmergės” bei „viengungio” statusu pakišami individai nuo 25-erių, tačiau šis nusistatymas prieš „dutūkstantukus”, rodos, turi realaus pagrindo subyrėti.

Ne, tėvų burnojimai, tikriausiai, nesibaigs. Ar bent jau nesibaigs iki tol, kol sužinosime millennial kartos oficialius duomenis apie išlikusias ir iširusias santuokas. Tam prireiks gerų trisdešimties metų, o iki tol galima remtis, galbūt kažkam pasirodys lengvabūdiškais, tačiau akivaizdžiais teiginiais:

* „deitinimas” nebūtinai turi vesti į kažką romantiško, taip užsimezga dešimtys puikių pažinčių, kurios gali peraugti į ilgalaikes draugystes ar net darbinius santykius. Juk skubiai prireikus gero grafikos dizainerio visuomet gali parašyti TAM Tinder deitui, su kuriuo mateisi prieš porą mėnesių, bet vis dar palaikai šiltą ryšį.

* išrankesni žmones nebūtinai yra bjaurūs, o vieniši nebūtinai – nelaimingi. Vaikščiojimas į pasimatymus padeda susidėlioti savo idealaus partnerio savybių bei vertybių portretą. Neskubėjimas tampa prioritetu;

* taip, statusas „single” gali būti logika paremtas žmogaus pasirinkimas. Sąmoningas sprendimas negriūti į santykius nereiškia, kad žmogus neranda atrosios pusės, o paguodos žodžiai „nesijaudink, ką nors greitai rasi” nėra būtini.

Technologijų atsiradimas išties pakeitė romantinių santykių pradžios ir pasimatymų įpročius, tačiau ar tai gali iškraipyti ar netgi sunaikinti meilę?

Visiškai atsitraukiant nuo skandalingosios programėlės bei žvilgtelėjus į mūsų smegenis, pagrindiniai nerviniai (romantinės) meilės taškai yra giliai mūsų smegenyse (pakaušio dalyje), šalia tokių gyvybiškai svarbių pojūčių kaip alkis ir troškulys, o šie, prieš milijonus metų susiformavę, pojūčiai bei jų įspėjamieji ženklai yra užkoduoti mūsų genuose. Todėl kažin, ar turėtumėme baimintis, jog mūsų romantinę meilę ar jos įpročius perprogramuoti gali judinamieji nykščio judesiai į kairę ar į dešinę Tinderio platformoje.

Meilės nepražudė nei santvarkos, nei karai, o Romeo ir Džiuljetos atveju net ir mirtis. Fokusą nuo nepagrįsto nepasitenkinimo pasimatymų programėle turėtumėme permestį į žmonių sąmoningumą bei pamatines vertybes, nes pastariesiems esant tvirtiems net ir Tinderis tampa ne ginklu, o įrankiu pasiekti tinkamus žmones ar bent jau puikia neįpareigojančių savaitgalio pasimatymų planavimo platforma.

Nuotaikai pakelti bei naują viltį jaunų žmonių širdyse pasėti padės puikių kūrėjų susukti video, kurie puikiai papildo neišsemiamą bei nuolat stigmatizuojamą „online dating” temą:

Dalintis

Sužinokite naujienas pirmieji!

Gaukite patarimus, naujausius straipsnius ir informaciją apie renginius. Jau šimtai žmonių prenumeruoja, nepraleiskite naujienų ir jūs!
El. pašto adresas
Saugu ir jokių reklamų

Susisiekime