fbpx

Instagram TV (IGTV) – socialinių tinklų alternatyva tradicinei televizijai

2019 vasario 21

Kasmet vis sparčiau progresuojant išmaniesiems įrenginiams, tobulėjant jų vaizdo kamerų kokybės parametrams, ypatingai išaugo kūrimo ir dalinimosi vizualiu, mėgėjiško pobūdžio, turiniu populiarumas. Dėl šios priežasties, pastaraisiais metais socialinių tinklų kūrėjai skiria nemažai investicijų vaizdo įrašų plėtrai skirtoms funkcijoms. Tokį didelį susidomėjimą vaizdo įrašais socialiniuose tinkluose lemia keletas veiksnių. Visų pirma, tai autentiškas ir ne toks formalus turinys, kuriuo vartotojas labiau pasitiki. Antra, mėgėjiškas vaizdo turinys socialiniuose tinkluose vis labiau atstoja tradicinę televiziją, kurios populiarumas pastaruoju metu sparčiai krenta, ypač tarp jaunesnės auditorijos atstovų.

Intagram TV – kitoks požiūris į televiziją

2016 metų vasarą atsiradusi „Instagram” stories funkcija ilgainiui virto kasdieniu daugelio žmonių įpročiu dalintis autentiškais gyvenimo momentais, o kai kuriems tai tapo viena iš priemonių verslo strategijoms įgyvendinti. Tačiau pastebėję, jog 15 sekundžių trukmės vaizdo įrašo neužtenka nei paprastiems vartotojams, nei verslams, „Instagram“ kūrėjai nusprendė sukurti atskirą platformą, skirtą specialiai ilgesnių vaizdo įrašų dalinimuisi su sekėjais. Todėl 2018 m. birželį „Instagram“ pristatė IGTV – šiuolaikinę alternatyvą televizijai, pritaikytą specialiai socialinių tinklų vartotojams.

Instagram TV – platforma, skirta dalintis bei peržiūrėti ilgesnio formato vaizdo įrašams. IGTV integruota į „Instagram“, bet taip pat turinti ir savarankišką aplikaciją, kuri yra pritaikyta specialiai išmaniesiems mobiliesiems įrenginiams, nes vaizdas rodomas per visa ekraną, vertikaliu formatu. Esant poreikiui, įkeltas vaizdo įrašas gali būti rodomas ir horizontaliai, telefoną pavertus šonu. Tačiau tai gali sukelti papildomų nepatogumų, kadangi siekiant išlaikyti vaizdo įrašo kokybę, prieš įkeliant į IGTV, jį reikėtų specialiai apdoroti atskiromis programomis. Todėl rekomenduotina vaizdo turinį ruošti būtent vertikaliu formatu.

Kadangi platforma yra integruota su „Instagram“, IGTV esantį turinį galima žiūrėti ir nesusikūrus savojo kanalo, užteka tiesiog turėti paprastą „Instagram“ paskyrą. Tačiau, jei norėsite turinį kelti patys, kanalą reikės susikurti. Tokiu atveju patogiau būtų naudotis atskira IGTV aplikacija, kuri bus taip pat susiejama su jūsų asmenine ar verslo „Instagram“ paskyra.

Nors IGTV galima vaizdo įrašo trukmė prailginta lyginant su paprastos Instagram paskyros video trukme, vis dėl čia vaizdo turinio trukmė taip pat turi išimčių ir priklauso nuo paskyros pobūdžio. Maksimaliai leidžiamas IGTV talpinamų vaizdo įrašų ilgis yra iki 10 min. paprastoms paskyroms ir iki 60 min. trukmės patvirtintoms paskyroms (angl. verified accounts). Priešingai nei stories, įkeltų įrašų laikas platformoje yra neterminuojamas, todėl vartotojas jį gali peržiūrėti jam patogiu metu, neribotą kiekį kartų.

Tiek turinio kūrėjo, tiek žiūrovo požiūriu, naudojimasis IGTV platforma yra ganėtinai paprastas. Įsijungus aplikaciją, yra matomi keli skirsniai. Pirmiausiai rodomas jūsų interesų pagrindu personalizuotas turinys. Iš karto po jo jums rodys jūsų sekamų žmonių, kurie turi susikūrę IGTV kanalą, turinį, o sekančiame – kitą, visame IGTV sraute esantį populiariausią turinį. Taip pat yra atskira skiltis jau žiūrėtiems arba nebaigtiems žiūrėti įrašams, todėl bet kada galite grįžti ir tęsti vaizdo įrašo peržiūrą. Žinoma, be šių opcijų yra ir paieškos laukelis, kuriame galite ieškoti norimo turinio. Kaip ir įprastai, „Instagram“ vartotojams suteikiama galimybė autoriaus pasidalintą įrašą vertinti „love“ paspaudimu, komentuoti bei privačiai juo dalintis su draugais.

    

Skirtumas nuo mums įprastos televizijos yra tas, jog IGTV viduje nekuriami įprasti, televizijai būdingi kanalai. Pagrindinis dėmesys skiriamas mėgėjiškam turiniui, todėl savarankiški kanalai yra visas IGTV paskyrų autorių keliamas turinys. Įdomu tai, jog vaizdo įrašai pradedami rodyti iš karto, vos įsijungus IGTV aplikaciją, kas žiūrovui sukuria tradicinės televizijos įspūdį.

IGTV galimybės verslui

Ilgesnės trukmės, vertikalaus formato vaizdo įrašas prekės ženklams padeda labiau priartėti prie vartotojų. Svarbu atkreipti dėmesį, jog IGTV leidžia talpinti ilgesnio formato vaizdo įrašus, todėl turinys turėtų būti atitinkamai suplanuotas ir pritaikytas prie platformos, tiesiogiai sietis su jūsų prekės ženklo produktais ar paslaugomis. Išsikelkite aiškų tikslą, ką norite pasiekti IGTV platformos pagalba. Sugalvokite aiškią komunikacijos koncepciją, ką ir kaip šiame kanale norite viešinti. Galbūt tai galėtų būti trumpi pasakojimai, produktų pristatymai ar interviu? Laikydamiesi aiškaus strategijos plano bei tinkamai komunikuodami su tiksline auditorija, ne tik išlaikysite lojalių klientų susidomėjimą jūsų prekės ženklu, bet ir pasieksite didesnį sekėjų skaičių.

Tad jeigu jau svarstote IGTV teikiamas galimybes panaudoti savo verslo komunikacijai, prieš keliant vaizdo įrašą į kanalą verta žinoti keletą dalykų:

  • Įkėlę vaizdo įrašą nepamirškite įtraukti jo pavadinimo bei atitinkamo aprašymo. Taip pat, kad jūsų turinys būtų lengviau pasiekiamas tikslinei auditorijai, pridėkite keletą raktažodžių, susijusių su jūsų prekės ženklu bei vaizdo įrašo siunčiama žinute.
  • Vaizdo įrašą galite susieti su jūsų svetaine, internetine parduotuve ar kitais išoriniais puslapiais. Išnaudodami visas platformos teikiamas galimybes, optimizuosite prekinio ženklo pasiekiamumą.
  • Įkėlę vaizdo įrašą, sukurkite jo miniatiūrą. Tokiu būdu jūsų kanalas išliks tvarkingas ir atrodys estetiškai.
  • Patalpinę vaizdo įrašą, į “Instagram” paskyros stories sekciją įkelkite trumpą, IGTV kanale patalpinto vaizdo įrašo ištrauką. Taip nukreipsite savo sekėjus tiesiogiai į IGTV kanalą.
  • Vėliau galėsite stebėti savo paskyros „IGTV“ kanalo statistiką – peržiūrų skaičių, patinka paspaudimų ir komentarų skaičių, kas leis matyti jūsų kanalo efektyvumą bei tobulėjimo perspektyvas.

IGTV ateitis

„Instagram“ kūrėjų IGTV lūkestis – socialinių tinklų televizija, konkuruojanti su rinkos lyderiu „Youtube”.

Keli socialinių tinklų strategai prognozuoja, kad 2019-siais „Instagram“ skirs kur kas daugiau investicijų IGTV tobulinimui, tam, kad būtų pridėta naujų funkcijų, o pati IGTV platforma taptų patogesnė bei funkcionalesnė.

„Instagram“ vadovas Kevinas Systromas teigia, kad artimiausiu metu neplanuoja vartotojams mokėti už kuriamą vaizdo turinį, tačiau neatmeta galimybės, jog taip gali įvykti ateityje. Kol kas IGTV nesiūlo reklamos galimybių, tačiau rinkos analitikų teigimu, ateityje tai yra neišvengiama.

IGTV Lietuvoje

Šiuo metu IGTV Lietuvos rinkoje, tarp prekės ženklų, nėra ypatingai plačiai naudojama platforma. Ja naudojasi vos kelios didesnės įmonės. Tačiau tikėtina, jog tai tik laiko klausimas. Ši platforma dar ganėtinai nauja, todėl kaip ir visoms naujovėms rinkoje, reikia duoti šiek tiek laiko, kol IGTV įgaus vartotojų bei verslo įmonių pasitikėjimą.

Šiuo metu IGTV platformoje, išskirtinai reklamos sklaidai, verslams pritaikytų įrankių nėra. Nepaisant to, atsiradusi galimybė talpinti ilgesnės trukmės vaizdo įrašų turinį, prekės ženklams atveria naujas duris kitokio formato turinio sklaidai bei leidžia nesunkiai pritaikyti savo komunikaciją, atsižvelgiant į šalies, kurioje veikia, rinką.

Manau, jog prekės ženklams svarbu turėti aiškų tikslą ir nebijoti eksperimentuoti, išbandyti atsirandančias naujoves. Bendradarbiaujant su socialinių tinklų specialistais, įmonės gali rasti tinkamą sprendimą, kaip tikslingai integruoti IGTV kanalą, kad tai taptų dar viena sėkminga socialinių tinklų platforma, padedanti įgyvendinti verslo komunikacijos strategijas.

Socialinių tinklų drummer,
Ligita

Dalintis

Sužinokite naujienas pirmieji!

Gaukite patarimus, naujausius straipsnius ir informaciją apie renginius. Jau šimtai žmonių prenumeruoja, nepraleiskite naujienų ir jūs!
El. pašto adresas
Saugu ir jokių reklamų

Susisiekime